Дистанційна навчальна практика з дисциплін ветеринарного напряму – можлива!

12 травня 2020 року

Майбутні фахівці спеціальності 212  «Ветеринарна гігієна, санітарія і експертиза» ОС «Магістр» на «екваторі» навчання. Студенти мають до вивчення значний перелік фахових дисциплін, як суто ветеринарного профілю, так і опановують дисципліни, які викладаються вперше і стосуються сучасних вимог контролю обігу харчових продуктів. Однією із таких дисциплін є «Безпечність та якість харчових продуктів», з якої студенти проходили навчальну практику в період з 04 по 08 травня 2020 р.
Основними завданнями практики було: навчити студентів визначати показники безпечності та якості харчових продуктів; працювати з нормативно-правовими актами у напрямку оцінки показників безпечності та якості харчових продуктів; ознайомити студентів із технологіями виробництва харчових продуктів та пошуку небезпек появи ризиків для безпечності та якості харчових продуктів; проведення лабораторних досліджень щодо відповідності показників безпечності та якості продукту зазначених на упаковці. За час практики студенти опрацювали п’ять різнопланових тем, зокрема: визначення факторів технологічного процесу отримання молока, які здатні чинити вплив на показники безпечності та якості молока-сировини; визначення показників безпечності та якості м’ясних консервованих виробів, у відповідності національним стандартом та міжнародними вимогами; визначення факторів, що впливають на показники безпечності та якості харчових продуктів під час їх виробництва на переробних потужностях; лабораторні дослідження показників безпечності та якості; оцінка технологічного процесу вирощування сільськогосподарських тварин, як елемент забезпечення безпечності та якості харчових продуктів у харчовому ланцюзі їх виробництва. Завершенням практики був звіт у якому студенти висловилися щодо здобутих навиків та висловили пропозиції щодо поліпшення навчальної практики з даної дисципліни.
З метою вдалого проходження практики, в максимально короткий термін було створено курс на навчальній платформі дистанційного навчання, насичено його відеороликами із виробничими процесами, а за час практики застосовано всі можливі онлайн платформи для зв’язку зі студентами. Проте, варто зазначити, що в умовах дистанційного навчання виконувати настанови керівництва Університету в орієнтації на кращого студента, і в той же час вирівняти в розумінні матеріалу інших студентів, вкрай складно. Тут як ніколи відчувалася слушність настанов поважних професорів нашого факультету, зокрема Рудика С.К. щодо важливості лише очного навчання,формування культури студентів у реагуванніщодо фахових питань; адже студентам складно опановувати дисципліни медичного спрямування, які в подальшому вимагатимуть від них значної соціальної відповідальності.

 


Спілкування щодо матеріалів практики із студентами 3 курсу 10 групи на платформі Zoom.

Для мене, як викладача, було надзвичайно приємним відмітити високу успішність студентів на курсі. Використовуючи опцію платформи для дистанційного навчання «Зворотній зв’язок», дізналася, що 100 %-м опитаних курс допоміг закріпити теоретичний матеріал з дисципліни "Безпечність та якість харчових продуктів», а для 70% – навіть розширив теоретичний матеріал. Всі завдання курсу та звіт були спрямовані на формування у студентів навиків фахового описупитань з безпечності та якості харчових продуктів,надання висновків та зауважень, що є запорукою цілісної особисті майбутнього фахівця.



Звіт діяльності студентів за матеріалами практики на навчальному порталі

Вважаю, що думка студентів про тиждень практики доповнить зазначене.

«На курсі навчальної практики з дисципліни "Безпечність та якість харчових продуктів" я опанував такі теми, як визначення показників безпечності та якості для різних видів харчових продуктів, навчився визначати фактори, що впливають на показники їх безпечності та якості під час виробництва, засвоїв лабораторне дослідження та навчився оцінювати технологічний процес вирощування сільськогосподарських тварин. Загалом практика була цікава, хоч і не стандартна, адже ми ще ніколи не проходили практику у онлайн режимі. Ми зустрічалися із викладачем на платформі Zoom, де нам пояснили як виконувати завдання та відповіли на питання щодо них. На мою думку ця практика була вдалою, і я отримав багато нових знань та навичок.»

Лисюк Владислав Миколайович

«Для виконання завдань потрібно було аналізувати конкретні продукти і технологію отримання цих продуктів, наприклад, рибу заморожену глазуровану, вирощування кролів на м'ясо, тощо. Ця навичка дуже корисна і необхідна для майбутнього ветеринарного інспектора, на якого ми і навчаємось. Що важливо, що це є саме практичні заняття, а не «суха теорія». Ми навчились використовувати нормативні документи, а не тільки їх розуміти. Також мені сподобалось аналізувати технологію виготовлення продуктів по відео, тому що це наглядно демонструє всі процеси і краще запам’ятовується. До курсу я б добавила відвідування підприємств, але це вже не в умовах карантину.»

Калініченко Маргарита Олександрівна

«В процесі навчальної практики, я здобула корисні знання в показниках безпечності та якості харчових продуктів за вимогами національного стандарту та CodexAlimentarius. Мені сподобалися завдання, де я змогла висловити свою думку. Дуже хотілося б опановувати все безпосередньо в лабораторії.»

Воронцова Анастасія Олександрівна

«Навчальна практика справила на мене досить гарне враження, вона дала змогу мені ближче познайомитися з такими поняттями як: стандарти вітчизняного і міжнародного типу; висвітлені завдання дали змогу їх порівняти, досконаліше вивчити, норми для продуктів, на що треба звертати увагу в першу чергу, такі практично-теоретичні навички в майбутньому стануть в нагоді. Також характер деяких завдань був направлений на формування експертних навичок в плані оцінки роботи тих чи інших структур (молокопідприємств, ферм і тд.) – це досить круто, коли тобі надають можливість відчути себе експертом ще на стадії навчання і вчать робити правильні зауваження до технологічних процесів, які відбуваються на етапах виготовлення тої чи іншої продукції, помічати те, на що звичайна людина не буде звертати уваги та формулювати правильні висновки. Це формує в майбутньому експертне мислення, що є невід'ємною частиною нашої професії (якщо не головною). Вважаю, що курс не легкий, але він спонукає багато думати, порівнювати, десь навіть трохи критично мислити; і все ж таки полегшувати його точно не треба.»

Циба Максим Володимирович

«На практиці з дисципліни "Безпечність та якість харчових продуктів" я навчилася, як правильно проводити оцінку показників безпечності та якості харчових продуктів. Здобула навики щодо визначення показників якості і безпечності м'ясних виробів, та як порівнювати ці показники між наявним національним стандартом і міжнародним "CodexAlimentarius". Також дізналася про потенційні небезпечні фактори на виробництві різних продуктів, та як їх визначати. Уся інформація була корисна та цікава, особливо практична по технології при виробництві кисломолочного сиру №3. Щодо поліпшень навчальної практики, дуже важко сказати, так як все проводилося дистанційно, але це не завадило отримати корисні знання.»


Додух Ірина Сергіївна

«Опрацювавши матеріал я навчилася оцінювати показники безпечності та якості м’ясних, молочних та рибних харчових продуктів за вітчизняними та міжнародними вимогами; визначати елементи благополуччя кролів під час їх вирощування.Тобто лише за тиждень,ми опрацювали матеріал щодо безпеки та якості різних продуктів. Я навчилася працювати з ДСТУ,зрозуміла, що всю інформацію,яка там знаходиться необхідно дуже уважно перечитувати і не один раз. І ще мені було дуже цікаво порівнювати ДСТУ з CodexAlimentarius. Напевно найбільша важкість була у тому,що все це відбувалося дистанційно,і платформа інколи зависала. Сподіваюсь що у наступних курсів буде можливість працювати з документами і з’їздити на заводи –подивитись власними очима, як це відбувається,все таки так сприймається краще.»


Стеценко Марія Сергіївна

«Під час практики я ознайомилась із факторами, що впливають на показники безпечності і якості харчових продуктів під час їхнього виробництва на переробних потужностях, зокрема спостерігала яких помилок припускаються при виготовленні сиру. Ця навчальна практика була дуже корисною, пізнавальною та ґрунтовною, опріч цього, вона надала багато необхідних для нашої спеціалізації знань. Ми опанували визначення показників безпечності і якості молока, риби (і замороженої, і консервів), кисломолочного сиру і м’яса, що значно поглибило наші знання у цих сферах та, звісно, обов’язково знадобиться нам під час працевлаштування».

Маркова Софія Олександрівна

«Практичні завдання були досить інформативними. Проте, якщо чесно, спочатку я нічого не розуміла відкриваючи окремі завданнята лише під кінець практики я навчилась знаходити національні стандарти, розуміти зміст документу та йогозастосування. Також я визначила, яких умов необхідно дотримуватись при виготовленні молочних продуктів, м`ясних та рибних продуктів, методи контролювання цих умов, а також, що є дуже важливим – визначення небезпечних факторів на підприємстві, які можуть виникнути, та як їм запобігти. Єдиною проблемою становило ізоляція в селі і відсутність умов повного дослідження продукту.»

Грек Ольга Анатоліївна

«Опрацювавши усі практичні роботи , я навчилась визначати показники безпечності та якості різних харчових продуктів.Особисто мені сподобалося визначати елементи благополуччя кролів під час їх вирощування, з метою подальшого усунення невідповідностей та недопущення появи небезпечних продуктів харчування. Хотілося б щоб ми мали змогу відвідати комплекси вирощування тварин і побачили все особисто, бо так інформація сприймається краще ніж через онлайн платформу.»

Можаровська Анастасія Сергіївна

«За час практики ми закріпили знання з предмету «Безпечність та якість харчових продуктів; навчилися визначати потенційні небезпеки (фізичного, хімічного, біологічного, алергенного походження) щодо збереження показників безпечності та якості сирів, закріплених у нормативно-правових актах, під час технологічного процесу. Практика була цікавою та корисною. Ми як майбутні спеціалісти повинні попереджати виникнення небезпечного харчового продукту саме під час його виробництва,контролювати дотримання усіх норм та правил. Безпечність продуктів стосується життя і здоров’я людей,навіть самий дешевий продукт має буди безпечним для нас.»

Коляда Юлія Миколаївна

 

Матеріал підготувала Людмила Кондрасій, асистент кафедри ветеринарної гігієни імені професора А.К. Скороходька, 

керівник навчальної практики
 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook