Мережа ступеневої освіти НУБіП: Quo vadis

14 січня 2021 року

     НУБіП України має розгалужену мережу регіональних навчальних закладів, збереженню якої приділяється величезна увага. Чим вона живе сьогодні – наша розмова з начальником відділу регіонального розвитку, дистанційної освіти та заочного навчання Василем Лопушняком.

 

  • Як оцінюєте підсумки вступної кампанії у році, що минув?

     — 2020 рік відзначався особливими умовами, в тому числі й вступної кампанії, на яку наклали свої складнощі умови карантину. Однак це не суттєво вплинуло на перебіг вступних випробувань та їхню результативність у відокремлених структурних підрозділах НУБіП України. У 2020 році тут вперше здійснювали набір студентів на освітньо-професійний ступінь «Фаховий молодший бакалавр». Попри певну невизначеність місця фахівця цього ступеня на ринку праці та обережне ставлення до нього вступників і їхніх батьків, на цей ступінь освіти було подано понад 2700 заяв на базі неповної середньої освіти і близько 1 тисячі – повної середньої освіти. Все це стало можливим завдяки вдало проведеній профорієнтаційній роботі.
     Близько 70% абітурієнтів Із числа тих, які подали заяви, вступили до наших інститутів та коледжів на обрані спеціальності, що свідчить про високий рівень довіри до системи НУБіП. Загалом вступили 2455 осіб на фахового молодшого бакалавра, 667 – на освітній рівень бакалавра і 187 – на магістерські програми. Особливою результативністю відзначилися Боярський, Рівненський і Немішаївський фаховий коледжі.
     Цьогоріч до відокремлених структурних підрозділів НУБіП було зараховано на 320 молодих людей більше, ніж у попередньому. Контингент студентів в усіх ВСП збільшився, чого не спостерігалося впродовж останніх трьох років. Місця державного замовлення заповнені 100-відсотково. Таких позитивних результатів вдалося досягти завдяки злагодженій роботі приймальних комісій і базового закладу, керівництва інститутів і коледжів, постійній увазі ректорату.

  • А що можна сказати про якість освітнього процесу в умовах пандемії?

     — За понад 16-річну історію впровадження системи менеджменту електронних курсів у НУБіП нагромаджений великий та неоціненний досвід. Безперечно, його поступово переймають і відокремлені структурні підрозділи. На сьогодні в кожному з них використовують різні освітні платформи, активно впроваджують дистанційні форми навчання, розвивають систему контролю за використанням електронних освітніх ресурсів. Карантинні заходи стимулювали цей процес, а осінній семестр суттєво прискорив використання дистанційних освітніх технологій. Тож відокремлені підрозділи в регіонах під час проведення освітнього процесу виявилися значною мірою готовими до запровадження протиепідемічних заходів в країні.
     Звичайно, не всі відокремлені структурні підрозділи однаково були підготовлені до викликів, зумовлених пандемією. Першими відчули загрози у західному регіоні, де в другій декаді вересня вже було запроваджено червону зону – Бережанський агротехнічний інститут, Бережанський фаховий коледж, Заліщицький фаховий коледж ім. Є. Храпливого, згодом – Ніжинський аграрний інститут, Ніжинський фаховий коледж, Бобровицький фаховий коледж ім. О. Майнової. Водночас, Рівненський і Мукачівський фаховий коледжі переходили на дистанційне навчання лише на короткий період. Все залежало від епідемічної ситуації регіону (територій), стану захворюваності у колективах.
     Велику організаційну допомогу в запровадженні гнучкого графіку освітнього процесу та його безпеки надавав базовий заклад. Насамперед, швидко була налагоджена система моніторингу захворюваності у колективах, кожного дня інформація до початку робочого часу надається в оперативний штаб з епідеміологічного нагляду.

  • Які підсумки року в контексті організації ступеневої освіти?

     — Модель ступеневої освіти у НУБіП дозволяє розпочати ранню професійну орієнтацію молодих людей, забезпечити широку доступність вищої освіти, створити умови для фахової реалізації випускників. Завдяки їй вступники до відокремлених структурних підрозділів розпочинають здобувати освіту в юному віці недалеко від дому, у звичному середовищі, а згодом завершують її у столичному університеті, маючи доступ до усіх освітніх ресурсів, передових технологій у світі. Перед ними розкриваються широкі можливості працевлаштування та освіти впродовж усього життя.
     Рік приніс зміни у систему ступеневої освіти. Вперше відокремлені структурні підрозділи провели набір на освітньо-професійний рівень «Фаховий молодший бакалавр». Це також було певним викликом для колективів коледжів, адже довелося змінювати назву, вносити необхідні зміни у нормативні документи. Проте, за підтримки юридичного відділу НУБіП, вдалося в короткий термін внести всі необхідні корективи.

     На завершальному етапі року всі наші відокремлені структурні підрозділи провели конференції трудових колективів, за участю депутатів різних рівнів, представників місцевих і регіональних органів виконавчої влади, наглядових рад, рад роботодавців, бізнесових структур, на яких заслухали звіти керівників, обговорили існуючі проблеми, перспективи розвитку і завдання на найближчий період. У їх ході ректор університету Станіслав Ніколаєнко акцентував увагу на необхідності створення безпечного освітнього середовища та неухильного дотримання протиепідемічних заходів, належній організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, налагодженні системного моніторингу якості освіти у дистанційному форматі, важливості широкого використання можливостей технологій дистанційного навчання і наповнення баз навчальних курсів та освітніх програм, пошуку нових і дієвих форм профорієнтаційної роботи з використанням сучасних технологій комунікації, активізації співпраці з роботодавцями, ширшому залученні органів студентського самоврядування до вирішення освітніх та соціальних проблем студентів.
     Предметом особливої уваги є подальша співпраця відокремлених структурних підрозділів з базовим закладом щодо реалізації принципів ступеневої освіти, урізноманітнення її форм у дидактичному, виховному, науковому аспектах, організації та проведення заходів з підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників, а також виконання плану заходів на 2021 рік програми «Голосіївська ініціатива – 2025».

 

Розмовляв Валентин Обрамбальський


 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook