Проєкт «School of Practical Psychology»: супервізія в психологічному консультуванні

27 вересня 2020 року
 Ваш погляд стане ясним лише тоді,
коли ви зможете зазирнути в свою власну душу.
К. Г. Юнг
     Професійне становлення, зростання особистості майбутнього психолога як професіонала входить нині до кола пріоритетних завдань вищої школи, зокрема кафедри психології, вирішення якого, забезпечується системним підвищенням кваліфікації учасниками освітнього процесу.

     Навчання фахівця в галузі психологічної допомоги має бути не тільки практично, але й теоретично зорієнтованим, що передбачає «занурення» освітнього процесу в прикладний аспект і здійснення теоретичної рефлексії живого практичного досвіду. Моделлю такого підходу слугує супервізія як загальновизнаний метод освіти, підвищення кваліфікації та підвищення якості роботи фахівців у сфері допомагаючих професій.
    Для формування та підтримки професійної ідентичності та з метою генералізації професійної діяльності майбутніх психологів, в рамках функціонування School of Practical Psychology «Школа практичної психології», студенти-психологи мали можливість долучитись до вебінару організованого навчальним проєктом для спеціалістів допомагаючих професій «Психологи онлайн».

     Визначена тема онлайн-зустрічі «Супервізія в психологічному консультуванні», ведучим якої був Олег Перепелиця – психолог, коуч, співавтор проєкта «Психологи онлайн», виявилась актуальною для фахівців-психологів з України, Білорусії, Америки, Казахстану, Росії, які мали нагоду поділитись професійним досвідом та визначити перспективність супервізійних практик.

     Учасники проєкту детально зупинились на обговоренні етапів професійного росту психологів-консультантів; значущості супервізії у професійній діяльності; ситуацій при яких необхідна супервізія як умова тотальності професійної свідомості фахівця; видів супервізії в різних психотерапевтичних школах. Доведено, що психологи, які мають досвід власної терапії, супервізії, рідше потрапляють в пастки «контрпереноса», делікатніше ставляться до зон уразливості й глибинних переживань клієнтів, більше спираються на їх ресурси та зони росту.
     В ході обговорення заданої теми вебінару, учасники прийшли до висновку, що особистісно-професійна підтримка, часткове навчання, допомога й рекомендації більш кваліфікованого фахівця психологу-початківцю та консультанту, сприяє підвищення його професіоналізму і впевненості, розвитку необхідних особистісно-професійних якостей. Члени групи супервізії заохочуються до висловлювання гіпотез, версій, асоціацій, рефлексії тауникають критики, порад, вказівок, оцінок, повчань.

     Ми дякуємо Олегу Перепелиці за нагоду з'ясувати у колі міжнародних психологів-практиків, що супервізія надає можливість професійної допомоги спеціалісту або закладу, яка спрямована на роботу з професійними труднощами, аналізу недоліків та удосконалення організації роботи. Важливо також зазначити, що індивідуальна та групова супервізія є обов’язковою ланкою професійної підготовки психологів та психотерапевтів згідно європейських стандартів.

Чекаємо наступної зустрічі на проєкті!
 

Лариса Афанасенко,
керівник проєкту «School of Practical Psychology»

 

 
 
 

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook