Триває співпраця з партнерами І міжнародної літньої школи: досвід компанії «Кока-Кола Беверіджиз Україна» для студентів НУБіП

21 жовтня 2015 року

     Зазвичай компанію «Кока-Кола» сприймають як виробника популярних напоїв, дуже популярних серед молоді. Але під всесвітньо відомим брендом функціонує потужна міжнародна система – група компаній «Кока-Кола Хеленік». Вона працює у 28 країнах, налічує понад 36 тисяч працівників, а об’єми її продажів складають 2 мільйони умовних упаковок продукції та понад 589 мільйонів споживачів щорічно. Компанія інвестує в економіку України з 1992 року, і на сьогодні сума інвестицій склала 280 мільйонів доларів США та 117 мільйонів євро. Основа стратегії «Кока-Кола Хеленік» – гра на перемогу, що базується на ключових цінностях та стратегічних принципах. Зокрема, відповідність потребам споживачів, співробітництво з клієнтами, соціальна відповідальність та бездоганність у керуванні витратами.
     Саме з цих причин кафедра інноваційної діяльності в АПК обрала компанію «Кока-Кола Беверіджиз Україна» для проведення виїзного заняття на тему «Інноваційна природоохоронна діяльність – досвід компанії «Кока-Кола Беверіджиз Україна». Заняття відбулося 19 жовтня об’єднало магістрів спеціальності «Управління інноваційною діяльністю в АПК» та бакалаврів напрямів «Екологія і охорона навколишнього природного середовища» та «Економіка підприємства».

Учасники групи на фоні виробничих приміщень компанії
(питання – що в червоних фірмових ємностях на задньому плані? А ось і не вгадали – це водонапірні башти для зберігання запасів води)

     Власне метою спільного виїзного заняття було, з одного боку, ознайомлення з інноваційними технологіями у виробництві, менеджменті та охороні навколишнього середовища компанії «Кока-Кола», а з іншого – профорієнтаційна робота серед бакалаврів як потенційних магістрів спеціальності «Управління інноваційною діяльністю». Адже успішний бізнес вимагає не лише доброї підготовки за базовим напрямом. В умовах інформаційного суспільства потрібно ще й вміти миттєво орієнтуватися в інноваційних продуктах для отримання прибутку з одночасною турботою про оточуюче соціальне та природне середовище. Світ навколо нас постійно змінюється. Тому однією з головних умов успішного бізнесу на наступні десять і більше років є вміння планувати на декілька років вперед, готуватися до завтрашнього дня вже сьогодні і розуміти основні тенденції. Саме таке мислення викладачі кафедри формують у своїх студенті, а приклад функціонування компанії «Кока-Кола» – беззаперечне підтвердження цієї тези.

Організатори виїзного заняття – викладачі кафедри інноваційної діяльності в АПК Демешкант Н.А. та Вишнівська Б.В.

      Які ж інновації ми побачили на виробництві і розвінчали міфи про шкоду для природи від діяльності потужного виробника напоїв?
     По-перше, проекти спрямовані на дбайливе ставлення до використання водних ресурсів. Це і повторне використання води (збір води після промивки виробничого обладнання у спеціальні резервуари та повторне її використання для технологічних промивок обладнання. Результат – скорочення водокористування на 40 тис. м3 щорічно), перехід на сухі мастильні матеріали (змащення технологічного обладнання без використання води – економія 20 тис. м3 щорічно), мийка обладнання активованою електрохімічною водою (ефективність – 20 тис. м3 щорічно).
     Для очищення виробничих стічних вод у компанії працює надпотужна станція біологічної очистки. На території очисних споруд є декоративний ставок, що наповнений виключно очищеними водами, в якому плавають червоні коропи. Очищену воду використовують також для мийки автотранспортних засобів та поливу зелених насаджень на території заводу. Ефективність від повторного використання води становить 25 тис. м3 у рік.
     По-друге, це соціальні проекти спрямовані на збереження водних ресурсів. Наприклад, щорічний проект День Дунаю, програма якого передбачає цикл заходів. Але найцікавішим для нас як представників Національного університету біоресурсів і природокористування стало представлення системи управління побутовим сміттям, що включає побудований у с. Квасово (Закарпатська обл.) полігон для твердих побутових відходів, сортувальний цех та контейнери для роздільного збору вторинної сировини.
     Цікаво, що у кожному цеху біля дошок оголошень можна знайти скриньки з формулярами для складання пропозицій власних інноваційних проектів оптимізації використання сировини та матеріалів. На наші питання «які ініціативи так би мовити «знизу» були підтримані?» нам відповіли: мінімізація параметрів плівки для пакування кінцевого продукту (за товщиною і шириною), зменшення ваги пластикової пляшки, ретельний підбір постачальників при закупівлі сировини та матеріалів тощо.
     А ще в компанії «Кока-Кола» повністю дотримуються концепції зеленого офісу – це і роздільне збирання відходів, і наклейки біля вимикачів світла, і навіть обладнання звичайних умивальників (крім рідкого мила, дезінфекційного розчину і паперових рушників, тут ще й дозатор з кремом для рук – дійсно американська практика в дії!).
     По-третє, інноваційні заходи з енергозбереження. Наприклад, відкриття на території заводу першого в Україні квадрогенераційного енергозберігаючого заводу, що виробляє СО2, електроенергію, пару, гарячу та холодну воду для забезпечення виробничих процесів. Ці технології більше ніж на 40% зменшують викиди СО2 та на 32% підвищують енергоефективність. А ще – модернізація вентиляційної системи на виробництві та у складських приміщеннях (встановлені датчики температури, теплові завіси, системи воріт – результат економія 400 тис. м3 природного газу на рік), повний перехід на світлодіодне освітлення та запровадження програм виявлення витоку пари, повітря і СО2, еко-драйвінг (оптимізація маршрутів, мінімізація використання палива для автотранспорту, скорочення викидів від автотранспорту).
     Це лише мала частина інноваційних проектів, які уже діють в компанії і, на які ми звернули увагу. Але ж компанія не стоїть на місці. Запроваджена система менеджменту та сучасна політика підбору кадрів роблять свою справу. «Ми прагнемо залучати, розвивати і утримувати таланти, аби наш бізнес був успішним сьогодні і в майбутньому», – це резюме, що прозвучало наприкінці нашої зустрічі разом з пропозицією взяти участь у програмі підготовки майбутніх управлінців – «Coca-Cola Management Trainee». Набір учасників здійснюється щорічно, а з правилами участі можна ознайомитись у профілі компанії на ресурсах з пошуку роботи (www.rabota.ua, www.work.ua, www.hh.ua).

     Цікавою є також інноваційна програма розвитку кадрового резерву талановитих співробітників та побудови наступництва на усіх рівнях управління – МІТ (Marketing Impact Team), метою якої є максимальне використання потенціалу території напередодні літнього сезону. До участі в ній залучаються співробітники відділів не пов’язаних безпосередньо з продажем продукції, але за час участі у програмі вони встигають зрозуміти особливості роботи «в полі» та налагодити партнерські відносини з замовниками.
     А ще – найбільший у Європі інтерактивний музей «Кока-Кола», який складають тематичні експозиції і кінозал. Його унікальність не лише у використанні найсучасніших презентаційних технологій (геліодисплея, що створює 3D проекційне шоу та інтерактивного озера з віртуальними рибами), а у самому підході до наповнення експозиції. Разом з історією народження та виробництва найбільш відомого у світі напою, значна частина музею присвячена питанням захисту довкілля та водним запасам землі, необхідності дбайливого ставлення до них.


Звичайно ж ніхто не відмовився досхочу напитися фірмових напоїв у музейному барі

     А щоб зустріч була пам’ятною кожен учасник, крім зразків продукції, отримав миттєве колективне фото, зроблене у музейній фотостудії.

     Учасники виїзного заняття на фоні головного офісу компанії «Кока-Кола» (навіть символічні подарунки, які отримав кожен з учасників екскурсії, носили екологічну тематику – у фірмових червоних пакетах знайшлися несподівані сувеніри – енергозберігаючі лампочки, кольорові свічки, невиправдано забуті, але знову актуальні сітки-«авоськи»: все щоб нагадати про необхідність дбати про природу та її ресурси).
     Хочемо від щирого серця подякувати співробітникам компанії «Кока-Кола Беверіджиз Україна» – координатору соціальних програм Катерині Юрченко, координатору з питань екології Анні Лазаренко, менеджеру виробництва Володимиру Вишневському та екскурсоводу Анні Хоменко – за організацію зустрічі, змістовні презентації, постійну опіку нашими студентами. Їхнє відношення до виконання професійних обов’язків – це ще один приклад для наших студентів того, що сучасний фахівець-менеджер повинен бути компетентним, мобільним, відкритим і, зрештою, щирим та позитивним. Бо лише так можна бути успішним і корисним для людей.

(наведені статистичні дані на підставі Звіту з соціальної відповідальності Social Responsibility Report 2012-2014,
http://www.coca-colahellenic.com.ua/)

Н. Демешкант,
В. Вишнівська,
викладачі кафедри інноваційної діяльності в АПК

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook