Коли вчитися не лише корисно, а ще й цікаво: реальний кейс хімічного аналізу в біотехнології

14 січня 2018 року

     Визначаючись з майбутньою спеціальністю, я з’ясувала для себе, що не тільки інформаційні технології мають освітній статус «преміум». Не менш дефіцитними та високооплачуваними є спеціальності, що трансформують матеріальний світ.
     Біотехнології привабили мене можливістю використання безмежних можливостей живої природи, мікросвіту для рішення технологічних задач. Я була готова до того, що опанування цією професією буде вимагати значно глибшого, ніж у школі, вивчення природничих дисциплін – біології, хімії. Чесно кажучи, до вступу у НУБіП хімія була для мене «віртуальною» наукою. «Похімічити» у школі можливостей не було – говорить Іванка Шевчук, студентка 2 курсу 1 групи факультету захисту рослин, біотехнологій та екології.

     А от для Андрія Романенка, студента 2 курсу 2 групи факультету захисту рослин, біотехнологій та екології та його однокурсників другий рік навчання, напевне, став навіть більш складним, ніж перший. Їм довелося зустрітися з такою формою навчання, як курсова робота з прикладної дисципліни – аналітичної хімії. Виявилося, що це не звичний реферат чи презентація, а реальна дослідницька робота. Якщо на першому курсі хімічний експеримент в курсі загальної хімії мав чисто ознайомчий характер, то тут оцінка за лабораторну роботу безпосередньо залежала від акуратності, точності роботи і навіть від того, наскільки ретельно вимитий лабораторний посуд.

     Ми настільки глибоко занурювалися в роботу, що не помічали, як закінчилася пара, – ділиться Андрій. Завжди на допомогу приходили і викладачі, і лаборантський склад. З усіма проблемами зверталися до завідувача лабораторії Світлани Романчук, старших лаборантів Катерини Козак та Ніни Зінич. Де знайти затискачі та воронки, чому не вмикаються терези, потрібна мірна колба на 200 мілілітрів, розбилася піпетка, закінчився дистилят у промивалках – і так з першої до останньої хвилини заняття, – говорить студентка Анжела Нестеренко.

  

  

     Реальна аналітична хімія – це і халат, щедро забризканий марганцівкою, і робочий зошит у плямах жовтої кров’яної солі, і сльози на очах від необережного поводження з аміачним буфером, і зіпсований манікюр… Для мене найскладнішим в освоєнні аналітичної хімії будо те, що кінцевий результат залежить найнесподіваніших дрібниць: від того, чи вимила я із стакану найменшу крихту осаду; чи не проґавила я момент переходу забарвлення індикатору від романтичного винно-червоного до модного відтінку «морської хвилі» при додаванні єдиної краплі титранту; від того, яким пальцем затискала отвір піпетки; чи вірно «виставила нуль» на бюретці: по нижньому чи верхньому меніску, – з посмішкою згадує студентка 1 групи Луїза Бедін.

  

     А якими новими словами поповнився наш лексикон – меніск, знезолений фільтр, оксалат, бюретка, фіксанал, трилон Б, мурексид, бура, цинкуранілацетат. Реально, катіон натрію я виявив реактивом, який містив сумнозвісний хімічний елемент уран! Правда, викладачі нас заспокоїли, що до складу цього екзотичного хімікату входить стабільний ізотоп урану, хоча на склянці з препаратом все ж таки є знак радіаційної небезпеки, – доповнив Владислав Васькін.
     І ось написана курсова робота, складений іспит. На цьому пригоди не закінчилися. Після весняного семестру нас чекає ще одна серія – спецпрактикум з аналітичної хімії. Викладачі попередили, що при його виконанні рівень складності ще більш зросте, бо набуті навички та знання потрібно буде використати при дослідженні реальних об’єктів – природних та стічних вод, поживних середовищ.

     Ми вдячні колективу кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води за непросту, але цікаву роботу. Головне, що ми розуміємо, – багаж знань та навичок в області хімічного аналізу збільшує нашу конкурентність на ринку праці. Я сміливо включу в своє резюме фразу – вмію проводити якісні тести та володію методами кількісного хімічного аналізу – гравіметрії, титриметрії, газометрії, – говорить студент 2 групи Денис Зленко.

  

     Всі студенти, які протягом семестру виявили старанність в засвоєнні теоретичного матеріалу з аналітичної хімії і успішно виконали експериментальну лабораторну частину курсу, яка власне є можливим прототипом майбутньої дипломної роботи, успішно склали іспит і захистили курсову роботу. Такі підсумки розмови з професором Володимиром Копілевичем та доцентами Надією Прокопчук і Ларисою Войтенко, які забезпечують вивчення курсу аналітичної хімії для спеціальності «Біотехнологія».

Враження записав заступник декана факультету Петро Дрозд

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook