Комп'ютерні технології в тестуванні
Комп'ютерні технології в тестуванні
1 грудня 2020 року
Кафедра вищої та прикладної математики
КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ТЕСТУВАННІ
Сучасні комп’ютерні технології, доступність Інтернету дозволяють викладачам застосовувати метод тестування для вимірювання навчальних досягнень студентів на якісно новому рівні. В. Аванесов визначає педагогічний тест як систему завдань певної форми, певного змісту, розташованих у визначеному порядку, яка дає можливість якісно виміряти рівень підготовки студентів та оцінити структуру їх знань. До переваг тестового контролю можна віднести: високий ступінь стандартизації, об’єктивність оцінки, швидкість, широке охоплення матеріалу, орієнтованість на сучасні технічні засоби, універсальність та ін. Використання комп'ютерних систем тестування (КСТ) ще більш розширюють можливості методу тестування, це можливість використання тестів у дистанційному навчанні, у самостійній роботі студентів, збільшення швидкості здійснення контролю та отриманні результатів, застосування мультимедійних можливостей в тестах.
КСТ за рівнем автономності можна поділити на такі, що знаходяться:
1. У складі систем управління навчання (Learning Management System). До таких систем належать: Elearn, Moodle, SharePoint Learning Kit, Claroline, Dokeos.
2. Окремий модуль чи набір модулів (Майстер Тест, Online Test Pad).
Для вимірювання навчальних досягнень студентів в системі Elearn використовується два способи:
1. Традиційний спосіб – перевірка і оцінювання виконаних завдань безпосередньо викладачем ( робочий зошит, семінар, еsse)
2. Автоматизований режим – тест, тест Hot Potatoes Quiz.
В зручному інтерфейсі викладач може безпосередньо вводити тестові завдання різних форматів в системі Elearn або імпортувати тестові завдання з текстових процесорів (Наприклад з МSWord). Тестові завдання розміщуються по категоріям (темах, підтемах). До кожного тестового завдання викладач може розмістити повідомлення, пояснення тощо. Викладач має змогу розміщувати тестове завдання у текстовому або мультимедійному вигляді.
Генерація тесту проводиться за заданими параметрами: певні формати тестових завдань, кількість тестових завдань, кількість тестових завдань в кожній категорії, вага тестових завдань тощо.
Система підтримує різні режими тестування: екзаменаційний режим, режим самотестування, режим тренажера або навчання.
Таким чином, система Elearn дозволяє достатньо просто будувати тестові завдання усіх основних форматів, використовувати різні режими тестування та отримувати аналіз як тестових завдань так і тестування взагалі, що в свою чергу може бути використано для корекції навчального процесу.
Доцент кафедри вищої та прикладної математики, Л.Артемчук