В університеті триває міжнародна науково-практична конференція «Розвиток сучасної освіти: теорія, практика, інновації»

24 лютого 2017 року

     23 лютого 2017 року в університеті розпочала свою роботу міжнародна науково-практична конференція «Розвиток сучасної освіти: теорія, практика, інновації», організована гуманітарно-педагогічним факультетом.
     Це вже третя така конференція, і її актуальність підтвердив інтерес серед науковців не тільки України, а й Канади, Бразилії, Франції, Іспанії і Алжиру, які виявили бажання взяти участь у заході. Особливо приємно, що до роботи долучилися 45 молодих науковців, відкриваючи зібрання зазначив декан гуманітарно-педагогічного факультету Василь Шинкарук.

     Свої вітання учасникам надіслали керівники Національної академії педагогічних наук України – президент Василь Кремень та віце-президент Андрій Гуржій, які в силу об’єктивних причин не змогли взяти участь у конференції. Так само, як і ректор університету Станіслав Ніколаєнко. У своєму вітальному листі керівник НУБіП відзначив актуальність обраної тематики, наголосив, що ключовим завданням освіти сьогодні є розвиток мислення та побажав плідної і продуктивної роботи.
     Така конференція для університету подія знакова, адже НУБіП виш поліпрофільний і за кількістю спеціальностей ширший навіть за класичні університети, зазначила начальник навчального відділу Оксана Зазимко. А гуманітарно-педагогічний факультет теж по своєму унікальний, бо тут, окрім підготовки профільних спеціалістів, студентство університету освічують і вчать тут любити свою Батьківщину, а педагогам надають методологічну допомогу і консультації.

     Сьогоднішній студент дуже відрізняється від того, який навчався в університеті ще якихось 10 років тому. Вільний доступ до інформації у один клік через мережу інтернет, інформатизація суспільства спонукає викладачів до пошуку нових методів викладання. Саме тому наш університет активно наповнює своє електронне освітнє середовище, зауважила і начальник навчально-методичного відділу НУБіП Лариса Кліх. А такі конференції дають можливість обрати оптимальні методи і прийоми організації освітнього процесу.

     Великий інтерес учасників викликала наукова доповідь директора НДІ духовного розвитку людини Галини Шевченко. Запрошуючи її до слова, Василь Шинкарук привітав Галину Павлівну, яка 24 роки (фактично з моменту заснування) була член-кореспондентом НАПН, з отриманням вченого звання академіка.

     Галина Шевченко звернулася до учасників з пропозицією звернутися до Міністерства освіти і науки України від такої поважної конференції з проханням більше прислухатися до думки викладачів вишів. Розглядаючи ж питання духовно-культурних цінностей виховання та освіти, вона нагадала, що вчитися – це перш за все бути людиною, а вчити – то головне завдання освіти. І ми маємо побудувати суперіндустріальну систему освіти, яка не житиме минулим, а передбачатиме потреби майбутнього. І одними з основних умінь тут будуть навчатися, спілкуватися і вибирати. А студента, та й взагалі молодь, потрібно насамперед навчити зрозуміти себе і думати.

     На підтримку цих тез Василь Шинкарук нагадав: на факультеті працювала робоча група, яка розробила програму виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот». І на сьогодні ця робота викликала жваве зацікавлення у наших колег з інших університетів.

     Наступний спікер – директор Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка Ольга Щербак – давній друг факультету: на базі очолюваного нею навчального закладу створений центр педагогічної майстерності, де проходять практику і магістри НУБіП. У своєму виступі, присвяченому науково-педагогічним засадам розвитку особистісно орієнтованої освіти вона зазначила: особисто мені ближча особистісно орієнтована освіта, яка передбачає самоосвіту, саморозвиток, дає право вибору. Людина має оволодіти досвідом як бути особистістю.

     Сьогодні у освіті все направлено на якість підготовки, а вона неможлива без практичної складової. Саме тому директор науково-методичного центру інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта» Тетяна Іщенко обрала темою виступу особливості впровадження дуальної освіти при підготовці агроспеціалістів. У Міносвіти вже створена робоча група, яка детально вивчила це питання та дійшла до висновку, що в Україні є всі можливості для такої освіти. Доповідач представила відповідний досвід Сумського НАУ. Він показав: викладач повинен бути готовим навчатися у бізнесу, тримати руку на пульсі всіх інновацій та розробити он-лайн курси, які дійсно працюють. Деякою проблемою поки що є наявність на українських підприємствах кваліфікованих наставників. Адже практиканта потрібно навчити всьому – від техніки безпеки і аж до складних технологічних процесів. Що стосується студента, то він вже сьогодні повністю готовий до такої системи: можливість отримати хороше робоче місце відразу по закінченню вишу є дуже гарною мотивацією для навчання.

     Ще одне, на чому наголосила Тетяна Іщенко: дуальна освіта – це не мода, якій повинні слідувати всі, це засіб краще навчити студента. Та нагадала слова міністра освіти і науки Лілії Гриневич з цього приводу: дуальна освіта є продукт великої культури суспільства та великої відповідальності бізнесу.

     На зібранні обговорювали також комунікативну компетентність як визначальний чинник професійного самоздійснення викладача вищої школи, стан та напрями вдосконалення професійного розвитку науково-педагогічних працівників та інше.

     Конференція продовжила свою роботу в секціях, які стосуються інноваційних процесів та технологій в освіті, міжкультурних комунікацій у полікультурному просторі, теорії та методики навчання і виховання, інформаційних технологій в освіті тощо.

Ірина Білоус 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій