Як не стати “підставкою для мікрофона”: у медіалабораторії триває цикл практичних занять для майбутніх журналістів
"Цікавому співрозмовнику потрібен журналіст-ерудит", - з такого вислову завідувачка медіалабораторією Катерина Шевцова почала зі студентами першого курсу друге заняття циклу “Як брати інтерв’ю”.
“Адже чим цікавіше мислить співрозмовник, тим яскравіше буде інтерв'ю. Але, щоб підтримати розмову журналіст повинен багато знати, мати достатньо широкий кругозір і уникати шаблонних запитань", - наголосила журналістка Катерина Олександрівна на початку майстер-класу.
Студенти заздалегідь отримали завдання підготуватись до інтерв’ю, а саме:
– дослідити тему розмови;
– бути готовими відповідати на запитання інтерв’юера;
– створити чітку структуру для повідомлення або відповідей, щоб забезпечити логічний хід розмови.
Під час практики техніки-оператори Михайло Комінко і Юрій Нестеров навчали нас фільмуванню інтерв’ю на три камери. Вони пояснили, що перший мізанкадр потрібен для надання респонденту значущості - коли він дивиться прямо у камеру. Другий - створює атмосферу затишку, коли інтерв'юер дивиться трохи вбік, розмовляючи з журналістом . Третій - показує учасників бесіди в рівноцінному положенні.
Заняття супроводжувалися жартами і сміхом, бо не у всіх виходив запис з першого дублю, проте кожен з майбутніх журналістів відчув, як-то бути у ролі співрозмовника, журналіста і оператора. Як і під час першого майстер-класу з цієї теми, ми працювали з камерами, мікрофонами, освітленням. Набували практичних навичок поводження з технікою, взаємодії з оператором, відчули себе в кадрі та пересвідчилися, наскільки важливо дбати про свій голос та мову тіла, аби виглядати впевнено та професійно.
Для подальших успіхів не забуваймо рядки з вірша "Каменяр" Івана Франка: "Лупайте сю скалу!".