Навчаємо студентів, навчаємось у колег (відкриті заняття на кафедрі культурології)
Формування активних і творчих людей – важливе завдання вищої школи, і саме на нього спрямована робота кафедри культурології, адже тут викладають цикл дисциплін за вибором студентів, які розвивають творчі здібності і художньо-естетичний смак. Серед таких дисциплін - «Культура сольного співу», «Сучасні культурно-дозвіллєві процеси», «Українська естрадна культура» і т. ін.
Незважаючи на те, що кожен викладач кафедри є професіоналом, усі розуміють: щоб активізувати професійну діяльність, стимулювати самоосвіту, вдосконалювати методику, підвищувати педагогічну майстерність, варто час від час відвідувати заняття колег, обмінюватися досвідом роботи. Саме для цього існує практика взаємовідвідування чи проведення відкритих занять.
Так , наприклад, нещодавно викладач кафедри доктор філософії з історії та археології Владислава Чайка провела відкрите заняття з культури сольного співу "Співацький діапазон та його розвиток".
Владислава Володимирівна докладно і доступно подала теоретичний матеріал про загальний, робочий і розмовний діапазон, порівнюючи спів зі спортом, пояснила і показала на практиці вокальні техніки його збільшення, продемонструвала, як працює з ученицями-вокалістками.
Високо і позитивно оцінили науковий і методичний рівень проведення заняття заступник декана ГПФ доцент Н.В. Шевченко, професор кафедри народний артист України Р.А. Рудий, заслужений артист України доцент В.М. Кавун.
А через кілька днів Віктор Миколайович також запросив колег на відкрите заняття з української естрадної культури на тему «Вокальна майстерність і шляхи її вдосконалення» - і показав на ньому вміння забезпечити якісну подачу навчального матеріалу, сформувати необхідні сучасному студенту компетентності, якнайповніше розкрити ті методи, прийоми та засоби, що складають основу власної педагогічної майстерності, продемонструвати ті технології, за якими він працює.
Теоретичний матеріал і вправи чергувалися з історіями із багатої практики викладача, що принесло в заняття особливий колорит, показало вміння володіти аудиторією, бути переконливим і досягати ефекту.
Заняття викликало неабияку зацікавленість у присутніх колег і керівництва факультету (декана І.М.Савицької та заступника декана І.М.Буцика), тож кілька пісенних композицій усі виконували разом з Віктором Миколайовичем і його студентами .
Що ж, висновок із такого роду педагогічної діяльності один: проведення відкритих занять мотивує і викладача, і студентів, покращує ефективність роботи, сприяє підвищенню відповідальності за результати.
Ірина Майданюк, завідувач кафедри культурології