Якість фундаментальної підготовки майбутніх фахівців – на контролі керівництва університету

9 лютого 2022 року
  Все частіше академічна спільнота та всі небайдужі щодо розвитку вищої освіти в Україні звертають свою увагу на рівень та педагогічні підходи викладання фундаментальних дисциплін. Сучасне освітнє середовище охоплює велику кількість різноманітних теорій, моделей, методів і стратегій, пов’язаних з відповідними технологіями й науково-освітніми системами.

   Нове бачення підготовки студентів з вищої математики та фізики гостро ставить питання не тільки освоєння нових технологій передачі належних знань, а й формування у студентів основ професійних і ключових компетенцій, що сприяють їх конкурентоспроможності, успішному становленню професійної ідентичності.
   Додатково це викладено та реалізується в рамках Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM–освіти) в Україні, до імплементації якої долучені і науково-педагогічні працівники кафедр вищої і прикладної математики та фізики Навчально-наукового інституту енергетики, автоматики і енергозбереження.
    Саме такі питання були покладені в порядок денний робочої наради проректора з науково-педагогічної роботи Василя Шинкарука, яка відбулась в ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження. Конструктивна розмова щодо покращення та розвитку фундаментальної підготовки з математики та фізики відбулась безпосередньо в аудиторіях з викладання дисциплін вищої математики та фізики.

    Розпочинаючи діалог на кафедрі вищої та прикладної математики, проректор з науково-педагогічної роботи Василь Шинкарук зосередив увагу на важливості забезпечення високого рівня математичної підготовки майбутніх фахівців не лише інженерних спеціальностей. Однаково важливим є сучасний та високий рівень викладання і для майбутніх економістів, і менеджерів, і агрономів тощо. Саме належний рівень математичної підготовки та розуміння фізичних процесів закладають підвалини до розв’язання прикладних задач, у тому числі і використанням математичного моделювання.
    В розмові та обговоренні дискусійних питань взяли участь директор ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження Віктор Каплун, завідувачі кафедр вищої та прикладної математики Ніна Батечко і фізики Володимир Бойко. Зокрема, Віктор Каплун поінформував, що питання поліпшення фундаментальної підготовки обговорювались на січневій вченій раді ННІ.

    Ніна Батечко закцентувала увагу на важливості проведення адаптаційних курсів з математики, які систематично проводить кафедра. Ці вирівнювальні навчальні курси, які започатковані за ініціативи ректора університету, академіка Станіслава Ніколаєнка, залюбки відвідують першокурсники. Адже саме тут формується готовність до вивчення вищої математики та інших математичних дисциплін.
    Класичний курс вищої математики та фізики, наразі, має відповідати запитам професійно-орієнтовних кафедр та включати саме ті розділи, які необхідні в подальшій професійній діяльності, скажімо, майбутнього інженера-енергетика. Зауважимо, що це сучасна практика викладання фундаментальних дисциплін, яку впроваджують провідні університети Західної Європи.
   В контексті сучасних процесів цифровізації було наголошено на доповненні класичного курсу вищої математики комп’ютерними та інформаційними технологіями. Зокрема, на зустрічі було обговорено спільну ініціативу ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження та факультету інформаційних технологій щодо створення навчально-наукової лабораторії комп’ютерної математики.
    Василь Шинкарук наголосив на важливості такої ініціативи, адже вона суголосна з базовими принципами розвитку STEM–освіти в Україні.

Ніна Батечко,
завідувач кафедри вищої та прикладної математики

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook