Нарада із завідувачами кафедр: десять нагальних спільних завдань

21 червня 2024 року
21 червня 2024 року під головуванням ректора Вадима Ткачука відбулася нарада із деканами факультетів, директорами навчально-наукових інститутів та завідувачами кафедр, з метою обміну думками щодо поточної ситуації, оцінити виклики, які стоять перед колективом, та налаштуватися на вступну кампанію, підготовку до нового навчального року.
 
У вступному слові Вадим Ткачук акцентував на приємній новині – НУБіП України піднявся в престижному вітчизняному рейтингу «ТОП-200 Україна» і сьогодні посідає сьому сходинку. І це є заслугою всього колективу університету. Кафедра є наріжним каменем університету, де формується якість освіти, привабливість професії, забезпечується підготовка фахівців усіх кваліфікаційних рівнів, проводяться дослідження, організовуються конференції, надаються консультативні послуги тощо. Тому важливо напередодні вступної кампанії, нового навчального року «звірити годинники» та окреслити основні завдання.

 
 

Перше. Найбільшу тривогу сьогодні викликає ситуація з набором здобувачів вищої освіти. Маємо мобілізувати колективи всіх кафедр, кожного науково-педагогічного працівника, проводити глибоку профорієнтаційну роботу, залучати студентів, випускників, тримати міцні зв’язки зі шкільними спільнотами тощо. Це завдання номер один для кожного з нас.
Друге – зміни, які передбачені законом №9600 "Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти". Потрібно провести попередню дискусію в колективах кафедр, підготувати узгоджені пропозиції, які дозволять зберегти та розвинути наш потенціал.
Третє – організоване завершення навчального року, ліквідація академічної заборгованості, проведення практик.
Четверте – якість освіти і підготовка до наступного навчального року, оновлення навчальних матеріалів, робочих програм, силабусів тощо. Для підвищення якості практичної підготовки працюємо над модернізацією, створенням та оновленням навчальних і навчально-наукових лабораторій. Окрім виділених університетом на ці цілі у 2024 році коштів, маємо активно працювати з бізнесом, стейкхолдерами. Тут ще є два контрольних етапи: до Дня знань та до кінця календарного року, тому ННІ і факультети мають виконати взяті на себе зобов'язання.
П’яте – графік освітнього процесу на наступний навчальний рік пройшов обговорення і буде винесений на затвердження вченій раді. У ньому враховані безпекові вимоги та відповідна ротація очного і дистанційного навчання. Відповідно коригуємо графіки відпусток з урахуванням початку нового навчального року 19 серпня 2024 року. Ректоратом забезпечені в повному обсязі фінансові ресурси для виплати відпускних і матеріальної допомоги на оздоровлення для науково-педагогічних працівників.
Шосте – економія і раціональне використання енергоресурсів, підготовка інфраструктури до можливих надзвичайних ситуацій. Плануємо закупівлю додаткових генераторів й іншого обладнання, але вже сьогодні завдання кожного – максимально зменшити споживання електроенергії. На рівні підрозділів визначити відповідальних, які щоденно контролюватимуть вимкнення електроприладів по завершенню робочого дня. Маємо продовжити реалізацію програми енергоефективності та постійно моніторити обсяги споживання комунальних послуг.
Сьоме – розвиток наукової діяльності, збереження темпу публікаційної активності, розширення тематики досліджень та активізація участі у наукових грантових конкурсах і програмах у тому числі міжнародних, господоговірна тематика, запровадження сертифікованих короткотермінових програм підготовки та перепідготовки тощо. Необхідно в рази збільшити обсяги надання госпрозрахункових послуг і наповнення спеціального фонду університету саме через навчально-науково-виробничі лабораторії кафедр. Використовуймо відпускний період для нових ідей, запровадження послуг, консультування тощо. Ректорат забезпечить надання адміністративного та організаційного супроводу такої діяльності.
Восьме – використовуймо можливості міжнародної співпраці. З початку року понад 30 грантових заявок пройшли оцінку, а це свідчить про цікавість до університету, до пропозицій наших вчених. Плануймо стажування науково-педагогічних працівників з виїздом за кордон. На часі потреба у збільшенні чисельності навчальних курсів з англійською мовою викладання, міжнародних програм подвійних дипломів.
Дев’яте – дисципліна, трудова, штатна. Доброчесність і толерантність.
Десяте – плануємо створення двох робочих груп із широким залученням до обговорення усієї університетської спільноти до вирішення питань дебюрократизації, дерегуляції і запровадження автоматизованої системи управління університетом. Плануємо створити додаток «цифровий університет» запровадити технологію «paperless», цифрові підписи, об’єднати існуючі цифрові платформи і середовище в освітній діяльності, кадровому, канцелярському, фінансовому, управлінському документообігу. Інша група працюватиме над удосконаленням рейтингової системи.

Підсумовуючи виступ, ректор Вадим Ткачук зазначив, що війна і пов’язані з нею виклики потребують мобілізації усіх зусиль, напруженої роботи усього колективу і ми повинні продемострувати єдність і наполегливість у виконанні поставлених завдань, підтримці високого престижу нашого університету і створенні комфортного середовища для усіх учасників освітнього процесу.

 
Про завершення 2023-2024 навчального року та підготовку до нового навчального року доповіла проректор з науково-педагогічної роботи Оксана Тонха. Вона закцентувала увагу на акредитації магістерських та бакалаврських програм, підготовці відповідних акредитаційних справ. У центрі уваги оновлення робочих програм та силабусів навчальних дисциплін, де частина кафедр виконала цю роботу організовано, а деякі колеги мають буквально за кілька днів її завершити. Оксана Тонха представила проєкт графіку освітнього процесу на наступний навчальний семестр. Він передбачає початок навчання 19 серпня. Спільним завданням залишається організоване завершення навчального року, продовжити профорієнтаційну роботу, проаналізувати та відпрацювати дії на випадок надзвичайної ситуації, зокрема в енергетиці, систематично підвищувати кваліфікацію науково-педагогічних працівників, мінімізувати освітні втрати здобувачів вищої освіти та ліквідувати академічну заборгованість.
 
Завдання з розвитку наукової діяльності у НУБіП України представив начальник науково-дослідної частини Володимир Отченашко. В університеті виконуються 34 наукових проєкти, завданням для них є використання передбачених ресурсів, отримання запланованих результатів. Минулого року вченими підготовлено та подано на участь в конкурсі 70 проєктів, 12 з яких перемогли та отримали відповідне фінансування. Наразі ж стоїть завдання не збавляти темп та підвищувати якість проєктів, розширення тематик та підготовка нового пулу проєктів для конкурсу на фінансування в наступному році – до 07 липня 2024 року. На 91% виконаний план з провадження досліджень та надання консультаційних послуг, залучення госпрозрахункових надходжень до спеціального фонду. Публікаційна активність тримається високого рівня, на сьогодні підтверджені понад 380 публікацій у виданнях, що входять до міжнародних наукометричних баз.
 
 
Результати літньої екзаменаційної сесії 2023-2024 року представив начальник навчального відділу Ярослав Рудик. Проведений кореляційний аналіз між складанням іспитів під час сесії та проходженні проміжної атестації в розрізі ННІ та факультетів. Також результати успішності студентів порівняли з минулорічними результатами. Тенденцією є дещо зменшення середнього рівня успішності студентів та порівняно висока кількість відрахувань. Що потребує відповідних рішень та дій.
 
 
 
Про дотримання вимог доброчесності норм антикорупційного законодавства та відповідальність за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення доповіла антикорупційна уповноважена НУБіП Україна Олена Гулак
 
 
Денис Рудень
 

 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook