Ірпінський економічний коледж зміцнює партнерські відносини з бізнесом

3 березня 2019 року
     Часто заклади вищої освіти стикаються з проблемою забезпечення освітнього процесу базами практик, не бажанням підприємств, бізнесових структур співпрацювати з навчальними закладами. Але в Україні є і такі підприємства, які демонструють принцип корпоративної соціальної відповідальності, розуміють важливість співпраці із закладами вищої освіти, у тому числі і у підвищенні власної привабливості як роботодавця.

     Серед успішних заходів циклових комісій маркетингу і торгівлі, фінансово-економічних та облікових дисциплін з впровадження партнерських стосунків з підприємствами – роботодавцями у різних сферах є проведення виїзних занять – екскурсій в умовах виробництва. Це дає можливість знайомитися з новими ідеями у сфері виробництва товарів, нових технологій, допомагає формувати у здобувачів освіти якісні й актуальні для сучасного ринку праці компетентності, виховувати професійну відповідальність, підвищувати кваліфікацію педагогічного персоналу.
     Розуміючи необхідність підтримання зв’язків з бізнесом, наближення освітнього процесу до умов реального виробництва, протягом лютого 2019 року для студентів Ірпінського економічного коледжу було проведено практичні заняття безпосередньо на підприємствах.

     7 лютого 2019 року студенти 2-го курсу спеціальностей «Маркетинг», «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» разом з викладачами фахових дисциплін Вдович В.Г., Поцелуйком М.П., Вінник І.В. відвідали чайну фабрику британо-нідерландської компанії «Unilever», що знаходиться у с. Гостомель Київської області.

 

     12 лютого 2019 року студенти відділення підприємництва та інформаційних технологій групи 204-М і слухачі факультативу «Основи товарознавства та безпеки харчових продуктів» разом з викладачами фахових дисциплін Вінник І.В., Ковтун О.П. відвідали «Ашан Україна», що знаходиться у м. Києві. Студенти ознайомилися з історією розвитку підприємства, його структурою, маркетинговою стратегією, фірмовим стилем підприємства, власними торговельними марками, системою управління, особливостями підбору персоналу та внутрішніми вимогами до персоналу. Під час екскурсії було представлено підходи до організації діяльності гіпермаркету та основні принципи комунікаційної політики підприємства. Студенти мали змогу на власні очі побачити, як працюють менеджери відділу закупівель, ознайомитися з унікальною системою контролю сектору кас, побачити технологічний процес м’ясного цеху – від отримання товару – до прилавка, відвідати пекарню та цех кондитерських виробів, а також отримати відповіді на всі питання, що їх цікавили.

 

     Сьогодні торговельна мережа «Ашан» працює під гаслом «Змінюємо життя за новими принципами роботи – довіра, партнерство, розвиток». Названі цінності об’єднують відважних комерсантів, професіоналів своєї справи, спеціалістів різноманітних сфер діяльності, які можуть розвиватися завдяки проявленню індивідуальної ініціативи, вмінню приймати рішення. Наприкінці екскурсії студентам було презентовано можливості професійної реалізації в мережі гіпермаркетів «Ашан». Приємним є те, що одним з успішних керівників підприємства є Олександр Романченко – менеджер по роботі з клієнтами, випускник Ірпінського економічного коледжу 2003 року.
     У ході заходу було окреслено напрями подальшої співпраці коледжу та підприємства «Ашан Україна» щодо проходження студентами виробничої практики та участі у майстер-класах на базі гіпермаркету.

     11 лютого 2019 року студенти 3 курсу відділення підприємництва та інформаційних технологій разом з викладачем товарознавчих дисциплін Березинець С.К. провели виїзне заняття з дисципліни «Організація та технологія торговельних процесів» на базі торговельного підприємства «АТБ-маркет». Студенти ознайомилися з історією розвитку підприємства, його структурою, системою управління, особливостями підбору та внутрішніми вимогами до персоналу. Під час заняття-екскурсії студентам було представлено сучасні підходи до розробки стратегії підприємства, логістики, контролю якості продовольчих товарів та обслуговування клієнтів.

     З метою закріплення знань студентів щодо формування споживних властивостей напоїв під час вивчення дисципліни «Товарознавство продовольчих товарів», опанування навичками здійснення успішної маркетингової діяльності, 20 лютого поточного року проведено виїзне заняття - екскурсію на виробництво в умовах ПрАТ «ОБОЛОНЬ» міста Київ для студентів спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» під керівництвом викладачів фахових дисциплін Вдович В.Г., Поцелуйка М.П., Вінник І.В.

     У ході заняття-екскурсії студенти дізналися, що корпорація «Оболонь» є новатором на українському ринку напоїв. Маючи потужний інтелектуальний ресурс, компанія приділяє велику увагу впровадженню інновацій як продуктових, так і технічних, позиціонуванню та дизайну власної продукції, враховуючи світові тенденції у сфері маркетингу. Отримані учасниками екскурсії нові знання, унікальна можливість на власні очі побачити, як відбувається виробництво в умовах сучасного високотехнологічного підприємства, розширить базу необхідних компетентностей, посилить практичну та професійно-орієнтаційну спрямованість освітньо-виховного процесу підготовки фахівців.

     19 лютого викладачами фінансово-економічних дисциплін Івановою С.М. та Гурською Л.Л. було організовано виїзне практичне заняття для студентів спеціальності «Фінанси, банківська справа та страхування» 2 та 3 курсів до відділення АТ КБ «ПриватБанк» (м. Київ). Зокрема, було відвідано квест-кімнату «Загублені в банку», де групи студентів по 5 осіб мали вибратися із зачиненої кімнати після вирішення ряду фінансових завдань та головоломок. Квести дуже популярні в багатьох країнах, такі захоплюючі ігри дають змогу дізнатися багато цікавої інформації, отримати нові знання, вчать взаємодії, роботі в команді, пошуку шляхів виходу із складних ситуацій. Окрім цього, майбутнім фінансистам було проведено екскурсію банківською установою, де вони мали можливість ознайомитися з основними банківськими послугами та процесом функціонування банку.

     Також менеджери ПАТ КБ «Приватбанк» провели для студентів презентацію онлайн-практики. Керівник відділу кадрів Київського регіонального управління ПАТ КБ «ПриватБанк» Вороніна В.В. ознайомила студентів з умовами проходження онлайн-практики у ПриватБанку, з тим, як надаються банківські послуги, як отримати реальні знання та навички якісного обслуговування клієнтів, а в майбутньому – роботу в найбільш інноваційному банку України. Студенти, зареєструвавшись, протягом чотирьох тижнів мають змогу пройти онлайн-практику. Особливість цього проекту в тому, що в процесі вивчення банківських технологій студенти мають можливість заробити кошти. А за результатами, які фіксуються у сертифікаті студента за підсумками онлайн-практики, кращі студенти-практиканти будуть зараховані до кадрового резерву Приватбанку.

     Впровадження онлайн-практики для студентів сприяє підвищенню фінансової освіти на основі використання сучасних інформаційних технологій, формує елементи дослідницького, пошукового характерів, розвиває практичні вміння на основі використання знань, а зростання конкурентоспроможності випускників на ринку праці поліпшить можливість їх працевлаштування.

     20 лютого 2019 року завідувачем відділу практичного навчання коледжу Погорілою О.І. організовано зустріч студентів ІІІ курсу економічного відділення з начальником відділу обслуговування приватних клієнтів АТ «ОТП Банк» Щербак Тетяною Іванівною. Жваву дискусію викликала тематика щодо умов працевлаштування, стажування та проходження виробничої практики в установі банку, а також як стати успішним та побудувати кар’єру в банку, можливості та корпоративні програми для співробітників тощо.

    Вважаємо, що такі заходи є потрібними не тільки для студентів, але й для викладачів, бо сьогодні освітній процес неможливий без партнерства з роботодавцями.

Світлана Березинець,
голова циклової комісії маркетингу і торгівлі,
Лариса Гурська,
голова циклової комісії фінансово-економічних
та облікових дисциплін
Ірпінського економічного коледжу  

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015