Ректорат: госпрозрахункові підрозділи мають бути ефективними, а рейтинг кафедр – високим

22 вересня 2015 року

     22 вересня розширене засідання ректорату розпочали з обговорення готовності до роботи громадського формування «Університетська варта». За інформацією проректора Володимира Курила, десь до 10 жовтня планується його запустити. Майже всі факультети подали списки бажаючих студентів долучитися до лав цієї організації. Питання, чи будуть вони патрулювати університетську територію самі, а чи спільно з поліцейськими, – поки що залишається відкритим. Однак, за словами проректора, наразі обдумуємо другий варіант. Передбачається, що з числа членів варти будуть створені невеликі мобільні групи, які обов’язково матимуть відповідну фізичну підготовку, володітимуть основами правознавства і допомагатимуть, як правило, підтримувати громадський порядок під час масових заходів. Координуватиме їх роботу відділ охорони.

 

     Оскільки до доповідача виникло багато запитань від членів ректорату, перший проректор Ігор Ібатуллін наголосив, що це питання потребує ще серйозного доопрацювання, зокрема затвердження відповідного положення.

     Проректор Валерій Іщенко проінформував про готовність університету до зими. З технічного боку, як зазначив він, все готове.
   Начальник навчального відділу Оксана Зазимко підняла дуже актуальне на сьогодні питання – введення в дію Переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюватиметься підготовка здобувачів вищої освіти. Адже з урахуванням цього документу буде проводитися вступна кампанія влітку. Як зауважила доповідач, відповідно до проекту зазначеного документу, майже в 2,5 раза зменшується кількість спеціальностей та вдвічі – галузей знань. Власне, про зміни, на які очікуємо, і про те, що викликає стурбованість, вона й проінформувала. Принагідно Оксана Зазимко нагадала, що після введення в дію цього переліку буде здійснена процедура заміни ліцензій.

     Ігор Ібатуллін наголосив, що документ потрібно ще раз детально вивчити і розглянути відмінності, які нас торкнулися. Саме цим має зайнятися комісія, створена в навчальному відділі.
    Також Оксана Зазимко повідомила про результати оцінки знань науково-педагогічних працівників з іноземної мови. В університеті вже понад десять років створені англомовні групи, викладання окремих дисциплін для яких ведеться англійською. Щоб воно було якісним, 15 вересня цього року комісія заслухала чотирьох викладачів, двох з яких допустила до викладання, іншим рекомендувала підвищити рівень володіння англійською мовою.

     На порядку денному ректорату – і конкурсний відбір проектів науково-дослідних робіт на 2016 рік. Як зазначив начальник науково-дослідної частини Володимир Отченашко, з 1 вересня розпочався другий етап відбору – в МОН України. Від НУБіП на ньому були представлені 95 проектів. Після двох фаз перевірок та зауважень, зокрема, щодо обмеження загального обсягу проектів, відібрано 41. Сьогодні продовжиться вже третя фаза відбору.

     Директор ННЦ виховної роботи та соціального розвитку Віталій Коваленко повідомив, що в університеті стартували Дні донора. Ця традиційна для нашого вишу благодійна акція триватиме до 2 жовтня. У перший день на пункт забору крові прийшли 60 донорів, переважно з факультету ветеринарної медицини.

     На ректораті мова йшла і про додаткові показники рейтингу структурних підрозділів університету. З їхнім переліком ознайомила начальник відділу науково-технічної інформації Наталія Шевченко. Вони охоплюють наукову, інноваційну, освітню і міжнародну діяльність. Кожен критерій розраховується за додатковою формулою. Такий своєрідний рейтинг кафедр, факультетів, ННІ вводиться з тим, аби щороку оцінювати їх діяльність. Декан факультету конструювання та дизайну Зіновій Ружило запропонував додати показники, які враховували б саме навчальну і виховну роботу кафедри. Тож протягом двох днів відділ науково-технічної інформації прийматиме пропозиції до додаткових показників рейтингу.

 

     За словами першого проректора, практично за всіма науковими спеціальностями виконуємо план прийому до аспірантури. Враховуючи, що прийом продовжено ще на тиждень, маємо закрити держзамовлення повністю. Крім того, Ігор Ілліч повідомив про деякі зміни відповідальних осіб, закріплених за структурними підрозділами власне університету, його відокремленими підрозділами, корпусами, гуртожитками та територією.

     Мова йшла і про осінньо-польові роботи. Інформував про це начальник відділу інноваційної діяльності та трансферу технологій Василь Туринський. На сьогодні зібрано половину соняшника, а це десь 540 тонн. Кращі посіви ще залишилися. Коротко про посівну. Заплановано озимих на рівні минулого року – 1805 га. Готовність грунту – 95%, залишилися внесення добрив і передпосівна культивація. Господарства повністю забезпечені високоякісним насінням. Василь Туринський звернувся до деканів факультетів агробіологічного і захисту рослин, біотехнологій та екології: протягом цього тижня забезпечили участь науковців у посівній кампанії з тим, щоб все виконати відповідно до технологічних карт. А Ігор Ібатуллін ще й уточнив: на посівній обов’язково мають бути і студенти.

 

     Радник ректора Дмитро Войтюк поцікавився участю у цих роботах Українського навчально-науково-інноваційного центру новітньої сільськогосподарської техніки і технологій. Ігор Ібатуллін наголосив, що вже сьогодні викладачі мають знайомити студентів з технікою нового покоління. Позитивною і корисною була б практика закріплення за агрономами, керівниками господарств студентів-стажистів.

     Керівник планово-фінансового відділу Тетяна Костюк проаналізувала надходження коштів від госпрозрахункових підрозділів. За її словами, план виконано на 46%. Хоча майже повністю його виконали на факультеті тваринництва та водних біоресурсів. Непогано спрацювали факультети ветеринарної медицини, землевпорядкування, ННІ післядипломної освіти, кафедри військової підготовки та фізичного виховання. Як зауважила Тетяна Костюк, у 47 госпрозрахункових підрозділах відсутня виробнича діяльність. Тому виникає питання про доцільність їхнього функціонування.
      Ігор Ібатуллін наголосив, що діяльність лабораторій має стати предметом першочергового обговорення. Заплановане слід виконувати! За два тижні ректорат повернеться до розгляду цього питання.

     Заступник начальника спеціального відділу Валерій Бевз нагадав про необхідність постановки на військовий облік студентів до 1 жовтня. А директор ННЦ міжнародної діяльності Вадим Ткачук розповів про програми міжнародного культурно-освітнього обміну та практичного навчання, перелік яких роздано деканам і директорам. Детальніша інформація – на офіційному сайті НУБіП у рубриці міжнародної діяльності.

Ольга Наконечна,
Валентин Обрамбальський

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook