Автоматизація і інформаційні технології як рішення для навчального процесу під час карантину

30 березня 2020 року
В аграрній сфері типові об’єкти для автоматників (тепличні господарства, птахофабрики тощо) зазвичай розташовують на значній відстані від мегаполісів. Світовим трендом для вирішення інфраструктурних та соціальних питань обслуговуючого персоналу є впровадження комп’ютерно-інтегрованих технологій дистанційного моніторингу та управління. Тому перебування студентів автоматників на карантині, в певній мірі, можна вважати наближенням до умов виробництва.

   Розуміючи епідеміологічну ситуацію в країні науково-педагогічними працівниками кафедри автоматики та робототехнічних систем ім. акад. І.І. Мартиненка були вжиті заходи щодо реалізації навчального процесу в умовах карантину. Подання дисциплін було скориговано таким чином, щоб саме на період карантину студенти могли проводити розрахункові та лабораторні роботи, що не вимагають використання спеціалізованого лабораторного устаткування та відповідного програмного забезпечення.
     Навчальні заняття проходять передусім із використання електронних навчальних курсів, що були розроблені та атестовані впродовж останніх років, на платформі Еlearn. Перевагою означеної платформи є можливість для студентів бути атестованими за певнй обсяг виконаної роботи в тому програмному забезпеченні, що використовується у лабораторній чи практичній роботах. Так на прикладі дисципліни «Комп’ютерно-інтегровані технології» в дистанційному режимі студентам було надано доступ до Тrial версій програмного забезпечення для його дистанційного використання.

   

      Система автоматично надсилає електронного листа студентам про новини, що розміщує викладач. Зазначене дає можливість студентам працювати «в групі». Система менеджменту якості та забезпечення академічної доброчесності передбачає збереження звітів та фіксацію усіх дій учасників навчального процесу. Це дає змогу в режимі реального часу оцінювати активність студентів і завчасно виявляти можливі проблеми в навчанні.


     Беззаперечно, навіть самі опрацьовані методичні вказівки не можуть передбачити усі можливі питання учасників навчального процесу, а відсутність безпосереднього контакту із викладачем ускладнює засвоєння матеріалу. Для управління начальним процесом і спілкуванням зі студентами викладачі використовують звичайні для молоді технології: Skype, Viber а також програми віддаленого доступу такі як TeamViewer. Додаткові можливості дає сервіс Cisco WebEx, що забезпечує для студенті можливість сумісної роботи: віддалений доступ до робочого столу, сумісна робота із документами тощо. Всі ці новітні технології можуть вдало доповнювати навчальне середовище на платформі Еlearn, популярність котрого обумовлена можливістю ефективної роботи навіть в умовах обмеженого Інтернет-з’єднання, що, нажаль є звичайним для віддалених населених пунктів України.
    Завдяки вжитим заходам студенти можуть самі вибирати оптимальний час для навчання. Набутий позитивний досвід стає особливо актуальним в перспективі, оскільки в галузі спостерігається дефіцит кваліфікованих кадрів і багато студентів поряд з навчанням працюють за спеціальністю на виробництві.

О. Опришко,
доцент кафедри автоматики та робототехнічних систем ім. акад. І.І. Мартиненка

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook