Дистанційне навчання студентів-землевпорядників: досвід і роздуми доцента кафедри геодезії та картографії Євгенії Кривов’яз
Оскільки в Україні запроваджено карантин та низка інших заходів з протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, то навчальні заклади по всій Україні перейшли на дистанційну форму навчання, аби створити безпечні умови навчання для своїх учнів та студентів.
Один з варіантів дистанційного навчання виглядає так: викладачі надсилають завдання до опрацювання, встановлюють крайній термін здачі, студент за допомогою месенжера або електронної пошти надсилає виконане завдання на перевірку викладачу, адже зараз 2020 рік і людство має величезні інформаційно-технологічні ресурси для розв’язання такого завдання.
У цілому, викладачі нашого університету навчальні заняття та консультації проводяться у режимі відеоконференц-зв’язку, використовуючи зовнішні платформи для відеоконференцій: Zoom, Cisco Webex, YouTube тощо.
Наприклад, студенти скороченого терміну навчання 3 групи, для вивчення предмету МОГВ (Математична обробка геодезичних вимірів) використовують: Elearn, Viber та Zoom, і цього цілком достатньо для розуміння та опрацювання лекційного і практичного матеріалу.
Навчаючись в такому режимі уже більше місяця, хотілося б відмітити недоліки та переваги дистанційного навчання.
Переваги:
o можливість студентам, перебуваючим дома, оволодівати необхідними знаннями за умов постійного опрацювання навчального матеріалу;
o можливість навчатися у будь-який час доби;
o можливість навчатися в будь-якому місці – там, де є інтернет;
o здійснення навчання у спокійній обстановці;
o оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями.
Недоліки:
• неможливість формування повного уявлення про зміст навчального предмета у випадку, коли треба своїми руками працювати з приладами та геодезичними інструментами;
• складність отримання практичних вмінь та навиків;
• низька пропускна спроможність електронної мережі (у багатьох студентів поганий інтернет-зв’язок).
Дистанційне навчання – досить цікава та незвичайна форма навчання та для навчання “на відстані” потрібно мати сильну мотивацію й самоорганізацію, адже дистанційне навчання - це, передусім, самоосвіта, тобто здатність студента працювати самостійно. Для когось це є перевагою, а для когось, навпаки, – недоліком, – все залежить від людини та її характеру.
Щодо викладання дисципліни МОГВ, то хотілося б відмітити студентів скороченого терміну 3 групи, які наполегливо працюють і мають гарні результати, а саме: Бєлоконь А., Боровик К., Герин А., Губкін Б., Дьячкіна Т., Коваленко В., Кострубіцька М., Павленко Ю., Прохоренко В., Романюк А., Скавка В., Хомич А., та Янець Л. На жаль, є студенти, які лінувалися під час дистанційного навчання, але сподіваємося, що вони активізуються і літню сесію всі складуть успішно!
Кривов’яз Є.В.,
доцент кафедри геодезії та картографії