Кафедра аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води не вперше проходить внутрішній аудит управління якістю
17 жовтня 2023 року зранку, згідно графіку внутрішнього аудиту агробіологічного факультету, кафедра аналітичної і біонеорганічної хімії проходила «іспит» на відповідність до системи управління якістю (СУЯ) перед комісією адміністрації факультету.
СУЯ – це система управління, яка направляє та контролює діяльність підприємств (організацій) відносно якості (характеристик) продукту/послуг, які задовольняють очікуванням споживачів. Здійснюється такий аудит за державним стандартом України – ДСТУ ISO 9001-2015 «Система управління якістю. Вимоги» і він є ідентичним перекладом міжнародного стандарту ISO 9001-2015.
Цей документ базується на попередньому міжнародному стандарті ISO 9001:2008 «Система менеджменту якості. Вимоги», який регламентує управлінські функції, як планування; контроль; аналіз; настанови з якості; інструкції; положення; записи тощо.
Оскільки кафедра подібний внутрішній аудит СМЯ успішно проходила у 2009 році і поновлювала документацію у 2020 р., то підготовча робота до теперішнього аудиту полягала лише в оновленні документації до сучасних нормативів СУЯ і виявлення недоліків та недопрацювань у організації роботи кафедри.
З «документальною» частиною СУЯ кафедра успішно справилась під менеджментом секретаря кафедри доцента Т.І. Ущапівської і за активної участі всіх викладачів та завідувача лабораторіями С.В. Романчук. Особлива активність у виконанні цього розділу роботи з боку попереднього секретаря кафедри, доцента Р.В. Лаврика. До того ж ефективність і якість навчальної і наукової роботи підтверджена деякими вагомими видами продукції з активу кафедри за період 2017-2022 років:
ü Патентів на винаходи і корисні моделі – 31
ü Монографій - 3
ü Підручників та навчальних посібників - 24
ü Методичних розробок - 108
ü Наукових статей - 111
у т.ч. в базах Scopus, WoS - 53
Із недоліків і недопрацювань, що можуть знижувати якість роботи підрозділу, завідувачем кафедри визначено наступне: 1) часткова застарілість навчального і наукового обладнання; 2) відсутність регулярного постачання хімічних реактивів і посуду для навчального процесу; 3) низька базова природнича підготовка наборів студентів і відсутність дієвої системи її регулювання; 4) не достатньо якісне планування навчального процесу в частині розкладу занять і розрахунку штатів кафедри.
Кафедра обговорила ці проблеми у організації роботи на засіданні кафедри 20 жовтня 2023 р. і зобов’язується в подальшому активно користуватися СУЯ для підвищення ефективності своєї діяльності.
Секретар кафедри, доцент Тетяна Ущапівська