Освіта дає знання, а знання – це сила! Студенти спеціальності «Водні біоресурси та аквакультура» завершують освітній процес в осінньому семестрі
Освіта дає знання, а знання – це сила! Студенти спеціальності «Водні біоресурси та аквакультура» завершують освітній процес в осінньому семестрі
28 листопада 2023 року
Освіта – одна з головних речей в житті людини. Здобути освіту має прагнути кожен. Освічені люди були в пошані з давніх часів. Сучасний світ, яким ми його сьогодні бачимо, з новітніми технологіями – все це зробили дуже розумні люди. В освіченої людини більше можливостей влаштуватися на високооплачувану і перспективну роботу, такі люди легко вчаться всьому новому, максимально використовують ресурси своїх знань. Фахівцем у рибній галузі можна стати лише після здобуття професії. Якщо у людини високий рівень освіти, то вона може застосувати свої знання, вміння та навички на практиці, використовуючи різні інформаційні ресурси.
Тому, значне місце в системі підготовки фахівців зі спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» посідають лабораторні заняття, вони дозволяють студентам навчатися, застосовуючи теоретичні знання в практичних умовах. Це допомагає їм зрозуміти, як теорія переходить у реальну дійсність і як вони можуть використовувати свої знання на практиці. Виконання лабораторних робіт вимагає від студентів вирішувати завдання та проблеми самостійно. Це сприяє розвитку аналітичних, проблемних і творчих навичок. Лабораторні заняття вимагають від студентів приймати рішення. Це сприяє розвитку самостійності та відповідальності студентів за свою навчальну та дослідницьку діяльність. Виконання лабораторних робіт дає студентам можливість виявити нові факти та відкриття, що може позитивно впливати на їхні пізнавальні інтереси та мотивацію. Усе це допомагає студентам краще підготуватися до майбутньої діяльності і робить навчання більш практичним та цікавим.
Викладачі факультету тваринництва та водних біоресурсів НУБіП України працюють задля якісної підготовки студентів та проведення лабораторних занять. Їх високий професіоналізм та завзятість відіграють важливу роль у формуванні успіхів студентів та сприяють відмінній освіті.
Риби, як і інші організми, різко реагують на якість водного середовища, вони є важливою ланкою в безперервному русі мікро- та макроелементів – металів в водних об’єктах, які відносяться до групи незамінних для нормального розвитку живих організмів.
Значну роль в здійсненні ряду фізіологічних та біохімічних процесів відіграють такі хімічні елементи як Zn, Mn, Fе, Cu, Pb, Co, Ni, Cd. Накопичення важких металів в органах і тканинах риб залежить від умов геохімічного середовища, типу водойми, функціонального стану організму, характеру харчових ланцюгів.
Водні організми, концентруючи метали, синтезують всі необхідні для життєдіяльності речовини у вигляді металоорганічних сполук (ферментів, гормонів, вітамінів тощо).
У певних межах концентрацій і співвідношень мікроелементів у організмі та навколишньому середовищі, спостерігається нормальний перебіг життєвих процесів риб. З підвищенням вмісту важких металів у водному середовищі та кормових організмах ріст та розвиток риб спочатку різко підвищується, а потім знижується. При цьому зменшується синтез біологічно активних речовин, їх здатність до розмноження, імунологічні реакції організму та ін.
Важкі метали значно впливають на якість водного середовища, гідробіонтів та на кінцеву продуктивність рибних господарств. Порушення балансу кількості хімічних елементів в органах і тканинах риб в певній мірі може слугувати одним із факторів, що стимулює чи стримує зростання іхтіомаси у водоймі.
Перевищення вмісту цих хімічних елементів у водному середовищі і, як наслідок, в органах і тканинах риб та інших живих організмів в подальшому може негативно відбитися на екосистемі через те, що важкі метали при значних концентраціях спричиняють токсичну дію. Метал починає діяти як токсична речовина по мірі його зростання в водному середовищі і, відповідно, в рибах. Визначення рівнів вмісту важких металів в організмі риб необхідно для вирішення завдань контролю за якістю рибної продукції, моніторингу біологічного та хімічного стану водного середовища.
Науково-дослідний процес підготовки студентів здійснювався з використанням навчально-лабораторних площ Університету, а саме навчально-науково-виробничої лабораторії «Водні біоресурси та аквакультура». Лабораторії кафедри гідробіології та іхтіології для проведення навчальних лабораторних і науково-дослідних робіт мають необхідне сучасне лабораторне обладнання.
Об’єктами досліджень були коропи кої, що є представниками колекційних видів риб (Cyprinus carpio koi) та сріблясті карасі (Carassius auratus gibelio (Bioch)), промисловий вид риб.
Для проведення аналізу біологічного матеріалу здійснювали його мінералізацію. Вибір біологічного об’єкту для хіміко-токсикологічного аналізу на «металічні» отрути залежав від їх розподілу і депонування в органах та тканинах. При аналізі на всі «металічні» отрути брали білі м’язи, зябра, печінку. Обрані об’єкти подрібнювали окремо і піддавали дослідженню.
Студенти завзято виконували всі поставлені завдання, адже знають, що так отримають корисні навички, які в подальшому допоможуть їм стати фахівцями з спеціальності «Водні біоресурси та аквакультура».
Позитивні емоції та нові враження студентів під час лабораторних робіт є важливими показниками ефективності навчання і підтверджують необхідність їх в очному проведенні.
Безмежно дякуємо Збройним силам України за можливість навчати та навчатись!
У єдності наша сила!
Наталія РУДИК-ЛЕУСЬКА,
завідувачка кафедри гідробіології та іхтіології