Викладачі кафедри фінансів долучилися до роботи «Uni-BizBridge»
Вища освіта розглядається як один з найважливіших стимулів впровадження інновацій, без чого неможливий поступовий розвиток економіки. Все це обумовлює необхідність найближчого співробітництва структур бізнесу та установ вищої освіти, що сприятиме успішному розвитку суспільства і досягненню як господарського, так і культурного процвітання.
Крім того, перехід української економіки на інноваційний шлях розвитку в ситуації економічної та демографічної кризи загострює проблему якості трудових ресурсів як однієї з головних умов конкурентоспроможності економіки, інноваційний шлях розвитку якої реалізувати можна виключно на основі активного впровадження науково-освітніх досягнень у виробничій сфері шляхом формування ефективних партнерств між університетами та бізнесом.
Саме питанню зв’язку між офіційною освітою та запитами бізнесу була присвячена IV Всеукраїнська конференція «Uni-BizBridge», участь у якій взяли представники кафедри фінансів Надія Давиденко та Юлія Негода. До обговорення долучилися викладачі й інших вишів, представники компаній, секторів працевлаштування та студентських організацій.
Uni-BizBridge включала дискусії «Школи, курси та стажування в компаніях та їх вплив на академічну освіту», що викликала багато питань до представників компанії Coca-Cola і «Проблеми взаємодії роботодавця та університету», а також круглі столи, теми яких визначали самі учасники, залежно від потреби та роботодавця який з ними спілкувався.
Викладачі зауважили, що найпоширенішою формою співпраці бізнес-організацій з вишами є допомога в організації виробничої практики (стажування) студентів, яку реалізує 71% підприємств, хоча досить часто це відбувається формально шляхом підписання документів (договорів про практику та звітів). Залучення студентів до роботи на підприємстві практикують лише 32% підприємств. Головною перепоною в реалізації перших двох форм партнерства вважається намагання керівників бізнес-організацій захистити комерційну таємницю, загрозу збереженню якої вони вбачають у сторонніх особах (студентах). Ще менш поширеними формами є індивідуальний підбір молодих фахівців за заявкою підприємства (18%), укладення договорів про контрактно-цільову підготовку фахівців (18%), презентації підприємства у виші (17%), а також участь фахівців підприємства в навчальному процесі (10%).
Участь у «Uni-BizBridge» дозволила ознайомитися з новим спектром завдань та сприяла отриманню експертної точки зору на ряд проблемних питань, що стосуються нової моделі співпраці університету та бізнесу.
І. Долженко,
доцент кафедри фінансів