Вчена рада схвалила новий освітній курс розвитку університету

29 серпня 2017 року

29 серпня відбулося розширене засідання вченої ради університету та історичне за двома причинами. По-перше, воно ознаменувало початок нового і 120-го за ліком навчального року у виші, а по-друге, на ньому був озвучений новий курс розвитку нашої alma mater. До цього спонукало новітні зміни в науці, техніці, дослідженнях, перспективах, проголошених Четвертою промисловою революцією, які так чи інакше торкаються і діяльності університету. Тож ректор Станіслав Ніколаєнко на початку засідання задався питанням, яке адресував і всім присутнім «А чи реагуємо ми повністю на ці зміни?».

Та перш, ніж дати на нього відповідь, очільник вишу проаналізував здобутки і невикористані резерви університету за минулий навчальний рік. Отож, зусилля колективу слід направити на підвищення позицій університету за показниками Scopus і індекс Гірша, що лежать в основі багатьох освітянських рейтингів. Повної перебудови потребує профорієнтаційна робота. Хоча в цілому університет витримує конкуренцію, в тому числі з вишами неаграрного спрямування, загрози таки є, особливо це стосується правничих, гуманітарних та економічних спеціальностей. У професійній підготовці майбутніх фахівців, зазначив Станіслав Ніколаєнко, слід підтримувати індивідуальність кожного студента, навчати його підприємливості і самостійності. Звичайно для цього має бути і з високим рівнем підготовки, в тому числі практичної, сам викладач. Станіслав Ніколаєнко, крім іншого, відзначив позитивні тенденції у науково-дослідній роботі, озвучив стан справ у навчальній, виховній, міжнародних відносинах, господарській роботі.

 

Так чи інакше, але і результати діяльності, і успіх кожної справи залежить від тих, хто її виконує. Тож Станіслав Ніколаєнко назвав п’ять пунктів-вимог, яким має відповідати викладач.

По-перше, він повинен постійно самовдосконалюватися, навчатися впродовж усього життя, бути професіоналом своєї справи, пишатися своєю роботою.

Друге, бути мобільним, володіти іноземними мовами, співпрацювати з іноземними партнерами.

По-третє, пов'язувати навчальну і наукову діяльність, володіти інформаційними технологіями, публікувати свої статті в провідних журналах, вести активний діалог, співпрацю з бізнесом.

Четверте, будувати партнерські взаємини зі студентами, колегами, кафедрою, всім колективом вишу, дбати за підготовку молодих вчених.

І останнє, бути високоморальним, дбати про своє здоров’я і запобігати психологічному вигоранню.

 

Тоді колективу таких викладачів будуть під силу наступні дев’ять напрямів реформування НУБіП, що власне і відображають новий курс розвитку університету.

Перший напрям, як зазначив ректор, передбачає ріст авторитетності університету, його випускників, забезпечення галузей економіки, особливо аграрного сектору, кваліфікованими кадрами.

Другий – це взаємодія з бізнесом, ріст запитів на наукові розробки вчених, їх практичну реалізацію.

Третій – розвиток дослідництва.

Четвертий – широке запровадження онлайн-освіти, збільшення різноманітних курсів навчання, активізація міжнародної діяльності.

П’ятий – готувати людину творчу, організатора виробництва, бізнесу.

Шостий – мотивація студентів і викладачів, удосконалення рейтингової системи.

Сьомий – організація сучасної бізнес-практики, підвищення ефективності навчально-дослідних господарств, ведення передових досліджень, створення нових технологій.

Восьмий – автономія структурних підрозділів, посилення ролі і відповідальності колективів кафедр, інститутів, факультетів, кожного викладача, відокремлених підрозділів і навчально-дослідних господарств.

Дев’ятий – формування у студентства здатності до постійного оновлення знань.

 

Потому члени вченої ради та запрошені взяли участь в обговоренні підсумків роботи вишу та його нової стратегії. Першим виступив декан факультету ветеринарної медицини Микола Цвіліховський. Від імені своїх колег він висловив вдячність ректорату за поліпшення матеріально-технічної бази, перекриття даху над 12-им навчальним корпусом та встановлення у ньому ж п’яти теплопунктів. Декан також підкреслив, що кілька років поспіль очолюваний ним факультет виконує повністю ліцензійний обсяг за спеціальностями та значно покращив якісні показники цьогорічного вступу. Але якісний студент потребує якісного інструменту для його професійної підготовки. У першу чергу, таким інструментом є ветеринарна клініка, що, за словами Миколи Цвіліховського, потребує розширення і вдосконалення. Це та інші поставлені сьогодні завдання, запевнив Микола Цвіліховський, колектив готовий виконувати.

 

Завідувач кафедри Юрій Марчук наголосив, що професійна підготовка сьогодні має бути такою, аби потім не перевчати випускників вже на виробництві. Звісно, фахівців, яких готує ННІ лісового і садово-паркового господарства, навчити в одній лише аудиторії неможливо. Тому така величезна увага зараз приділяється реконструкції університетського дендропарку, в тому числі як площадки для набуття умінь і досвіду майбутніми фахівцями. Звичайно, матеріально-технічна база потребує значних фінансових вкладень. На запитання, де їх узяти, Юрій Марчук, як варіант назвав виконання науково-дослідних робіт. Окрім того, він порушив питання представництва наших учених у різних державних і громадських інституціях та впливу на прийняття важливих для розвитку галузі рішень. А ще звернувся до ректорату з проханням обдумати питання будівництва житла для молодих викладачів.

 

 

Досвідом проведення профорієнтаційної роботи та пропозиціями щодо її перебудови ділилися професори Микола Сахацький, Андрій Мартин, Віктор Ладиченко. Вони пов’язують її успіх із наявністю гарної практичної підготовки, включенням у цю роботу всіх викладачів, від асистента – до завідувача кафедри, популяризацією наукових заходів і залучення до участі в них учнів не лише старших класів, активне використання ЗМІ, соціальних мереж, інтернет простору, запровадження знижок для навчання за умов договору тощо. Крім того, Віктор Ладиченко запропонував проводити усі заходи під знаком 120-річчя з дня заснування університету.

 

До обговорення доповіді долучилися представники студентського самоврядування та Спілки молодих ученихАнастасія Негур та Євген Шульга і також підтримали новий курс розвитку університету.

 

 

Наступне питання порядку денного – проведення Дня знань. Концепцію та план свята презентував директор ННЦ виховної роботи та соціального розвитку Віталій Коваленко. Вчений секретар Оксана Барановська проінформувала присутніх про план роботи вченої ради на новий навчальний рік. А проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша – про заходи з відзначення 120-ї річниці університету. Начальник науково-дослідної частини Володимир Отченашко доповів про результати першого етапу конкурсу наукових проектів молодих учених.

Вчена рада підтримала рекомендації навчально-методичної ради, рекомендувала до друку навчальну і наукову літературу.

На завершення ректор Станіслав Ніколаєнко закликав керівників факультетів, інститутів поставити чіткі завдання колективам на завтрашніх розширених засіданнях вчених рад.

 

Ольга Наконечна


Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій