ПРИРОДНИЧО-ГУМАНІТАРНИЙ ННІ
ПРИРОДНИЧО-ГУМАНІТАРНИЙ ННІ
Діяльність природничо-гуманітарного навчально-наукового інституту, створеного на базі кафедр природничого, соціально-гуманітарного і філологічного профілів, спрямована на поглиблення гуманізації і фундаменталізації професійної аграрної освіти. Одночасно це стало одним з перших кроків до формування поліпрофільного університету, основною метою якого є вивчення проблем забезпечення якості життя.
У такому розумінні основним завданням ННІ є забезпечення сучасними методами і формами професійного навчання фахівців з можливостями забезпечення ступеневості, поліпрофільності освіти. Прикладом може бути створена за останні 5 років на педагогічному факультеті система педагогічної освіти, що передбачає як послідовне зростання освітньо-кваліфікаційного рівня фахівця, так і можливості його розгалуження та зміни спеціалізації.
Це кращий приклад реалізації на практиці системи освіти США і Європи, але в наших умовах є можливим далеко не для всіх спеціальностей.
Для забезпечення конкурентного рівня підготовки фахівців підрозділи ННІ у своїй діяльності орієнтуються на виконання робіт, регламентованих критеріями дослідницького університету. Відповідно в природничо-гуманітарному ННІ протягом 12 років діяльності створено потужну базу для оновлення навчальної літератури відповідно до сучасних науково-методичних досягнень педагогіки вищої школи. Так, починаючи з 2001 року, підготовлено і видано 367 підручників і посібників з грифом Міносвіти і Мінагрополітики (за п’ять останніх років — 246), 2340 методичних посібників і понад 1500 комп’ютерних навчальних матеріалів. Підручниками і посібниками з філософії, релігієзнавства, хімії, математики, культурології, іноземних мов, української мови користуються нині в різних університетах України.
Підґрунтям для навчальних досягнень колективу є, безсумнівно, наукова робота, яка в ННІ з 2009 р. лише за бюджетним замовленням виконується в обсягах 1-1,5 млн грн на рік. Ці наукові пошуки у більшості випадків є продовженням ідей і напрямів досліджень, сформованих у другій половині ХХ століття науковими школами, які одержали визнання не лише на теренах України, але й далеко за її межами: полярографічного аналізу біогеохімічних об’єктів професора Є.М. Скобця, електрохімії неводних розчинів професора Ю.Я. Горенбейна, хімії фосфатів — професора Л.М. Щегрова, філософського аналізу системи «людина — природа — суспільство» — професора В.П. Ключникова, історіографії проблем наукового та кадрового забезпечення реформування АПК — професора Л.Ю. Беренштейна, соціально-політичного розвитку українського села — професора В.В. Горака, теорії і методології професійної освіти - професора В.К. Сидоренка.
Дієвим реалізатором наукових досліджень нині є 67 аспірантів і докторантів, які проходять підготовку на кафедрах за 10 спеціальностями.
За останні п’ять років науково-педагогічними працівниками і аспірантами 16 кафедр інституту захищено 54 кандидатські і 12 докторських дисертацій, результати яких опубліковано у 137 наукових статтях видань, що відносяться до міжнародних наукометричних баз даних, у 119 наукових монографіях.
Одержано 185 патентів на винаходи, спрямовані на розробку нових хімічних речовин з цінною біологічною і технічною дією, сучасних технологій біо- і наноконверсії відходів, розробки аналітичних приладів моніторингу водних систем.
Науково-педагогічним працівникам, докторантам, аспірантам, студентам є де доповідати про свої наукові здобутки: в ННІ щороку проводяться 2 міжнародні конференції з проблем педагогіки і філології, декілька Всеукраїнських студентських конференцій і олімпіад.
Проліцензовано і виходять серії «Наукового вісника НУБіП України» з питань педагогіки, філології, філософії.
Здобутками молодих науковців є перемоги на студентських олімпіадах з хімії, педагогіки, соціальної педагогіки, математики, премія Президента України для молодих вчених тощо.