Літні пошуки науковців гуртка «Актуальні проблеми психології»

5 серпня 2019, 13:14

      Студентські канікули психологів – це найкращій час для творчіх пошуків та втілення здобутих знань у практику. Студентки-психологи  гуманітарно - педагогічного факультету НУПІБ України спеціальності «Психологія» Анастасія Майстренко та Евгенія Сапожнікова долучилися до наукових досліджень наукового гуртка з психології «Актуальні проблеми психології» (керівник гуртка – професор кафедри психології Шамне А.В.).
      Ще під час вивчення курсу «Вікова психологія» (зокрема, психологія дошкільного віку) дівчата  вирішили провести широко відомий орієнтаційний тест шкільної зрілості Керна - Йірасека з дітками дошкільного віку. Для цього вони встановили співпрацю з адміністрацією та психологом дошкільного навчального закладу «Сонечко» (Київська обл., Обухівський р-н, м. Українка).
       Орієнтаційний тест шкільної зрілості Керна - Йірасека включає малювання по пам'яті чоловічої фігури, змальовування письмових букв і змальовування групи крапок, тобто роботу за зразком. Він виявляє загальний рівень психічного розвитку, рівень розвитку мислення, вміння слухати, виконувати завдання за зразком, довільність психічної діяльності дитини.
       Анастасія та Евгенія  провели тест серед двух груп діток різного віку (молодша група – від  4 до 5 р., та старша – від 5 до 6 р.). Їх мета полягала у порівняльному дослідженні  готовності до школи дітей цих вікових груп. Детальний аналіз робіт, зроблений гуртківцями показав, що існує певна закономірність: зі збільшенням віку дитини малюнок людини збагачується все новими деталями. Так, якщо в 4-5 р. дитина зображує "головонога", то в 5-6 р. презентує багату схему тіла, вже не забуваючи про жодну з деталей  (голова, очі, ніс, рот, руки, тулуб, ноги).

 

      - «Було цікаво та пізнавально працювати з даним тестом!» - зазначила Анастасія Майстренко.
      - «Ми  намагалися використовувати  отримані знання на практиці і це захоплює», - додає  Евгенія Сапожнікова.
      Студентки визначили дітей, які готові до шкільного навчання (які отримали за першими трьома субтестам від трьох до шести балів). Група дітей, які отримали 7-9 балів, має середній рівень розвитку готовності до шкільного навчання. Дівчата зауважили, що є діти, які отримали 9-11 балів, і які вимагають уваги батьків та психолога.  Слід  звернути особливу увагу на групу дітей (зазвичай це окремі хлопці), які набрали 12-15 балів, що становить розвиток нижче норми. Такі діти потребують ретельної індивідуальної корекції інтелектуального розвитку, розвитку особистісних, мотиваційних якостей.

 

 

Члени наукового гуртка «Актуальні проблеми психології»
Анастасія Майстренко та Евгенія Сапожнікова,
керівник гуртка – професор кафедри психології Шамне А.В. 

 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook