Викладачі кафедри банківської справи взяли активну участь у IV щорічній конференції «Фінанси та податки в агробізнесі – 2018» ProAgro Group

21 вересня 2018 року
Адмірал Хол, м. Київ

 

           14 вересня 2018 року ProAgro Group вже традиційно провів IV щорічну конференцію «Фінанси та податки в агробізнесі  2018», де вектором обговорення стали проблеми, з якими зустрічаються бухгалтери і фінансисти в своїй професійній діяльності. Конференція поєднала представників аграрного бізнесу, влади та науки. ПроАгро Груп зібрав висококваліфікованих спікерів, які охоче поділилися своїм досвідом та знаннями з фінансистами аграрної сфери економіки.

Викладачі кафедри банківської справи та страхування економічного факультету Національного університету біоресурсів і природокористування України Олійник-Данн О.О., Худолій Л.М., Файчук О.В., Мамчур Р.М. та Фурса А.В. мали можливість відвідати даний захід та прийняти активну участь в обговоренні нагальних фінансових проблем. Також за сприяння викладачів кафедри банківської справи та страхування економічний факультет НУБіП України став офіційним партнером ProAgro Group.

Першу секцію «Земельні та податкові питання в АПК» розпочав  Борис Мельничук, виконавчий директор ФЕДЕРАЦІЇ АУДИТОРІВ, БУХГАЛТЕРІВ ТА ФІНАНСИСТІВ АПК УКРАЇНИ. Він розповів про  «ОБЛІК ТА ОПОДАТКУВАННЯ ОРЕНДИ ЗЕМЛІ», право оренди та її строки, структуру договорів оренди та способи оплати за неї, поняття емфітевзису (договірне або спадкове право користування чужою земельною ділянкою, що встановлюється договором між власником земельної ділянки та особою, яка виявила бажання користуватися цією земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб), моделі обліку оренди та обліку прав користування і т.п.

Другий спікер Віктор Кобилянський, практикуючий адвокат, директор та партнер OPEN KNOWLEDGE/GROW LF UKRAINE (центр земельного права), партнер Crowe LF Ukraine, заступник голови комітету земельного права ААУ, Член Громадської ради при Мінюсті України виступив з темою «РОБОТА З ПАЙОВИКАМИ ТА ПЛАТА ЗА ЗЕМЛЮ: АКТУАЛЬНІ ДЛЯ АГРОВИРОБНИКІВ ФІНАНСОВО-ПОДАТКОВІ ПИТАННЯ». Чітко і лаконічно розставив все по своїм поличкам в частині нововведень та змін у законодавстві. Він зосередив увагу на таких питаннях як: обмін земельними ділянками – збільшення можливостей чи посилення заборон; прощавай колгосп! (доля колективної власності); аграрне бездоріжжя: проблеми використання польових (проектних) доріг; нове в тлумаченні статусу нерозподілених земельних ділянок та невитребуваних земельних паїв. Спікер неодноразово наголошував, що обізнаність в законодавстві і вчасне реагування на зміни в ньому зможе зекономити гроші і часто немаленькі. 

Наступний спікер Микола Хоменко, експерт з питань оподаткування та адвокат перевів хід розмови з питань землі до податків. Тема його виступу –  «УПРАВЛІННЯ ПОДАТКОВИМИ РИЗИКАМИ ТА ПОДАТКОВЕ СТРУКТУРУВАННЯ В СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОМУ БІЗНЕСІ». Він розповів про проблеми типової структури іноземних та українських холдингів, торгових компаній та навів приклади практичних аспектів їх вирішення. Мова йшлася про адекватну юрисдикцію для міжнародних банків, необхідність та нюанси довірчого управління, неможливість досягнення нульового податкового навантаження, блокування податкових накладних між с/г виробниками та своїми торговельними компаніями, необхідність управління податковою позицією, в першу чергу по ПДВ.

Наступний та завершальний спікер блоку Володимир Титюк, заступник начальника управління - начальник відділу прийняття рішень управління організації роботи з реєстрації податкових накладних Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем (Державна фіскальна служба України) виступив з темою «ФУНКЦІОНУВАННЯ ОНОВЛЕНОЇ СИСТЕМИ БЛОКУВАННЯ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ / РОЗРАХУНКІВ КОРЕГУВАНЬ: ЗМІНИ ДЛЯ АГРОВИРОБНИКІВ». Увага в доповіді приділялася визначенню ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства, за результатами якого можливе зупинення реєстрації ПН/РК.

Другий блок – «Управлінська культура та координація взаємодії різних видів обліку». Його перший спікер – Інна Тищенко, директор з економіки та контролінгу ГК LNZ GROUP виступила з темою «КУЛЬТУРА УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ В АПК».  Основною діяльністю ГК «ЛНЗ», є вирощування зернових та технічних культур, насіння кукурудзи та соняшнику, торгівля насінням цукрового буряку, кукурудзи, соняшника та ріпаку,  виробництво м’яса та молока.  Земельний банк групи складає 70 тис. га землі.  В ГК входять  близько 50 агрофірм. З 2010 року базою для роботи компанії є управлінський облік, тому дуже важливо, щоб він відповідав потребам та був  деталізований у необхідному вигляді. У цій компанії ведеться УО  у програмі 1С  (версія 8.3), яку доповнено такими важливими блоками, як Біологічні активи; Транспорт; Паї. Це надає додаткові можливості для покращення УО. Інна Тищенко також підняла тему про нестачу висококваліфікованих спеціалістів саме в галузі контролінгу в сфері обліку.

Після невеличкої дискусії модератор Тетяна Камінська представила другого спікера блоку Тетяну Кузьмич, керуючого партнера адвокатської компанії ПРАЙМ / K.A.C. GROUP з темою «КОМПЛАЄНС ТА ЙОГО ВПЛИВ НА ФІНАНСОВИЙ СТАН КОМПАНІЇ». Комплаєнс (англ. Compliance - згода, відповідність) – це внутрішній контроль за відповідністю діяльності компанії законодавству і добровільно прийнятим на себе зобов'язанням. Головна мета – виключити ризики втрати прибутку. В цьому виступі учасники могли почути відповіді на питання щодо вибору банку – вітчизняний чи закордонний;  удосконалення роботи працівників банку при проведенні фінансового моніторингу; розробки Системи автоматизації фінансового моніторингу «AML Insighter», яка включає в себе процеси протидії відмиванню коштів, мінімізації оподаткування та запобігання тероризму.

Третій спікер блоку Наталя Матвієнко, начальник відділу методології обліку та контролю АГРОТРЕЙД виступила з темою «АВТОМАТИЗОВАНИЙ ДОКУМЕНТООБІГ У ПОДАТКОВІЙ ТА ФІНАНСОВІЙ СФЕРАХ. ДОСВІД ГК АГРОТРЕЙД», де зазначила, що в них успішно функціонує обліковий центр, який створений на базі їхнього підприємства. В допомогу агроному розроблено програму GPS моніторингу, де прописані інструкції його роботи. Крім того, агроном сам є відповідальний за те, щоб вказати у програмі про завершення своєї роботи, після чого всі дані потрапляють далі до центру обліку. В свою чергу обліковий центр обробляє всю інформацію, що потрапляє до 1С з програми GPS моніторингу. Таким чином, обліковий центр повністю допомагає оцінити систему ефективності роботи працівників компанії. Ще одним лайфхаком облікового центру є робота бухгалтера на комп’ютері з двома моніторами, що значно полегшує процес обробки інформації.

Третій блок «Стратегії управління фінансовими потоками та ефективне залучення коштів» розпочався представленням модератором Олександром Чувіліним, керівником відділу продажів ФРІДОМ ФІНАНС Україна спікерів блоку. Першою виступила Ірина Фещук, начальник фінансового відділу КЕРНЕЛ, яка розповіла про «ОБЛІК ТА ПРОГНОЗУВАННЯ: ДОСВІД КЕРНЕЛ». У своєму виступі спікер поділилася методами підвищення ефективності та зачепила питання автоматизації оперативної звітності на прикладі звіту по збору зернових. Зацікавило аудиторію питання про книгу нарядів онлайн (КНО) – облікову систему виконаних робіт рухомою технікою. За допомогою системи КНО можна забезпечити створення нарядів на с/г роботи з подальшим портом інформації для формування дорожніх листів в 1С, моніторинг руху автотранспорту по зазначеному  маршруту (дані GPS треку), контроль ваги відправленого/ прийнятого зерна, програмування норми внесення ТМЦ, тощо.

Наступний спікер блоку – представник науки – Олена Олійник-Данн, д.е.н., професор кафедри банківської справи та страхування НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ БІОРЕСУРСІВ ТА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ, розкривала тему «ВПЛИВ РОЗВИТКУ ФІНАНСОВОЇ СИСТЕМИ НА МОДЕЛІ ФІНАНСУВАННЯ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ», яка була сформована на основі багатьох досліджень. Не зважаючи на загальний негативний характер змін інтегральних показників розвитку ФС та показників, що характеризують моделі фінансування підприємств, в процесі кореляційного аналізу сильного статистичного зв’язку між ними виявити не вдалося. Стрімке зростання потреби у фінансуванні оборотних активів в умовах девальвації національної грошової одиниці та високих відсоткових ставок за банківськими кредитами спричинило необхідність пошуку альтернативних нетрадиційних джерел фінансування для підприємств аграрного сектору економіки. Таким джерелом, згідно з офіційними статистичними даними, став приріст зобов’язань за статтею «Інші поточні зобов’язання», за яким стоїть розширення процесу обміну позиками між підприємствами без участі фінансових установ. Наукова доповідь зацікавила представників бізнесу та довела важливість та необхідність співпраці науки та бізнесу.

Третій спікер завершального блоку Кирило Мухомедзянов, спеціаліст з фінансового сектору IFC (МІЖНАРОДНА ФІНАНСОВА КОРПОРАЦІЯ) говорив про «ПЕРСПЕКТИВИ ТА МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АГРАРНИХ РОЗПИСОКВ АПК». Він розповів про важливість популяризації проекту «Аграрні розписки в Україні», який впроваджується IFC, членом Групи Світового банку, в партнерстві зі Швейцарською Конфедерацією. Його метою є покращення доступу до фінансових ресурсів для малих та середніх сільгоспвиробників шляхом впровадження аграрних розписок в Україні. Завдяки новому інструменту є можливість залучити позичкові фінансові ресурси  агроформуванням. Спікер зазначив, що Аграрні розписки стають дедалі популярнішими серед представників агробізнесу. Однак недостатня інформованість з їхнього боку гальмує використання Аграрних розписок в повній мірі.

Завершальний спікер блоку Ольга Богданова, голова податкового комітету Громадської ради при Міністерстві економічного розвитку та торгівлі; сертифікований аудитор; податковий експерт, розкрила тему «ОСОБЛИВОСТІ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ВІДОБРАЖЕННЯ АГРАРНИХ РОЗПИСОК». Так, ніхто не ставить аграрну розписку в Україні на баланс. Вони не використовуються в Україні як самостійний контракт, а використовуються у більшості випадків як застава при виконанні інших договорів: таких як кредитні договори, договори постачання, тощо. Бухгалтерський облік указаних цінностей проводиться тільки на одному позабалансовому рахунку з вказуванням змісту і кількісно-вартісних показників операції, права й зобов’язання відображаються за вартістю, вказаною в документах про гарантії й зобов’язання.

Виступ спікерів трьох вище зазначених блоків конференції був дуже цікавим для учасників заходу. Дискусійне обговорення продовжилось кулуарно після завершення конференції.

кандидат економічних наук, ст. викл.

Файчук О.В.

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook