Студенти і аспіранти опановують дисципліни «Лідерство та адміністрування», «Лідерологія», «Лідерство в освіті і АПК» та «Організація виховної роботи у ЗВО»: досвід дистанційного навчання

11 квітня 2020 року

Небезпечні виклики, кризові явища, проблемні ситуації є не тільки перешкодами на шляху розвитку, а й підвищують наші адаптивні здатності, відкривають нові можливості і горизонти. Як писав Уінстон Черчілль: «Я – оптиміст і не бачу підстав для того, аби бути кимось іншим. Песиміст бачить труднощі у кожній можливості, а оптиміст, - бачить можливості у кожній трудності». Сьогодні, колектив кафедри педагогіки, бачить у ситуації, яка позначена впливом пандемії коронавірусу та карантину, насамперед, нові можливості. Науково-педагогічні працівники, студенти й аспіранти університету, гуманітарно-педагогічного факультету, кафедри педагогіки мають гарну нагоду вправлятись у володінні інструментами освітнього процесу, які ще донедавна розцінювались як допоміжні засоби в умовах традиційної системи навчання. Викладач, наставник, педагог використовував платформу Elearn, відео конференцію, незалежні освітні портали, Viber, соціальні мережі тільки як доповнення до лекційної і семінарської моделі навчання. Сьогодні освітній процес у віртуальному, інформаційному просторі з використанням різноманітних програмних продуктів для роботи в дистанційному режимі, стали пріоритетними.

Одразу зазначу, що освітній процес – є нічим іншим, як міжособистісною взаємодією, у ході якої відбувається обмін цінностями, знаннями, культурними і професійними надбаннями, способами творчої діяльності, що визначають рівень загальної та спеціальної компетентності здобувачів освіти. Людина істота соціальна, а комунікація, співпраця із собі подібними має позитивний, навіть оздоровчий психо-філзіологічний ефект, робить людину щасливішою. Звичайно, безпосередній контакт суб’єктів, живе спілкування, де можна бачити, чути, відчувати, передавати потік невидимої енергії, натхнення і бадьорого настрою, не компенсує будь-яка інша альтернатива. Проте, світ сучасних технологій, засоби постіндустріального, технотронного суспільства дають нам певні можливості порятунку у цьому плані, коли ми можемо, як мінімум, чути і бачити одне одного, вдосконалюватись в епістолярному жанрі, проведенні відео занять тощо.

Також, хочу відзначити, високий рівень інформаційної компетентності нашої молоді. Наші студенти – це в основному представники покоління «Z», яке появилось на світ, росте і розвивається в еру інформаційних технологій. Студенти й аспіранти віртуозно оперують сучасними гаджетами і девайсами, різними програмними додатками, підказують і допомагають науково-педагогічним працівникам удосконалювати методику дистанційного навчання не тільки засвоюють знання, а й сприяють організації освітнього процесу у нових для усіх нас умовах: координують дії між собою, поширюють інформацію, яка іде від викладачів, мобілізують усі наявні ресурси. У цьому зв’язку, я хоті в би відзначити Череп’яну Вікторію, Павла Андрусика, Литюк Адріану, Максима Тарана, Мороза Олега, Кравець Юлію, Шушпан Олександру, Тоху Оксану, Приходько Ольгу, Крайнюкову Ангеліну, Остяк Мар’яну, Зозулевич Вікторію, Кисленко Ольгу, Гулян Маргариту, Цимбал Тетяну, Ісабекова Анатолія, Артемчук Аміну, Гаєвську Маргариту, Гриник Христину, Дутку Іванну, Щербакова Павла та багатьох інших.

Я маю честь працювати зі студентами освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) рівня «Професійна освіта. Технологія виробництва і переробки продуктів сільського господарства», другого (магістерського) рівня «Педагогіка вищої школи» та першого (бакалаврського) рівня «Соціальна робота», аспірантами 011 «Освітні, педагогічні науки» де викладаю, відповідно, такі гуманітарні дисципліни як: «Лідерство та адміністрування», «Організація виховної роботи у ЗВО», «Лідерологія» та «Лідерство в освіті і АПК». Усі студенти й аспіранти приєднані до відповідних курсів на платформі Elearn. «Лідерство та адміністрування» («Лідерологія») курс, яким користується 82 здобувачів освіти та «Організація виховної роботи у ЗВО» курс, яким користується 62 здобувачів.

Разом зі мною, на згаданих курсах, працюють також викладачі кафедри педагогіки, кандидат педагогічних наук, доцент Гончарук Оксана Миколаївна та асистент Смоляк Павло Орестович.

 

 

Студентам пропонуються до опанування відповідні теми лекцій та семінарсько-практичних занять, ставляться завдання, відбувається обговорення в чаті. Навчально-інформаційний портал НУБіП України дає можливість отримувати від студентів виконані завдання, які реєструються, оцінюються і ці результати переносяться в електронний журнал, на основі чого визначається рейтинг навчальної успішності кожного, може бути виставлена оцінка за модуль тощо. Ми, у межах вище згаданих та інших дисциплін, активно використовуємо ці інструменти, які є дуже зручними і полегшують роботу викладача. Що можна побачити далі.

Крім того, паралельно із вивченням освітніх компонентів на Elearn, відповідно до розкладу занять, відбувається вичитка лекцій з використанням платформи Zoom по трьох дисциплінах, у межах відведеного мені навчального навантаження, а саме: «Лідерство та адміністрування», «Лідерологія» та «Організація виховної роботи у ЗВО». Нижче показано розклад занять, який дозволяє розробити і надіслати кожному студенту через емейл програмний додаток Zoom.

Згаданий програмний додаток дає можливість працювати не тільки у режимі відеооконференції, а й паралельно обмінюватись домками у чаті, ставити у письмовій формі запитання, демонструвати презентаційний матеріал, виводити на екран потрібні для навчання файли. Додаток, також, дозволяє впродовж двох 45 хвилинок працювати безкоштовно (2 академічні години – пара). Прочитана лекція, чи проведене семінарсько-практичне заняття записується на локальний диск у форматі mp4 і, ті студенти, які з об’єктивних причин не змогли «відвідати» лекцію і бути у прямому ефірі, мають змогу переглянути матеріал у відеозаписі за відповідними покликаннями. Хочу відзначити, що мене дивує явка на заняття студентів мігістратури, група яких, наприклад, на останньому занятті, була представлена у повному складі. Для студентів магістратури, як виявилось, дистанційне навчання є дуже зручним.

Хочу також поділитись досвідом із своїми колегами, завідувачами кафедр про те, що платформа Zoom дозволяє безкоштовно проводити засідання кафедри у режимі відеоконференцій під час яких можна не тільки вирішувати робочі питання, а й обмінюватись досвідом з приводу методики роботи зі студентами й аспірантами у дистанційному режимі.

Щиросердно дякую за те, що дочитали цей допис. Я намагався буди корисним для Вас і поділитись тими надбаннями, яким зараз послуговуюсь у професійній діяльності. У той же час, відзначу, що пандемія це не тільки зло, а й можливість стати кращими, освоїти нове, оздоровитись, як фізично, так і духовно. Саме цього, від щирого серця бажаю усім колегам, студентам і аспірантам.

Бережіть Себе і близьких!

Руслан Сопівник – д.п.н.,
завідувач кафедри педагогіки

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook