Словобій: мовний турнір майбутніх журналістів
Слово – це сила! А ще воно може бути грою чи змаганням! Саме під таким гаслом 27 листопада 2025 року відбувся мовний турнір серед студентів 2 курсу спеціальності С7 «Журналістика», приурочений до Дня української писемності та мови, який провела Наталія Кочукова, доцент кафедри журналістики та мовної комунікації.

На початку заходу Наталія Іванівна розказала про історію виникнення свята, яке було започатковано 27 жовтня 1997 року, коли Президент України Леонід Кучма на підтримку ініціативи громадських організацій та з огляду на важливість ролі української мови в консолідації українського суспільства видав Указ «Про День української писемності та мови». Майбутні журналісти дізналися, хто такий Нестор Літописець, чому його канонізувала християнська церква і де встановлено йому гранітний пам’ятник; якою мовою написана «Повість временних літ» – пам’ятка української писемності тощо. Наталія Іванівна також наголосила на важливості заходів, що традиційно проводять до цього дня.


Далі розпочалося справжнє мовне змагання. Студенти-журналісти самі розділились на дві команди. Дух азарту захопив усіх із перших хвилин: кожен намагався допомогти своїй команді вибороти перемогу. Неймовірні емоції вирували настільки, що іноді ставали на заваді швидким, правильним і точним відповідям.

Програма турніру містила лінгвістичні завдання з лексикології та української фразеології. Учасники пояснювали значення фразеологізмів, добирали до них синонімічні вислови, встановлювали традиційні форми до перетворених крилатих висловів, прислів’їв і приказок, вишукували найкращі українські відповідники до іншомовних слів. Не бракувало й творчих викликів. В одному з конкурсів учасники продовжували висловлення на кшталт «Моє улюблене українське слово – …», «Слово, яке я відкрив(ла) завдяки читанню – …», «Українська – це звучить …», «Фраза, яка мене надихає», «Коли говорю українською…».

Командам також було запропоновано мовленнєві ситуації – від романтичного освідчення до обговорення нового фільму чи прохання до викладача про відпрацювання занять. Відтворення типових життєвих діалогів допомагало студентам долати мовну невпевненість, розвивати вміння говорити грамотно, колоритно й красномовно.
Запальний «словобій» дав змогу учасникам розширити знання з українського слововживання, виявити кмітливість і творчу ініціативу, закріпити набуті мовленнєві навички, розвинути мовностилістичний досвід, продемонструвати власну ерудованість і змінити традиційне уявлення про вивчення української мови.

Команда-переможець отримала заслужений смачний приз, а решта учасників заохочувальні відзнаки за старання та гідне суперництво. Та головним здобутком для всіх стали позитивні емоції, натхнення й упевненість у тому, що навчання може бути корисним і захопливим водночас.