Ніжинський фаховий коледж звернувся до народних депутатів України щодо дискримінаційних норм у проекті правил прийому до закладів вищої освіти в 2022 році
Колектив Відокремленого структурного підрозділу «Ніжинський фаховий коледж Національного університету біоресурсів і природокористування України» звенувся до народного депутата України Валерія Зуба щодо необхідності зміни окремих, дискримінаційних, на його думку, норм, які містяться в опублікованому проекті правил прийому о закладів вищої освіти в 2022 році в умовах воєнного стану.
У зверненні зазначається, що коледж, як і університет, підтримує намагання Міністерства освіти і науки України щодо забезпечення рівного доступу до вищої та фахової передвищої освіти випускників закладів загальної середньої, професійно- технічної та фахової передвищої освіти.
Проте, на нашу думку, певна кількість пропозицій щодо вступної кампанії в умовах воєнного стану є недоречною. Через неможливість забезпечити рівний та безпечний вступ для всіх абітурієнтів за сьогоднішніх умов необхідно обрати найбільш безпечну і реальну у виконанні модель вступу, взявши за основу результати з попереднього місця навчання.
Недоцільним є введення мультипредметного тестування для школярів і випускників коледжів, оскільки здійснити це в умовах війни є нереальним, тому, що транспортування вищезазначених категорій осіб до спеціально обладнаних пунктів тестування у цій ситуації є небезпечним для їх життя та нічим не відрізняється від процедури проведення традиційного ЗНО. Також вважаємо недоречним той факт, що за основу для вступу випускників коледжів з метою продовження навчання після вивчення циклу фахових дисциплін необхідно знову складати іспити із загальноосвітніх дисциплін, йдеться в листі народному депутатові України.
Також у Правилах прийому запропоновано не враховувати середній бал документів про раніше здобуту освіту (свідоцтво про повну загальну середню освіту або диплом молодшого спеціаліста/фахового молодшого бакалавра) при розрахунку конкурсного балу, що на нашу думку є недалекоглядним кроком, який сіє зневіру до середньої школи та коледжу, нівелює бажання учнів та студентів добре навчатися.
Колектив запропонував наступну спрощену процедуру:
- вища освіта на основі фахового молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста): за державним замовленням - з урахуванням середнього балу додатку до диплому, фахового вступного випробування в дистанційному форматі; за контрактом - з урахуванням середнього балу додатку до диплому та мотиваційного листа;
- фахова передвища освіта на основі БЗСО, ПЗСО, ПТО - з урахуванням середнього балу свідоцтва/диплома про завершення відповідного рівня освіти, балів з української мови та відповідних профільних предметів.
Олена Литовченко,
Петро Дейкун