Педагогічна (асистентська) практика в умовах воєнного стану – безцінний досвід у підготовці аспіранта

20 жовтня 2022 року

 Навчальна (асистентська) практика «Аналітичні дослідження хімічних та біогеохімічних об’єктів» відображає найважливіші аспекти моєї спеціальності 102 «Хімія» за науковим спрямуванням «Екологічна безпека (гідрохімія і агроекологія)». Моя практика полягала у вивченні методів і методик навчання студентів з дисциплін хіміко-екологічного спрямування, а саме, аналізу якісного і кількісного складу речовин хімічної та біогеохімічної природи.
Для мене проходження педагогічної практики полягало у освоєнні виконання декількох видів педагогічної роботи: 1) Розробка програми і графіку виконання «Спецпрактикуму з аналітичної хімії»; 2) Підготовка реактивів, пристосувань і задач для виконання спецпрактикуму студентами спеціальностей «Екологія» і «Біотехнологія та біоінженерія»; 3) Організація мною виконання спецпрактикуму студентами на рівні асистента; 4) Складання звіту про проходження педагогічної (асистентської) практики, його захист і одержання заліку за цей вид навчання.
Особливість заняття за робочою програмою «Спецпрактикуму з аналітичної хімії» у 2022 році полягала в тому, що навчальну практику в складних умовах воєнного часу потрібно було виконувати дистанційно. Хіміко-аналітична ж робота методом теоретичного вивчення не дає навиків практичного виконання, а тому було розроблено гібридну методику проходження практики, яка полягала в тому, що експерименти для більшої частини студентів виконували під їх спостереженням аспіранти кафедри, старші лаборанти і частина студентів груп біотехнологів, які побажали пройти справжню практику у лабораторіях кафедри. Тому заняття проходили у змішаному режимі дистанційно-лабораторному та переривались у разі повітряної тривоги.

Впродовж практикуму студенти щоденно складали план виконання якісного та кількісного аналізу речовини (давали вказівки виконавцям в лабораторії, що і як вони хочуть дослідити). Узгоджений план роботи студентів на кожен день практики виконувався у формі практичних досліджень у лабораторії руками аспірантів кафедри, або старших лаборантів, або студентів цього ж курсу, які виявили бажання попрацювати в лабораторіях кафедри.

На заняттях у он-лайн режимі було продемонстровано студентам виконання елементів лабораторних досліджень (визначення агрегатного стану, забарвлення, запаху зразку і приготування розчину для аналізу та визначення його рН), а також хід виконання якісного аналізу вмісту катіону та аніону у сполуці. Залежно від складу речовини, наступним етапом аналізу була демонстрація ходу виконання кількісного аналізу вмісту катіону та аніону методами гравіметрії, нейтралізації, перманганатометрії, йодометрії, трилонометрії, аргентометрії, або газометрії.

Завдяки злагодженій роботі викладачів, лаборантів та аспірантів кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води вдалось успішно провести навчальну дистанційну практику

 

Набутий мною безцінний досвід під час проходження педагогічної (асистентської) практики сприяв формуванню професійних знань і навичок щодо навчання студентів з аналітичної хімії біогенних елементів і їх природних та штучних сполук, що можуть визначати якість окремих об’єктів навколишнього середовища або якість довкілля в цілому, в тому числі і агросфери.

 Заленська Єлизавета,
аспірантка кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води

.

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook