Академічна мобільність Erasmus+: досвід навчання студентів НУБіП України у Варшавському університеті природничих наук
У цій статті ми хочемо поділитися нашим досвідом участі у міжнародній програмі обміну студентами Erasmus+. Ми– студентки Національного університету біоресурсів і природокористування України: Ксенія Єлушенко та Анастасія Мізяк, навчаємося за спеціальностями Садово-паркове господарство та Міжнародна економіка.
Важливо наголосити на тому, що не дивлячись на велике різноманіття навчальних спеціальностей у Варшавському університеті Природничих наук, кожен зі студентів має можливість долучитися до цікавого навчального процесу та отримати значну кількість знань за своїм фахом.
Участь у програмі Erasmus+ стала для нас одним із найцікавіших і найкорисніших студентських досвідів. Для нас це не просто семестр за кордоном, а шанс побачити навчання по-іншому, стати більш самостійними та відкрити для себе нові можливості.
Процес відбору виявився не простим та цікаваим. Спочатку потрібно було подати пакет документів: мотиваційний лист, резюме та транскрипт оцінок. Важливо було не лише мати хорошу академічну успішність, а й чітко пояснити, чому саме ця програма є важливою для вашого професійного та особистого розвитку. Співбесіда проходила англійською мовою, та мала дружню атмосферу, комісія хотіла зрозуміти нашу мотивацію та здатність адаптуватися до міжнародного середовища. Отримавши підтвердження участі, ми відчули, що зробили перший великий крок у своїй освітній подорожі!
Перші дні були дуже активними. Для студентів-учасників обміну організували орієнтаційний тиждень: екскурсії, знайомства, події для інтеграції. Це сильно допомогло адаптуватися і швидко знайти нових друзів з різних країн.

Перша й найбільша відмінність навчання в Польщі та Україні – це підхід. У польських університетах більше уваги приділяється практичній складовій, проєктній роботі та дискусіям. Замість традиційних лекцій «говорить лише викладач» заняття завжди перетворюються на інтерактивні семінари, де кожен студент бере активну участь. Відчувається атмосфера партнерства між студентом і викладачем.


Ксенія Єлушенко:
Одним із найцікавіших предметів для мене став курс «Garden Design for Biodiversity Protection», у межах якого ми вивчали сучасні підходи до проєктування зелених просторів із пріоритетом на збереження та підтримання біорізноманіття. Особливо цінними були практичні виїзди в парки Варшави, під час яких ми могли на власні очі побачити, як теоретичні принципи втілюються у реальні ландшафтні рішення.
Також дуже цікавим та корисним курсом для мене, як для майбутнього фахівця у галузі ландшафтної архітектури, став «Green Infrastructure in Climate Change Adaptation». На зайняттях ми вивчаємо, як зелені насадження, парки, водні об’єкти та інші природні елементи міста допомагають боротися з наслідками зміни клімату. Дуже сподобалися практичні завдання, на яких працюємо з реальними урбаністичними локаціями Варшави й розробляємо власні варіанти створення стійкіших зелених просторів. У процесі проходження я почитаю дивитися на місто як на живу екосистему, що і є основною метою курсу.


Анастасія Мізяк:
Моїм улюбленим предметом цього семестру став «Social and Economic Demography». Це курс, де цікаві статистичні дані поєднуються з практичними завданняаннями, у яких беруть участь студенти з різних країн. Такий формат значно підвищує ефективність навчання, адже кожну демографічну проблему ми розглядаємо з різних національних і культурних перспектив.
Викладач активно заохочує відкриту та чесну дискусію, що створює комфортне середовище для обміну думками.
Наприкінці семестру я презентуватиму фінальний проєкт, присвячений аналізу сучасної демографічної ситуації в Японії — її причинам, наслідкам і можливим сценаріям розвитку.
Мені дуже подобається працювати зі статистичними даними, шукати причинно-наслідкові зв’язки та глибше розуміти демографічні процеси.


Ми щиро радимо програму всім, хто хоче ширший погляд на навчання і розвиток. Erasmus+ дає можливість отримати міжнародний досвід, покращити знання мови, познайомитися з людьми з усього світу, прожити новий культурний досвід і привезти додому багато нових ідей.
