Практична складова підготовки студентів: майбутні соціальні працівники освоюють сучасні методики соціально-психологічної реабілітації

19 вересня 2019 року

«Допомогти людям – допомогти собі» – такий девіз соціальних працівників, кількість яких у розвинутих країнах майже дорівнює кількості педагогів і перевищує кількість лікарів. Зважаючи на те, що сучасна практика соціальної роботи спрямована на персональну конкретну допомогу людині, що потребує опіки з боку суспільства, знання, уміння та навички у сфері психології мають високу актуальність у підготовці студентів. У суспільному житті більшості країн світу соціальні працівники відіграють значну роль у плануванні, реалізації, оцінці та науковому вивченні соціальних програм, розрахованих на підтримку різних груп населення: від дітей з розумовою відсталістю і підлітків з порушеннями поведінки до ветеранів війни і безробітних. Таким чином, якісна практична підготовка фахівців обумовлюється відповідними педагогічними умовами, серед яких помітний синергетичний ефект може бути отриманий за реалізації міждисциплінарного підходу.

Василя Шинкарука було запроваджено практику спільного проведення практичних занять вченими різних кафедр за тематиками міждисциплінарного характеру. Також залучаються до проведення тренінгів провідні фахівці громадських організацій, українських та міжнародних компаній, представники соціальних служб. Так, у межах викладання дисципліни «Основи надання соціальних послуг» було проведено спільне практичне заняття доцентом кафедри соціальної роботи та інформаційних технологій в освіті Антоном Фоменко та здобувачем кафедри психології Альбіною Ралко за темою: "Методи та методики саморегуляції як інструмент соціально-психологічної реабілітації" зі студентами першого курсу напряму «Соціальна робота».

  

 

Під час заняття надано теоретичні знання, практично ознайомлено з основними та ефективними методами і методиками саморегуляції психоемоційного стану людини. За допомогою психодіагностичного інструментарію студенти самостійно визначали рівень вольової саморегуляції, наполегливості і самовладання (методика дослідження вольової саморегуляції А. Звєркова, Е. Ейдмана), реактивної й особистісної тривожності (опитувальник Спілбергера-Ханіна).

Оскільки стресові ситуації у роботі соціальних працівників є типовим явищем та супроводжується різними емоціями, зі студентами проведено гру «Емоції», у процесі якої практично ознайомлено з видами емоцій за їх невербальними проявами. Водночас застосовано комплекс вправ (дихальні, нервово-м'язова релаксація, візуалізація, арт-техніки, владні пози за Емою Кадді), що спрямовані на зниження рівня ситуативної тривожності, регуляції психофізіологічного стану, підвищення впевненості у собі.

  

Кожен студент відчув дієвість методики на собі, оскільки творчі види діяльності сприяють переключенню уваги зі стресової ситуації та зняттю напруги.
Наприкінці заняття організовано творчу вправу «Патріотичний символ» як один зі способів саморегуляції. Студенти оволоділи технікою роботи зі стрічками, а саме - вироблення значків у вигляді прапору України.

Маємо надію, що отриманні знання послугують у майбутньому у забезпеченні розвитку та функціонування ефективної соціальної системи країни.

Леся Вікторова,
завідувач кафедри соціальної роботи
та інформаційних технологій в освіті

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook