Досвід дистанційного навчання студентів кафедри гідробіології та іхтіології під час карантину

2 червня 2020 року

     Глобальна пандемія COVID-19 суттєво змінила звичний ритм життя всього світу і спричинила глобальну економічну кризу. Разом з тим, форс-мажорні обставини мобілізувати внутрішні ресурси і активізувати пристосування до нових умов існування. Так, вищі навчальні заклади перейшли на дистанційну форму навчання щоб створити безпечні умови для своїх студентів і змогли забезпечити лекції і необхідні для повноцінного освітнього процесу заходи навіть в умовах карантину.

    Необхідно зазначити, що Національний університет біоресурсів і природокористування (НУБіП) України виявився практично готовим до такого розвитку обставин. Створена і функціонуюча система ЕНК Moodle містить 1312 атестованих електронних навчальних курсів, а понад 1500 електронних навчальних курсів на етапі завершення формування. На сьогодні майже всі дисципліни кафедри гідробіології та іхтіології мають функціонуючі ЕНК.

Основні ЕНК для студентів бакалаврів спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура»

     Раніше головним аспектом було те, що вони використовувались як допоміжні, завдяки чому студенти мали змогу повторити пройдений матеріал або детальніше розглянути певні складні питання. В умовах пандемії ЕНК стали одним з основних засобів тестування знань студентів. До того ж, розвиток сучасних технологій дозволив викладачам кафедри проводити навчальні заняття, консультації та іспити за розкладом у режимі відеоконференц-зв’язку із використанням зовнішніх платформ для відеоконференцій: WebEx, Zoom, Skype, тощо

     Для проведення відеоконференцій кожен викладач самостійно створює віртуальну кімнату (клас) на відповідній платформі та запрошує студентів для участі у ній. Для координації і комунікації з групами студентів широко застосовувалися не тільки блог у ЕНК Moodle, але й месенджери Viber, Telegram, тощо.

 

     Таким чином, дистанційне навчання для студентів за обсягом отриманої інформації не сильно відрізнялось від звичайного: викладачі дають онлайн лекції, визначають і надсилають завдання до опрацювання, встановлюють крайній термін здачі, студент за допомогою ЕНК Moodle, месенджера або електронної пошти надсилає виконане завдання на перевірку викладачу.

   Загалом, цей режим роботи став справжнім випробуванням не тільки для викладачів, але й для студентів. Кожен викладач кафедри використовував максимум можливостей задля заохочення наукової і навчальної діяльності студентів впродовж карантину, покращував і оновлював ЕНК Moodle, освоював нові сучасні способи відеоконференц-зв’язку. З іншого боку, студентам прийшлось самоорганізовуватись для навчання, що було найважчим в умовах карантину. Лише вмотивована людина здатна навчатись самостійно без контролю, тому це можна також віднести до позитиву ізоляції. Студенти навчились планувати свій графік так, щоб встигнути виконати все вчасно. Окрім цього наші студенти використовували можливості відкритих на час карантину освітніх платформ та сервісів з усього світу, що також сприяло їх особистому зростанню.

доцент Христенко Д.С.,
доцент Глебова Ю.А.,
доцент Базаєва А.В.
 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook