ПРИРОДНИЧО-ГУМАНІТАРНИЙ ННІ

           Діяльність природничо-гуманітарного навчально-наукового інституту, створеного на базі кафедр природничого, соціально-гуманітарного і філологічного профілів, спрямована на поглиблення гуманізації і фундаменталізації професійної аграрної освіти. Одночасно це стало одним з перших кроків до формування поліпрофільного університету, основною метою якого є вивчення проблем забезпечення якості життя.

У такому розумінні основним завданням ННІ є забезпечення сучасними методами і формами професійного навчання фахівців з можливостями забезпечення ступеневості, поліпрофільності освіти. Прикладом може бути створена за останні 5 років на педагогічному факультеті система педагогічної освіти, що передбачає як послідовне зростання освітньо-кваліфікаційного рівня фахівця, так і можливості його розгалуження та зміни спеціалізації.
 
Це кращий приклад реалізації на практиці системи освіти США і Європи, але в наших умовах є можливим далеко не для всіх спеціальностей.
 
Для забезпечення конкурентного рівня підготовки фахівців підрозділи ННІ у своїй діяльності орієнтуються на виконання  робіт, регламентованих критеріями дослідницького університету. Відповідно в природничо-гуманітарному ННІ протягом 12 років діяльності створено потужну базу для оновлення навчальної літератури  відповідно до сучасних науково-методичних досягнень педагогіки вищої школи. Так, починаючи з 2001 року, підготовлено і видано 367 підручників і посібників з грифом Міносвіти і Мінагрополітики (за п’ять останніх років 246), 2340 методичних посібників і понад 1500 комп’ютерних навчальних матеріалів. Підручниками і посібниками з філософії, релігієзнавства, хімії, математики, культурології, іноземних мов, української мови користуються нині в різних університетах України.
 
Підґрунтям для навчальних досягнень колективу є, безсумнівно,  наукова робота, яка в ННІ з 2009 р. лише за бюджетним замовленням виконується в обсягах 1-1,5 млн грн на рік. Ці наукові пошуки у більшості випадків є продовженням ідей і напрямів досліджень, сформованих у другій половині ХХ століття науковими школами, які одержали визнання не лише на теренах України, але й далеко за її межами: полярографічного аналізу біогеохімічних об’єктів професора Є.М. Скобця, електрохімії неводних розчинів професора Ю.Я. Горенбейна, хімії фосфатів професора Л.М. Щегрова, філософського аналізу системи «людина природа суспільство» професора В.П. Ключникова, історіографії проблем наукового та кадрового забезпечення реформування АПК професора Л.Ю. Беренштейна, соціально-політичного розвитку українського села професора В.В. Горака, теорії і методології професійної освіти - професора В.К. Сидоренка.
 
Дієвим реалізатором наукових досліджень нині є 67 аспірантів і докторантів, які проходять підготовку на кафедрах за 10 спеціальностями.
За останні п’ять років науково-педагогічними працівниками і аспірантами  16 кафедр інституту захищено 54 кандидатські і 12 докторських дисертацій, результати яких опубліковано у 137 наукових статтях видань, що відносяться до міжнародних наукометричних баз даних, у 119 наукових монографіях.
 
Одержано 185 патентів на винаходи, спрямовані на розробку нових хімічних речовин з цінною біологічною і технічною дією, сучасних технологій біо- і наноконверсії відходів, розробки аналітичних приладів моніторингу водних систем.
Науково-педагогічним працівникам, докторантам, аспірантам, студентам є де доповідати про свої наукові здобутки: в ННІ щороку проводяться 2 міжнародні конференції з проблем педагогіки і філології, декілька Всеукраїнських студентських конференцій і олімпіад.
Проліцензовано і виходять серії «Наукового вісника НУБіП України» з питань педагогіки, філології, філософії.
 
Здобутками молодих науковців є перемоги на студентських олімпіадах з хімії, педагогіки, соціальної педагогіки, математики, премія Президента України для молодих вчених тощо.
Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook