Як відкрити кав'ярню, навіть якщо: у вас нема досвіду, нема грошей, багато страхів або боїтеся конкуренції?
16 січня 2024 року викладачі кафедри фінансів, аспіранти та студенти наукового гуртка «Фінансист» відвідали онлайн-семінар «Як відкрити прибуткову кав'ярню в умовах війни?», на якій спікери «КофіТочка» поділилися своїм досвідом відкриття кав'ярень у різних форматах та різних бюджетах.
Під час воркшопу розглядалися такі проблеми:
- 1. Чи актуально відкривати кав'ярні під час війни?
- 2. ТОП помилок при відкритті кав'ярні;
- 3. Де взяти гроші для старту?
- 4. Які документи потрібні та як їх отримати?
- 5. Скільки потрібно вкласти та скільки можна заробити на кожному форматі кав'ярні?
На ринку, через високу конкуренцію й великий попит, якісного продукту завжди мало. Тому, перш ніж рухатися в створення власної кав’ярні, потрібно не просто бути любителем кави та розрізняти її гіркий або кислий смак, але й дещо вдатися у сферу. У створенні будь-якого бізнесу потрібно розумітися на тому продукті, який продаватимете.
Під час ефіру слухачі ознайомилися з основами кавового бізнесу, дізналися, які документи для цього будуть потрібні, а які ні. Наприклад, достатньо відкрити ФОП 2-ї групи з КВЕДами кав’ярні. Бажано додати КВЕДи магазину, адже, як показала ситуація з карантином, магазини мали очевидні переваги перед кафе, тому як мали можливість продавали навинос інші товари й додаткові продукти.
Спікери зосередили увагу на формуванні бізнес плану, оскільки, насамперед, має бути розуміння, який планується прибуток. Тому що від цієї суми залежатиме побудова всього бізнес-плану кав‘ярні. У загальних рисах це можна змалювати так: 100% запланованого товарообігу розподіляються на відсотки і з них 30% чистий прибуток. Приміром, ви бажаєте заробляти 2000 $, і це є 20% від товарообігу. 2000 $ ми приблизно заокруглюємо — це 50 000 грн і 20% від товарообігу. Отже, товарообіг має бути не менше ніж 250 000 грн. Якщо ви продаєте на 250 000 грн кави, з яких 50 000 грн — ваш чистий прибуток, у вас залишається 200 000 грн на всі видатки з ведення бізнесу.
Отже, у кавового бізнесу переваг більше, ніж недоліків. У країні кава набирає обертів, і люди лише починають знатися на ній. Її зараз дуже легко масштабувати й просувати. Люди не стали пити каву менше, а продаж зерна зростає щороку. У кав’ярень, які створені відповідно — з відмінним брендингом, класним позиціюванням, хорошою концепцією і якісним продуктом, - велике майбутнє. Лариса Олійник,
доцент кафедри фінансів