Випускники Ліцею №157 занурилися у світ наукових досліджень екологічного транспорту

У рамках програми співпраці між механіко-технологічним факультетом НУБіП України та Ліцеєм №157 Оболонського району, що реалізується впродовж навчального року, стартував масштабний освітньо-практичний експеримент. До його проведення долучилися кафедри факультету, зокрема кафедра тракторів і автомобілів. Практичне заняття відбулося у сучасній лабораторії «Екологічного транспорту», де старшокласники мали змогу зануритися в атмосферу наукових досліджень, поєднуючи теоретичні знання з практичними експериментами та відчуваючи себе частиною справжнього інженерного процесу.


Привітати учнів і підкреслити значення проведено заняття завітав декан механіко-технологічного факультету Вячеслав БРАТІШКО. Він відзначив, що саме практична діяльність і безпосереднє знайомство зі світом науки формують у майбутніх інженерів здатність мислити критично, знаходити інноваційні рішення та впевнено крокувати шляхом професійного й наукового зростання.


Захід розпочався з теоретичної частини, яку провів завідувач кафедри, доктор технічних наук, професор Євген КАЛІНІН. За допомогою мультимедійної презентації він детально розповів учням про основні характеристики палива, його якість та вплив на роботу двигуна та екологічні показники. Професор наголосив на важливості технічних знань для юних науковців і водночас продемонстрував, як сучасні технології допомагають аналізувати склад і властивості палива.


Після теоретичної частини учні приступили до практичної роботи. Під керівництвом завідувача вони провели наукові дослідження, визначаючи фракційний склад бензину та визначаючи ступінь його впливу на зниження шкідливих викидів та загальну екологічність експлуатації автомобіля. Цей інтерактивний формат дозволив учням не лише закріпити теоретичні знання, але й на власному досвіді відчути процес наукового аналізу та досліджень у галузі автомобільного транспорту.


Освітній експеримент наочно продемонстрував, як цікаво познайомити старшокласників із сучасними технічними дослідженнями, які проходять у форматі лабораторних робіт на спеціальності J8 «Автомобільний транспорт». Такий підхід сприяє розвитку наукового мислення учнів, формує розуміння взаємозв’язку між теорією, технікою та екологією транспорту. У подальшому учні зможуть реалізувати набуті знання під час виконання власних наукових робіт і дослідницьких проєктів, спрямованих на формування екологічно орієнтованих рішень у транспортній галузі.

Юліана КОЛЄСНІК,
асистент кафедри тракторів і автомобілів