Інформаційно-комунікаційні технології у дистанційному форматі лабораторних робіт

19 вересня 2020 року

 

У ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження проведено науково – методичний семінар «Забезпечення якості дистанційного викладання лабораторних курсів дисциплін за спеціальностями 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 144 «Теплоенергетика». Сесії семінару пройшли 12 і 18 вересня 2020 року за участю науково-педагогічних працівників та студентів інституту.

 

У роботі семінару прийняли активну участь також керівники центру дистанційних технологій навчання Максим Мокрієв та інформаційно-обчислювального центру НУБіП України Віктор Теплюк.

 

У рамках цього важливого заходу випускові кафедри інституту презентували відпрацьовані варіанти дистанційного лабораторного практикуму:

• у режимі відео презентації виконання лабораторної роботи - студент працює з файлом за посиланням на Google – диск або You Tube;

• у режимі створення у середовищі PowerPoint анімаційних презентацій з використанням відеоряду або візуальних моделей процесів або явищ, що вивчаються з використанням програмних комплексів Multisim, Simulink, COMSOL Multiphysics тощо;

• у режимі моделювання - студент працює з комп'ютерною моделлю лабораторного стенду;

• інтерактивне виконання лабораторних робіт з дисциплін «Основи енергоефективності споживчих енергомереж» «Облік і керування енергоспоживанням» з доступом до «хмарних» серверів, де реєструється і зберігається інформація щодо енергоспоживання реальних об’єктів НУБіП України;

• відеотури по діючим лабораторіям інституту.

 

Започаткована дуже оригінальна і динамічна форма виконання лабораторних робіт з використанням відео презентацій найсучаснішого обладнання та проведення вимірювань на діючих підприємствах наших партнерів.

  

Безумовно, найважливішим аспектом при створенні і запровадженні дистанційних лабораторних робіт є досягнута ступінь активної участі студента в процесі їх виконання.

 

Продемонстровані версії дистанційних лабораторних робіт надали можливість виявити певні недоліки традиційних технологій навчання та морально застарілого приладового парку. Водночас сформувались дуже важливі властивості нових форм дистанційної освіти:

• розвинена гіперструктура в логічній системі викладу (послідовність, взаємозалежність частин, гіпертекст, автоматизовані покажчики та ін.);

• використанням звуку, анімації, графічних вставок, слайд-шоу і т.п.;

• аутентифікація, навігації студента в розгалуженій структурі, наявність підсистеми контролю знань;

• створення умов для самостійного опрацювання навчального матеріалу з вибором зручного місця і часу роботи з комп'ютерними засобами навчання, а також темпу навчального процесу;

• глибша індивідуалізація навчання, забезпечення умов для його варіативності і можливість автоматичної генерації великого числа завдань для контролю знань і умінь;

• можливість роботи з моделями реальних об'єктів і процесів, у тому числі тих, із якими складно познайомитися на практиці;

• можливість подання та взаємодії з віртуальними тривимірними образами досліджуваних об'єктів.

 

 

Учасники семінару дійшли висновку, що розумне поєднання традиційних лабораторних робіт і робіт, що виконуються за допомогою дистанційних технологій, є пріоритетним напрямком вдосконалення інженерної освіти.

Микола Заблодський,

заступник директора ННІ енергетики, автоматики

і енергозбереження з наукової роботи

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook