На нараді директорів ННІ і деканів факультетів обговорили актуальні питання навчальної роботи

11 січня 2016 року

     11 січня під головуванням ректора університету Станіслава Ніколаєнка відбулася перша в цьому році нарада деканів і директорів ННІ. Очільник університету наголосив на необхідності організовано розпочати новий рік. Згідно з програмою «Голосіївська ініціатива 2020» декани і директори повинні брати владу в свої руки та активізувати самостійну роботу: експериментувати, запроваджувати цікавий іноземний досвід. І загалом вітається творчість.

     Щодо бюджету на 2016 рік, то перший квартал прогнозують дуже напружений. Думаю, і рік нас чекає непростий, зауважив Станіслав Ніколаєнко. У січні всім науково-педагогічним працівникам буде нарахована заробітна плата з коефіцієнтом 1,3, а вже в лютому – з врахуванням рейтингу.
     З врахуванням ситуації, коли забезпечення оплати комунальних послуг за рахунок держбюджету поки що дорівнює нулю, особливо актуальним є питання економії енергоносіїв. Крім того, університет змушений буде піднімати оплату за навчання. І набирати перші курси вже за собівартістю. Іншого виходу немає.
     Цього тижня університет прийматиме гостей – до нас завітають віце-прем’єр-міністр з гуманітарних питань – міністр культури України В’ячеслав Кириленко, народний депутат України, голова наглядової ради університету Микола Томенко

     Головний бухгалтер Тетяна Кондрицька повідомила про стан оплати за навчання та проживання у гуртожитках по факультетах та інститутах. Стосовно першого недостатньо працюють факультети інформаційних технологій, агробіологічний, захисту рослин, біотехнологій та екології. Гірша інших ситуація зі сплатою за проживання студентів у гуртожитках у факультетів аграрного менеджменту, захисту рослин, біотехнологій та екології, харчових технологій та управління якістю продукції АПК. Крім того, Тетяна Кондрицька ще раз нагадала: університет змінив рахунки і реквізити для сплати за навчання і проживання, про що повідомлені структурні підрозділи і студентство.

     Начальник відділу пожежної безпеки Василь Тарасенко доповів, що з 5 січня в університеті проводиться перевірка стану протипожежної безпеки. Та нагадав, що всі пожежні гідранти повинні бути очищені від снігу та помічені відповідними фішками, а зауваження і недоліки, висловлені на попередніх нарадах усунені.

     Підсумовуючи результати рейтингу НПП після першого етапу перевірки, перший проректор Ігор Ібатуллін поінформував: до рейтингової комісії надійшло 70 зауважень. Всі їх розглянули і частину з них врахували. Середній показник рейтингу по університету склав 1,7. І протягом найближчих 14 днів буде підписано наказ про оплату праці згідно рейтингу.

     Вже сформовано нову рейтингову комісію. Її головою обрано Ігоря Ібатулліна, заступниками голови – проректора з навчально-наукової роботи, правових та соціальних питань Володимира Курила і проректора з навчальної і виховної роботи Сергія Квашу. До кінця січня повинен бути прийнятий новий рейтинг з новими показниками. Рейтингові комісії по факультетах і інститутах очолять декани і директори.

     Ігор Ібатуллін також поінформував про семінар-нараду, присвячену підсумкам наукових досліджень у 2015 році та завданням на поточний рік, який пройде 15 січня. До участі у ньому запрошені директори ННІ, декани факультетів, завідувачі кафедр та провідні науковці університету. Детальніше про нараду читайте на офіційному сайті університету.

     Сергій Кваша нагадав, що минулого року було підписано постанову про затвердження переліку знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти. За цей час надійшло багато пропозицій про внесення до нього змін. Активну участь у цій роботі взяв і наш університет, адже він перекриває до 60% цього переліку. Листи з пропозиціями, які ще не враховані, потрібно подати до кінця наступного тижня.
     Ще одне питання, яке виніс на розгляд учасників наради Сергій Кваша, – підготовка робочих навчальних планів на 2016/2017 навчальний рік. Він озвучив графік зустрічей з деканами і директорами, де можна буде внести пропозиції з вдосконалення планів, вказати, які дисципліни передані до читання іншим факультетам тощо. Мета зустрічей – вийти на якісний зміст навчального процесу.

     З цікавою доповіддю про освіту в Німеччині виступила доцент Наталія Передерій. Зокрема, вона спинилась на популярній у цій країні дуальній системі освіти. Вона передбачає більше часу для роботи на виробництві. Формою контролю знань є екзамен, здебільшого він проводиться в письмовій формі. Роботу підписують особистим кодом студента. Тобто викладач не знає чию роботу перевіряє. Дещо з німецької моделі можна спробувати застосувати і в нашому університеті, зазначив ректор Станіслав Ніколаєнко. Тому проректору Сергію Кваші доручено опрацювати дане питання і внести відповідні пропозиції.

     Начальник навчального відділу Оксана Зазимко представила проект державного замовлення. Та наголосила, що його потрібно оформити до кінця тижня. А обсяг держзамовлення не повинен перевищувати минулорічний більше, ніж на 25%.

    Керівник навчально-методичного відділу Лариса Кліх доповіла про запровадження у нашому університеті автоматизованої системи управління навчальним закладом. Уже встановлено серверну частину, 30 робочих місць. На часі – наповнення бази. Всі факультети та ННІ визначили своїх відповідальних. Для налагодження ефективної роботи 13 січня буде проведена нарада з відповідальними, а пізніше – навчання за участі представників компанії-розробника.
     Лариса Кліх також подякувала за оперативне розміщення робочих навчальних програм на сайтах факультетів і інститутів. Наступний крок – розміщення електронних версій навчальних курсів та посилань на навчально-методичне забезпечення дисциплін. Ця робота повинна бути завершена до 20 січня.

     На необхідності економії енергоносіїв наголосив проректор з навчально-науково-виробничих питань і адміністративно-господарської діяльності Валерій Іщенко. Так, порівняно з груднем минулого року, економія тепла склала 90%. Але використання електроенергії зменшилось лише на 10%.

      Підсумовуючи роботу, Станіслав Ніколаєнко наголосив на необхідності посилення профорієнтаційної роботи, подання інформації до рейтингу ТОП-200 та участі університету у міжнародних рейтингах (вже розпочато роботу щодо QS) істворення на базі нашого вишу ліцензованих курсів В2. Ще одне актуальне завдання: вже до наступного опалювального сезону облаштуватитеплопункти в кожному навчальному корпусі.

Ірина Білоус,
Денис Рудень
 


Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)