Професійні компетентності магістрів з економіки в умовах сучасних викликів – вимога роботодавців
В форматі круглого столу 2 листопада на кафедрі економіки підприємства очно та в онлайн режимі з використанням хмарного сервісу Zoom відбувся науково-практичний семінар «Професійні компетентності магістрів з економіки в умовах сучасних викликів», в якому взяли участь науково-педагогічні працівники кафедри та роботодавці.
Відкрила захід член проєктної групи з підготовки магістрів освітньо-професійної програми «Економіка підприємства» к.е.н., доцент, декан факультету Любов ЯРЕМА, яка зазначила про необхідність і важливість обговорення якості і наповнення освітніх програм, особливо на предмет відповідності навчальних планів суворій реальності та комплексним вимогам до фахівців від роботодавців, а також наголосила на важливості співпраці з роботодавцями, адже якість підготовки фахівців в першу чергу залежить від адаптованих навчальних планів, а реалізація цього плану – від студентів та викладачів. Враховуючи те, що метою освітньо-професійної програми є формування у майбутнього фахівця здатності динамічно поєднувати знання, уміння, комунікативні навички і спроможності з автономною діяльністю та відповідальністю під час вирішення завдань та проблемних питань у галузі економіки агропромислового виробництва, важливим є наповнення навчальних планів дисциплінами відповідно до сучасних вимог та практичної орієнтації майбутніх фахівців.
У ході дискусії, в якій взяли участь: завідувачка навчальним відділом Галина ХРИСТЕНКО, голова ради роботодавців Володимир ПЕТРОВСЬКИЙ, завідувачка кафедри економіки підприємства Ірина ГУРСЬКА, особлива увага була приділена пропозиціям щодо формування вибіркових компонентів у навчальних планах, а саме збільшення переліку вибіркових дисциплін, формування їх каталогу.
Доктор економічних наук, професор кафедри Світлана СУДОМИР підняла питання про можливість реалізації дуальної освіти при підготовці фахівців та практичне підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників на виробництві, зосередила увагу на посиленні аналітичної складової в підготовці фахівців, а саме володіння економіко-математичними методами.
Також йшлося про осучаснення змісту освітніх програм, навчальних планів; оптимізації кількості обов’язкових та вибіркових компонентів циклів загальної й спеціальної (фахової) підготовки освітньо-професійних програм бакалаврів і магістрів.
За результатами обговорення заплановано розширити перелік вибіркових компонентів окремими дисциплінами фахового спрямування