Завідувач кафедри Василь Ковальчук презентував інструменти вимірювання якості підготовки студентів на тематичному тренінгу
7 лютого в ДУ НМЦ «Агроосвіта» відбувся семінар «Технології діагностики та оцінювання навчальних досягнень. Формування навчальних результатів та завдань», який провів завідувач кафедри методики навчання та управління навчальними закладами Василь Ковальчук. Учасники заходу – керівництво та працівники центру.
Відкриваючи захід, Тетяна Іщенко, директор науково-методичного центру, наголосила, що використання ефективної системи педагогічного оцінювання як інструменту виміру результатів педагогічного процесу та навчальних досягнень студентів набуває сьогодні нових перспектив. Важливо озброїти педагогів технологіями складання та оцінки тесту. Також Тетяна Дем’янівна поділилася досвідом центру з підготовки тестів для різних спеціальностей.
Василь Іванович зауважив, що сьогодні в педагогіці посилилась тенденція до використання кількісних методів педагогічного контролю, але педагогам необхідно пам’ятати, що вибір засобів педагогічної діагностики базується на певних дидактичних принципах вимірювання результатів навчання. Лише підготовлений відповідним чином комплекс завдань з використанням певних діагностичних методів дає змогу правильно оцінити рівень знань і вмінь суб’єктів навчання. Серед засобів об’єктивного контролю найбільш науково обґрунтованим є метод тестування.
У провідних країнах світу випускників охоче приймають на роботу, оскільки вони приходять на робоче місце уже із сформованими певними компетенціями, які легко можуть продемонструвати роботодавцю. Підприємства визначають свої потреби через дорадчі комітети для відповідних спеціальностей, і завдяки цьому в навчальних закладах знають, які компетенції слід розвивати. Після узгодження з представниками галузі ці компетенції лягають в основу організації курсів (дисциплін) у межах програми (спеціальностей, професій), що забезпечує ефективне навчання студентів. Такий підхід до навчання гарантує студенту працевлаштування. Тому завдання викладача – вдало сформулювати навчальні результати та завдання навчання при складанні програми дисципліни та кожного заняття. Саме цій проблемі було присвячено першу частину семінару.
У другій частині семінару розглянуто особливості застосування методу тестування, зокрема, основні поняття та категорії тестування, наведено основні принципи і правила побудови тесту, а також правила створення тестових завдань різних форматів, порядок обробки і представлення результатів тестування. Зацікавленість в учасників викликала інформація про етапи проектування стандарти¬зованого тесту, шляхи його валідизації, тренер навів приклади стандартизованих і предметних тестів. Аналізуючи різні тести, методисти визначили основні недоліки у їх складанні. В атмосфері творчості й допитливості учасники отримали багато цікавої і корисної інформації, отримали професійні відповіді на питання.
На завершення зустрічі керівництво центру та кафедри обговорили шляхи співпраці та намітили спільні заходи.
Денис Рудень