Роль самоорганізації при плануванні робочого часу під час карантину

25 березня 2020 року
   Студенти ОС «Магістр» спеціальності «Менеджмент» гуманітарно-педагогічного факультету Національного університету біоресурсів і природокористування України в рамках дистанційного опанування дисципліни «Управління командою» з доцентом кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту, к.е.н. Оленою Юріївною Совою виконали завдання на тему «Планування робочого часу на підприємстві», адаптоване до вимог сьогодення, а саме ‒ запровадження всезагальних карантинних заходів на території України.
 

   Темп життя людей в сучасному світі складно назвати планомірним ‒ це постійна нестача часу, регулярне перебування у перевантаженому завданнями стані. Звісно, все це негативно позначається на особистій продуктивності працівників. А особливо в умовах поширення вірусу COVID-19. Оскільки зараз впроваджений карантин, то більшість людей почали працювати віддалено, вдома, і стикнулися з проблемою ефективного розподілу робочого часу.

   У такій ситуації стає в нагоді тайм-менеджмент ‒ це техніка управління часом, яка включає в себе правила і принципи, що допомагають людині правильно організувати свій час і досягти максимальної раціональності опрацювання справ.

   Посилення гнучкості у регулюванні режимів робочого часу покликане врахувати теперішню ситуацію на вітчизняному ринку праці.

   При обговоренні алгоритму планування робочого часу під час карантину, студенти, спираючись на інформацію із рекомендованої лекторкою літератури (стаття фахівця з управління персоналом А.Бутусевича у журналі «Управління персоналом» №10/2018; стаття Я.Свічкарьової у журналі «Право та інновації» № 3/2016), запропонували почати з організації зручного робочого місця вдома: по-перше, це достатнє освітлення, по-друге, це вільне місце на столі. Якщо часто доводиться запам’ятовувати і записувати різні речі, варто не лише мати блокнот для цього, а й встановити на робочому місці дошку для планування. Поступово формується нова модель режиму праці – «індивідуальний робочий час», що враховує як запити роботодавця, так і специфічні особисті потреби та побажання кожного працівника.

  Студенти згадали три основні правила самоорганізації:

1. Займаючись запланованою справою, потрібно повністю сконцентруватись на її виконанні.

2. Виконуючи серйозну роботу, залишатися врівноваженим.

3. Завершивши завдання, заохочувати себе приємностями : )

 
   Планування повинно забезпечити раціональне використання найціннішого ресурсу – часу. Також, як нагадала активна учасниця обговорення теми Вікторія Мелащенко, під час складання плану необхідно враховувати пріоритети ‒ завдання та справи краще структурувати за ступенем важливості або термінами виконання. Треба відводити час і на щоденне оцінювання рівня виконання запланованого обсягу роботи, на причини затримок.
 У багатьох літературних джерелах визначено оптимальну структуру робочого часу, і Тетяна Сусло озвучила наступну:
 
    20% часу ‒ на стратегічні завдання;
    60% часу ‒ на заплановані завдання цього дня;
    20% часу ‒ на форс-мажори і відволікання.
   Важливим аспектом самоорганізації, зазначив Лукашенко Віктор, є відчуття часу ‒ вміння адекватно сприймати часові параметри своєї зайнятості, здібності зберігати пролонговану лінію діяльності в ціннісному та вольовому аспектах.
   Для підвищення рівня самоосвіти студентів лекторка ще порадила скористатися доступом до навчальних курсів на дистанційній платформі ЕdX (URL: https://www.edx.org). Це інтернет-платформа масових відкритих інтерактивних курсів, заснована Массачусетським технологічним інститутом і Гарвардським університетом.
   Англомовний курс «Основи щастя на роботі» (URL: https://www.edx.org/course/the-foundations-of-happiness-at-work) зацікавив Олександру Лещенко, а Денис Сінгаєвський відмітив для себе модуль «Робота в командах» (URL: https://www.edx.org/course/working-in-teams-a-practical-guide).
   Дякуємо викладачам кафедри виробничого та інвестиційного менеджменту за постійну комунікацію із студентами та допомогу в налаштуванні дистанційного навчання!
 
 
Тетяна Сусло,
магістр 1 року навчання,

Олена Сова,
доцент кафедри виробничого та
інвестиційного менеджменту
 
 
 
 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook