Сприйняття жінки, реалії та іміджперспективи

5 грудня 2018, 13:41

Коли жінка заходить у приміщення, присутні реагують на її енергетику, а не на зовнішню красу, справжні професіонали, працюючи над образом, перш за все дбають про зміст, а потім про форму й доводять об’єкт іміджу до бездоганності.

В очах закордонної громадськості образ певної країни часто напряму асоціюється із портретом правлячого режиму, перших осіб, а одну з провідних ролей у формуванні уявлення про державу відіграє перша леді. Ми розглянемо роль жінки, як жінку сприймає громадськість.

У дослідженнях зазначаємо, що позитивний імідж осіб, зокрема жінок, має приносити успіх країні й працювати на добробут її громадян. Розглядаючи вплив іміджу публічних леді на сприйняття держави у світі і державної політики у самій країні, наголосимо, що еталон залежить від менталітету. Наприклад, на внутрішньому ринку України – це вірна дбайлива дружина і матір, жіночна, любляча і щира патріотка у вишиванці (бажано). На зовнішньому, наприклад у Франції, – витончена леді, галантна й стримана партнерка Президента; в Арабських країнах - мовчазна прикраса чоловіка. Для підсилення приналежності до України припустимо одягатися в стилізоване етнічне вбрання, демонструючи шанобливе ставлення до традицій. Публічна діяльність відомих жінок (викладачів, учителів тощо...) має задовольняти очікування аудиторії, демонструвати патріотизм, відкритість до спілкування, жіночність, прагнення служити країні і народу.

Велика відповідальність у сприйнятті держави на першу леді. Еталон для багатьох. Кого вважаємо першою леді? Це, насамперед, офіційна дружина Президента або інша яскрава жінка - політик високого рангу, вона може бути навіть неформальним лідером без офіційного політичного статусу, проте вважається суспільним лідером думки, як експерт і аналітик часто з’являється у ЗМІ.

Вивчаючи іміджелогію, спостерігаємо: спільним є те, що імідж виступає як засіб емоційного впливу на свідомість, трактується науковцями як «образ», що об’єднує сукупність матеріальних і психологічних понять. Щодо першої леді – імідж - це результат її роботи над собою і продумані дії (кроки, інформаційні приводи) команди висококласних фахівців. Поняття охоплює внутрішній образ та зовнішній – вміння подати себе, публічне позиціонування в контексті існуючих обставин, часу і політичної ситуації, а також майстерність одягатися, спілкуватися тощо. Складовою іміджу вважаємо враження аудиторії про певну особу, у позитивному сенсі – її ідеалізація, у негативному – несприйняття, об’єкт для висміювання чи наслідування.

Досліджено досвід науковців-практиків, іміджмейкерів щодо створення і поширення авторських практичних і наукових технологій впровадження позитивного іміджевого забарвлення об’єкта (предмета іміджу) у масову свідомість.

Ми розглядаємо імідж як певний синтетичний образ, що складається у свідомості людей про конкретну особу. Кожен громадянин має вплив на сприйняття коаїни у світі, будьмо пильними що робимо, що кажемо й як виглядаємо....

Жінки з кожним роком набирають все більшої ваги у суспільстві, стають затребуваними на високих посадах.

Перед тим, як створити авторську імідж-карту жінки-політика, ми проаналізували образи жінок у політиці, спілкувалися безпосередньо із лідерками та іміджмейкерами, PR- і політтехнологами. Публічним жінкам політикам і громадським діячам, дружинам лідерів варто не лише відповідати очікуванням аудиторії, а й встигати за змінами, що відбуваються у політичному і соціальному житті країни. Яким є суспільне бачення іміджу жінки-політика? У вересні 2015 року, а хроном у листопаді 2018 - ми провели опитування у Facebook серед активних користувачів (віком від 27 до 60 років). За три дні було отримано близько 350 коментарів під постом-опитуванням «Якою ви бачите жінку-політика в Україні 2019? Хто з існуючих публічних жінок вартий бути Президентом країни?» 90% відповідей - негативні, емоційно-забарвлені при згадці котроїсь із публічних жінок-діячів. Цінується чесність, порядність, вміння тримати слово (обіцянки), професійні якості, досвід, прозора репутація, відданість справі, наполегливість, упертість і стійкість. Лише 4% згадали про привабливий вигляд. Як підсумок опитування і власних спостережень, аналітики публічних виступів, - рекомендуємо усім жінкам збалансовано поєднувати у своєму образі роль відповідальної професіоналки і матері-берегині; Мудрість і жіночність. Тенденція до збільшення кількості жінок на найвищих посадах у демократичних країнах є очевидною.

Як висновок пропонуємо кожній леді підсилювати власні особистісні характеристики: людяність, обов’язок, вірність принципам, сила волі, жіночність і порядність, служіння державі і громаді. Наразі ЗМІ та соціальні мережі є найбільш дієвим інструментом формування державного іміджу. На імідж чи антиімідж може спрацювати незначна, на перший погляд, деталь.

 

Вероніка Чекалюк,
(дослідниця-іміджмейкер, автор матеріалу й фото)

 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook