1 квітня 2020 року
Дистанційне навчання стало для викладачів перевіркою на те, як швидко вони можуть реагувати на виклики, бути гнучкими та ефективними у некомфортних для них умовах, а також на комп’ютерну грамотність та вміння працювати з використанням сучасних освітніх онлайн-платформах. Основою ефективного дистанційного навчання є самоорганізація студентів, бажання вчитися, не зважаючи нінащо. З метою моніторингу якості дистанційного навчання та ознайомлення з відгуками студентів щодо можливих недоліків та побажань з покращення роботи проведена розмова зі студенткою 2 курсу факультету аграрного менеджменту спеціальності «Менеджмент» Анастасією Барбарою.
- Чи легко Ви адаптувалися до дистанційного режиму навчання?
Так, легко. Віддалені пари вже третій тиждень відбуваються за нашим звичайним розкладом. Тобто нічого не змінилося, ми лише перейшли в дистанційний режим. З технічної сторони, використання он-лайн сервісів для навчання не є новинкою для студентів та викладачів факультету, але масовим воно стало саме в період карантину, адже дозволяє студентам не втратити навчальний темп, ознайомитися з теорією, а також перевірити свої знання, складаючи в електронному вигляді тести, відповідаючи на запитання викладачів. Але з точки зору, адаптації до тих обмежувальних заходів для ефективної протидії від розповсюдження короновірусу, психологічно значно простіше перебувати в родинному колі.
- Які маєте побажання та поради для викладачів при організації дистанційного навчання?
Все добре, викладачі молодці, весь процес налагоджений та доступний. Викладацький склад факультету відповідально поставився до ситуації, яка склалася. Мене тішить, що наша освіта таким чином більше перейде в діджитал. Дистанційне навчання доводить, що усе можна робити без зайвих пачок паперу, принтера, конспектів від руки. Є інтернет і його можливості, нарешті ми сповна це використовуємо.
Окрема подяка, куратору нашої групи Аллі Валеріївні Сухановій, яка постійно цікавиться нашим самопочуттям та надсилає корисну інформацію в групу Viber і старості Анатастасії Шпирко, яка допомагає налагодити зв'язок з викладачами та адміністрацією факультету.
-Скільки часу в день йде на самостійне навчання?
По-різному, в залежності від кількості завдань. В середньому 3-4 години на день. Проте важко через відсутність живого спілкування. Не вистачає тієї студентської атмосфери з її антуражем. Все-таки, оточення також надихає, а коли ти знаходишся в колі однолітків, які також навчаються з тобою і, так чи інакше, розуміють тебе – це полегшує не тільки навчання, а і життя вцілому.
-Що порадите студентам для ефективної організації дистанційного навчання?
Дистанційна освіта не вимагає від тебе чогось захмарного, достатньо взяти ноутбук і налаштувати себе на процес. Продуктивність не втрачається, а доступ до різних ресурсів інформації навпаки допомагає і заохочує. Це зручно!
-Чим розбавити карантинні будні та які додаткові можливості з’являються?
Під час карантину з’явилось більше часу, оскільки ви нікуди не їздите. Тому саме час дочитати книжку, яка так довго лежала в шухляді, подивитися цікавий фільм, на який не вистачало часу, або ж відточити кулінарні навички. Є можливість спробувати щось нове, приділити більше часу на саморозвиток та хобі, зайнятися спортом та просто насолодитися моментом. Сьогодні без постійної самоосвіти складно конкурувати на ринку праці. З’являються нові винаходи, методики, тренди, попит на знання та вміння постійно змінюється. Зараз існують сотні онлайн-курсів, які доступні кожному, а на час світового карантину – багато з них стали безкоштовними.
Карантин дає зрозуміти, як добре, коли все працює та люди здорові, як класно ходити до університету та спілкуватися з друзями, як чудово, коли з телеекрану звучать гарні новини.
Здоров’я всім! Використаємо період карантину максимально з користю!
Розмовляла Людмила Гречанюк,
заступник декана факультету аграрного менеджменту