Вплив коронавірусу COVID-19 на процес бізнес-проєктування

6 квітня 2020 року

Епідемія коронавірусу може стати "чорним лебедем" 2020 року, який вплине на світову економіку істотніше, ніж фінансова криза та рецесія 2008-2009 років.

 

Ні для кого не секрет, що коронавірус кардинально порушив світовий баланс, і беззаперечно після нього будуть зміни у всьому світі. Ці зміни торкнуться як економічної, так соціальної і екологічної сфери. Виникає лише питання чи це будуть позитивні, чи негативні зміни?

Такі питання буди обговорені зі студентами 3 курсу гуманітарно-педагогічного факультету спеціальності «Міжнародна економіка» по Skype.

В рамках навчального процесу, студентам було видано завдання – розробити бізнес плани по розвитку певного виду діяльності або виготовлення продукції. Але в зв’язку з карантином і супутніми йому обмеженнями поставили на паузу багато бізнесів як мінімум до початку травня. Під ударом виявився непродуктовий ритейл, ресторанний бізнес, пасажирські перевезення і туризм.

Тому було обговорено зі студентами питання розвитку бізнесу, яке є дуже актуальним та хвилює кожного робітника.

Студент Іващук Максим, розглядав вплив COVID-19 на процес бізнес-проєктування. Загалом, український бізнес готується до зменшення обсягів продажів та грошового потоку у зв'язку із пандемією COVID-19. Про це свідчать результати опитування, проведеного Американською торговельною палатою в Україні разом з компанією-членом палати "Делойт". Це перше дослідження про вплив коронавірусу на бізнес-спільноту України. Також цікаво як він вплине на розвиток бізнес-проєкту, який ми розробляємо, а саме виготовлення екологічних продуктів. На мою думку, кардинальних змін не буде. Тому що людство в будь-який час потребує продуктів та їжі, адже перш за все людині потрібно забезпечити фізіологічні потреби (піраміда потреб Маслоу). Мені навіть здається, що після цієї пандемії зросте попит на наші товари. Адже після цієї ситуації людство збагне, що необхідно зміцнювати власний імунітет та покращувати екологію планет. На мою думку, саме екологічні продукти стануть усім в допомозі. Адже наш бізнес-проєкт направлений саме на створення здорових та екологічно чистих товарів, які не погіршують екології планети.

Артемчук Єлизавета досліджувала експорт меду. Світовому ринку меду притаманне постійне зростання як в постачанні, так і в споживанні. Однак, у зв’язку з коронавірусом у Китаї та швидких темпах поширення у світі ситуація на продовольчому ринку швидко змінюється. Й нам варто враховувати ці зміни.

Останні кілька років красномовно підтверджують, що одним із найперспективніших в сфері АПК України є саме ринок меду. І справа не лише в тому, що на частку нашої держави припадає близько 6% світового об'єму виробництва меду, а й в тому, що динаміка продажів на світові ринки феноменально зростає. До списку лідерів-країн, у яких користується попитом український мед, також потрапили Бельгія, Франція, Іспанія, Італія, Туреччина, Угорщина та Болгарія. У загальній же картині експорту в лідерство Європи беззаперечне. Саме вона основний покупець.

Загалом, ринок збуту в ЄС для України в сучасних реаліях залишається відкритим і будь-якого регресу в експортуванні не передбачається.

Однак поширення вірусу може перешкоджати поставкам продукції і можливе виникнення проблем, але поки рано говорити, який буде вплив. Наскільки сильно вірус вплине на світ? Це залежатиме від тривалості пандемії. Панічна реакція на ранніх стадіях може перевищувати реальні ризики, звичайно це може негативно позначитися на економіці і в тому ж числі ускладнити експортування меду. А отже, можна стверджувати, що вона є нестабільною для бізнесу з експортування меду та і для бізнесу загалом.

"Прибуток і гроші - важливі. Але здоров'я і життя людей - важливіше".

Бережіть себе та здоров’я своїх рідних!

 

Алла Суханова,
доцент кафедри виробничого
та інвестиційного менеджменту


Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook