Дистанційно, але разом і злагоджено: розширена нарада гуманітаріїв
Підсумки першого навчального тижня весняного семестру і пріоритетні напрямки діяльності гуманітарно-педагогічного факультету 11 лютого 2022 року розглянули гуманітарії на розширеній онлайновій адміннараді за головування декана Інни Савицької.
На порядку денному розширеної наради, участь у якій взяли заступники декана, завідувачі кафедр і всі науково-педагогічні працівники факультету, з-поміж багатьох актуальних питань основну увагу було зосереджено на таких, як моніторинг якості проведення навчальних занять, залучення абітурієнтів до Олімпіади для вступників в НУБіП, підготовчі курси, підготовка до вступної кампанії 2022 року, наукова діяльність факультету тощо.
Розпочинаючи нараду, декан факультету Інна Савицька наголосила на тому, що потрібно неухильно дотримуватися всіх розпоряджень та наказів ректора НУБіП України щодо дистанційного навчання і подальшого дотримання протиепідеміологічних вимог в умовах пандемії COVID-19. Інна Миколаївна довела до відома науково-педагогічних працівників зміст наказів ректора університету: від 31 січня 2022 року № 66 «Про зміни до графіку освітнього процесу на 2 семестр 2021/2022 н. р.» і від 03 лютого 2022 року №78 «Про щотижневий контроль за відвідуванням занять студентами у 2 семестрі 2021/2022 н. р.». Декан нагадала, що ректорат, навчальний відділ і деканат здійснюють систематичний контроль за проведенням дистанційних занять, відвідуваністю студентами лекційних і практичних занять тощо.
Аналізуючи результати моніторингу навчальних занять, Інна Миколаївна підкреслила, що факультет розпочав весняний навчальний семестр злагоджено. Традиційно відвідуваність занять студентами 1–2 курсів становить практично 100 %, а 3–4 курсів – близько 85-90 %. Декан доручила наставникам академічних груп з’ясувати причини відсутності кожного студента, повідомити батькам.
Адже головним та незмінним пріоритетом в університеті, на факультеті, залишається якість освітнього процесу, що, звичайно, потребує особливої уваги в складних умовах змішаного та дистанційного навчання. Для того, аби дистанційна форма навчання принесла усім сторонам освітнього процесу максимальну користь, викладачі мають постійно підвищувати професійну майстерність, опановуючи сучасні інноваційні методи традиційного та інтерактивного навчання із застосуванням наявних засобів і програм. Саме тому Інна Миколаївна окреслила одне із важливих завдань – істотну активізацію роботи над електронними навчальними курсами до їх атестації. З метою підвищення якості проведення лабораторних, практичних і семінарських занять під час дистанційного та змішаного навчання здобувачів вищої освіти в умовах карантинних обмежень, починаємо активно працювати і над створенням бази відеозаписів лабораторних та практичних занять. Відповідальним за цю ділянку роботи на факультеті призначено доцента кафедри соціальної роботи та реабілітації Олександра Прохорчука.
Першорядним також є і питання профорієнтаційної роботи, оберти якої не можна збавляти навіть в умовах адаптивного карантину. Зокрема, постійної роботи вимагає залучення абітурієнтів до Олімпіади для вступу в НУБіП України, адже, як неодноразово наголошував ректор Станіслав Ніколаєнко, переважна більшість учасників цієї олімпіади стають студентами саме нашого університету. Інна Миколаївна наголосила, що варто активізувати поширення інформації про спеціальності факультету, університету в соціальних мережах, організовувати онлайн-бесіди з батьками випускників, залучати студентів до проведення профорієнтації.
Крім того, сторінки кафедр, а особливо випускових, потрібно щодня наповнювати цікавою актуальною інформацією для абітурієнтів, бо саме тепер, в умовах карантину, заклади вищої освіти конкурують, змагаються у віртуальному просторі, адже випускники шкіл мають більше часу, щоб пізнавати університети, порівнюючи, наприклад, і можливості дистанційного навчання, його форми, родзинки тощо.
Особливу увагу варто приділити профорієнтаційній роботі поміж випускниками інших навчальних закладів, адже питання набору магістрів у цьому році надзвичайно гостре. Наголошено, що для підготовки вступників до успішного складання ЄВІ з іноземної мови організовано онлайн-курси для підвищення рівня володіння іноземною мовою і передбачено проведення весняного і літнього інтенсиву. Кафедра філософії та міжнародної комунікації запропонувала нашим студентам безоплатні онлайн-курси для підготовки до складання ЄФВВ із загальних навчальних компетентностей. Завідувачі випускових кафедр, гаранти освітніх програм, наставники академічних груп 4 курсу отримали завдання провести анкетування та роз’яснювальну роботу поміж студентами, поінформувати їх про всі можливості, що їх надає університет і наш факультет для якісної підготовки до складання ЄВІ та ЄФВВ.
Підбиваючи підсумки, наголошено на основних завданнях: 1) щоденний контроль за онлайновим проведенням навчальних занять та активністю студентів, 2) вакцинація викладачів і студентів, 3) моніторинг стану здоров՚я викладачів і студентів, 4) профорієнтаційна робота, 5) підготовка наукових проєктів та активізація публікаційної активності; 6) підготовка до акредитації освітньо-наукових програм 011 «Освітні та педагогічні науки», 015 «Професійна освіта» і 033 «Філософія», освітньо-професійної програми «Міжнародні відносини».
Безсумнівно, злагоджена робота колективу сьогодні – запорука результату та успішності факультету завтра!
Світлана Харченко,
заступник декана гуманітарно-
педагогічного факультету