Кращі викладачі університету за версією магістрів. Белла Голуб: Чи може навчити програмуванню людина, яка не написала жодної програми? Відповідь очевидна – ні.

11 лютого 2020 року
     Завідувач кафедри комп’ютерних наук Белла Голуб за фахом програміст. Свого часу доля привела її в університет. І звідтоді наснагу отримує з двох речей: програмування і викладання. Те, що в останньому вона досягла неабияких успіхів, говорить опитування, проведене серед випускників магістратури 2019 року, за яким Беллу Голуб визнали кращим викладачем факультету інформаційних технологій.

  • Чи стало це для Вас несподіванкою?

     – Я не замислювалася. Точно можу сказати лише одне: ми працюємо для студентів, і тому їх визнання дуже важливе для кожного викладача.

  • Назвіть студентів, які є кращими, на Вашу думку.

     – Мабуть, намалюю портрет уявного, у певній мірі, ідеального студента. У першу чергу, кращий той студент, який знає, чого очікує від навчання, і ці його очікування справджуються. Ми йдемо назустріч один одному – викладач і студент. Кращий студент поважає викладача, адже без поваги немає довіри і прагнення отримати знання. У кращого студента має бути повага і до одногрупників. А повага – це виховання.

  • Кого з викладачів Вашої студентської пори назвали б кращим і чому?

     – Моя alma mater – Київський політехнічний інститут. У мене було багато чудових викладачів. Найбільш запам’ятався Юрій Далецький, який викладав математику. На четвертому курсі ми слухали курс «Статистика випадкових процесів». Предмет складний, важко сприймався «на льоту». Але Юрій Львович своєчасно зупинявся та починав читати власні вірші. І ми все встигали – і статистику засвоїти, і вірші послухати!

  • Чим мотивуєте студентів до навчання? Чи достатньо для цього лише вимогливості та дисципліни?

     – Я не вважаю себе вимогливим викладачем (між іншим, Юрій Львович також не був вимогливим). Чим я мотивую, важко сказати. Студенти знають, що я розробник програм і викладаю те, на чому добре розуміюся. Може в цьому і є мотивація? Останніми роками наші студенти починають працювати ще на 3-4 курсах – галузь інформаційних технологій потребує різних робітників, і часто-густо не професійних. Студентові ж здається, що він не потребує нових знань, бо вже працює! Але з часом виявляється: для професійного росту йому не вистачає більш глибоких і різноманітних знань. Намагаюся донести молоді свою думку і власний професійний досвід.

  • Як викладати матеріал, аби зацікавити студента ХХІ століття?

     – Необхідно використовувати усі сучасні технології. Але все рівно треба вкладати й трохи душі.

  • Частина студентів в своїх анкетах говорять про некомпетентність викладачів. Ваша думка?

     – Якщо такий викладач молодий, то у нього є можливість підвищити свою компетентність. У нашій професії – ІТ-шника важливий досвід. Є багато можливостей підвищити свій професійний рівень – і дистанційно, і на безкоштовних навчальних порталах, і переймаючи досвід у інших викладачів.

  • До речі, студенти говорять і про наявність певного дублювання тем в різних дисциплінах. Як, на Вашу думку, цього уникнути?

     – Дублювання можна уникнути шляхом обговорення змісту дисциплін на засіданнях кафедри, навчально-методичних комісіях. Але не треба сприймати як дублювання більш поглиблене вивчення певних тем або використання набутих теоретичних знань у прикладних задачах.

  • Чи повинен викладач мати практичний досвід, чи достатньо лише теоретичної підготовки?

     – Чи може навчити програмуванню людина, яка не написала жодну програму? Відповідь очевидна – ні. Але я припускаю, що є дисципліни, де практичний досвід менш важливий, ніж теоретичні знання. Тому моя відповідь – залежно від дисципліни.

  • Яка Ваша думка, чи всім викладачам для забезпечення якісного освітнього процесу потрібні знання іноземної мови на рівні В2?

     – Знання іноземної мови на рівні В2 є хорошою характеристикою викладача, але не безумовною ознакою забезпечення якісного освітнього процесу.

  • Ваше найбільше досягнення в житті, чим захоплюєтеся?

     – Своїми досягненнями вважаю програмні системи, які розробляла сама та зі своїми студентами, захист дисертації. Але, сподіваюсь, найбільше досягнення ще попереду. Як і кожна мама, пишаюсь успіхами моїх дітей, які також ІТ-шники. Люблю подорожувати, захоплююся театром.

Розмовляла Ірина Білоус
 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook