Навчальна практика на кафедрі економічної кібернетики: поглиблення теоретичних знань та набуття практичних навичок студентами-кібернетиками
Протягом кількох тижнів влітку у студентів 3-го курсу спеціальності 051 «Економіка» (освітньої програми «Економічна кібернетика») проходила навчальна практика з дисципліни «Математичні моделі аграрного сектору». Навчальна практика є продовженням навчального процесу, дисципліни яку вивчали студенти упродовж семестру та невід’ємною складовою підготовки фахівців освітньої програми «Економічна кібернетика».
Цього року практика є особливою. Практичне навчання проходило у дистанційній формі, але досвід дистанційного навчання наших студентів та можливості сучасних засобів комунікації, проблем з організацією навчальної практики не виникало.
Метою практики передбачалось: узагальнення та поглиблення теоретичних та практичних знань, отриманих з дисципліни «Математичні моделі аграрного сектору» для набуття студентами навичок самостійного опрацювання планово-прогнозних і звітних даних, застосування економіко-математичних моделей, зокрема для оптимізації галузевої структури сільськогосподарського підприємства, заохочення студентів до наукових досліджень.
В процесі роботи було запропоновано та проведено студентами порівняльний аналіз різних підходів до економіко-математичного моделювання оптимізації галузевої структури суб’єктів господарювання, на основі якого обґрунтовано та обрано базову модель для подальшої роботи над побудовою робочої (числової) моделі. У відповідності з обраною базовою моделлю та обраним варіантом інформаційної характеристики, здійснено постановку задачі, розроблено економіко-математичну модель, розраховано необхідні техніко-економічних коефіцієнти для числової економіко-математичної моделі. Всі необхідні матеріали для виконання завдань розміщені на навчально-інформаційному порталі НУБіП України. Для швидкого вирішення проблемних питань, які потребують додаткового пояснення викладача, студенти використовувати месенджери. Консультування відбувалось в зручний час запропонований та узгоджений студентами.
Інформаційна характеристика розроблялася з використанням інформації про фактичний стан об’єкту, статистичної звітності, нормативно-довідникових даних та інше, а також з використанням спеціально створених систем та моделей обробки первинної інформації. Наступним етапом роботи студентів була розробка числової економіко-математичної моделі та матриці задачі. Після представлення числової економіко-математичної моделі та матриці задачі, а також візуальної логічної перевірки керівником практики, студенти розв’язали задачу на ПК.
Результатом роботи був захист звітів з навчальної практики, представлених студентами, які складались з теоретичної частини та економіко-математичного аналізу оптимальної галузевої структури сільськогосподарського підприємства, обґрунтовано проєкт розвитку. Майже всі студенти успішно звітували та отримали відповідні оцінки.
Керівник практики, доцент кафедри
економічної кібернетики Рогоза Н.А.