Виробнича практика – чудова нагода підкріпити теоретичні знання та набути відповідних компетентностей: магістри права діляться своїми враженнями
Виробнича практика одна з головних компонент освітньо-професійної підготовки магістрів права. Кафедра теорії та історії держави і права з усією відповідальністю підійшла до цього процесу. Адже цього року вона вперше була залучена до практичної підготовки магістрів і, по-друге, виробнича практика проходить в очному форматі на обраних магістрами базах практик.
Для організації ефективного проходження практичного навчання ми створили окрему сторінку «Практичне навчання» на сторінці кафедри, де усі зацікавлені особи можуть отримати чітку інформацію про методичне забезпечення, організаційні моменти та результати практики.
Я, як завідувачка кафедри, провела цільовий Інструктаж з охорони праці і, як керівниця практики від кафедри, здійснюю постійниq моніторинг за її проходженням та надаю відповідну інформаційну, консультативну та соціальну підтримку практикантам.
Своїми враженнями про проходження виробничої практики радо діляться Орест Горбатюк та Ярослав Затірка.
Орест Горбатюк: «Я проходжу виробничу практику у Відділі питань нотаріату у Київській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ). За перший тиждень , перебування на базі практики я познайомився з колективом цього відділу, з нормативно-правовими засадами організації та здійснення їхньої діяльності, правилами внутрішнього трудового розпорядку, правилами техніки безпеки, охорони праці та структурою Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції загалом. Значну увагу приділив правовим актам, що регламентують діловодство в Центральному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Київ), з головними положеннями Закону України «Про нотаріат» та правилами професійної етики нотаріусів України.
Після цього я зосередився на виконанні індивідуального завдання. При ознайомленні з’ясував, що при вирішенні будь –яких справ необхідно чітко дотримуватися норм чинного законодавства, зокрема щодо забезпечення таємниці усиновлення, запобігання розголошенню відомостей про інтимні чи інші особисті сторони життя осіб, які беруть участь у справі, або відомостей, що принижують їх честь та гідність.
Лише зараз під час проходження практики відчуваю, що зробив правильний вибір 5 років тому. Багатьом здається, що правознавство в сучасному світі втрачає свою цінність, а правнича професія зводиться до бездушної сфери послуг, що повинна приносити лише матеріальні статки. Однак така думка є помилковою. У період воєнного стану сучасний студент магістр має бути унікальним не лише сфері юридичного профілю але іншим здібностями у таких сферах: соціальній, психологічній та духовній, військово-політичній та фізичній.
У підсумку хотів подякувати всьому колективу Відділу з питань нотаріату у Київській області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), зокрема начальниці відділу – Світлані Марищук, яка є моєю керівницею від бази практики».
Ярослав Затірка: «Практика є однією з важливих складових навчання юриста, оскільки саме вона дозволяє закріпити навички та теоретичні знання, здобуті на заняттях вже в рамках практичної діяльності. Також вона відкриває можливості спробувати себе у тих чи інших сферах і відповідно визначити юридичну професію та галузь права, в якій я працюватиму в майбутньому. Сьогодні її важливість посилена війною і впровадженням воєнного стану, що спричинило зміну законодавства, необхідність вирішення низки актуальних питань, зумовлених злочинними діями рф.
В свою чергу, я проходжу виробничу практики у адвоката, який здійснює активну діяльність у сфері надання правової допомоги та участі у судових справах як представник. Тому я отримав чудову нагоду здобути необхідний досвід, беручи активну участь у наданні консультацій, написанні процесуальних документів, аналізу змін до законодавства, а також – намагаюсь отримати навички необхідні для адвоката, як своєї майбутньої професії-мрії.
Тому виробнича практика – це та частина навчання, що змушує правильно та чітко виконувати завдання, бути мобільним та гнучким. На відміну від навчального процесу, який дозволяє підготуватись та вивчити теорію краще, на практиці така можливість часто відсутня – бо багато справ передбачають необхідності вирішення їх у швидкі строки.
Тому треба навчатись, здійснювати професійний саморозвиток та закріплювати свої вміння на практиці. На моє глибоке переконання, саме це дозволить досягти успіху в професійній діяльності в майбутньому».
Тож попереду ще декілька тижнів практичного навчання і такий важливий етап, як захист практики. Саме він дозволить виміряти та оцінити програмні результати цього виду роботи.
Віра Качур,
завідувачка кафедри теорії та історії держави і права