Український повітряний велетень допомагає у боротьбі з вірусом
АН-124 «Руслан» – літак знаний у всьому світі як «найбільший вантажний літак», і не просто так! Створення цього літака почалося з багаторічної радянсько-американської гонки за першість у створенні гігантських крилатих машин. Поки США розробляли нові транспортні засоби, ЦК КПРС доручили розгорнути на Київському механічному заводі проектні роботи, якими керував головний конструктор – А. Білолипецький. Система керування, крило, вантажний відсік та двигуни – усе це розроблювалося протягом 21 року. Виробництво АН-124 стартувало на Київському авіаційному заводі «Авіант», а перший політ дослідний зразок «повітряного монстра» зробив 24 грудня 1982 року. Літаки АН-124 використовуються для перевезення великогабаритних вантажів, Україна наразі має сім таких літаків в «Авіалінії Антонова». Саме він був задіяний для перевезення складових ракети «Falcon Heavy», яка була запущено у 2018 році з космодрому на мисі Канаверал.
Свого часу «Руслан» повернув звання найбільшого літака СРСР, а згодом на цьому літаку було встановлено 21(!) рекорд світу, а саме: з вантажопідйомності та дальності перельоту за замкнутим маршрутом.
Час плине, і хоча зараз «Руслан» не ставить рекордів, але він здатен рятувати та допомагати. В час, коли COVID-19 став пандемією і перекриті багато авіасполучень по всьому світу, але багатьом країнам конче потрібно швидко здійснити доставку необхідного обладнання, засобів індивідуального захисту та ліків. Наша гордість – АН-124 нещодавно з Китайського міста Шеньчжень у Чехію перевіз 106 337 кілограмів вантажу: спеціальні костюми, маски та респіратори задля боротьби з коронавірусом. Уряд Чехії доповів про успішність перевезень, але ще заплановано зробити два рейси.
Ан-124 «Руслан» нині продовжує свою роботу і допомагає рятувати життя. Це наглядний приклад того, що українські інженери булі і залишаються одними із найкращих у світі.
Аліна Домашкевич,
студентка 1 курсу спеціальності «Журналістика»