Модель навчання «Перевернутий клас»: змінюємо освітній процес

26 квітня 2023, 10:44

           Іноді викладачі відчувають, що настав час змін: робота з студентами потребує застосування нових форм і методів, студентам на парах нецікаво – вони хочуть більше свободи і самостійності у навчанні. Що робити? Спробувати застосувати модель навчання «Перевернутий клас».

Науково-педагогічний персонал кафедри гідробіології та іхтіології факультету тваринництва та водних біоресурсів НУБіП України прослухали міжнародний навчально-практичний вебінар «Flipped classroom» Галії Замаратської, професорки Шведського університету сільськогосподарських наук (Sveriges lantbruks universitet). На якому викладачі опанували метод «перевернутого класу» для покращення освітнього середовища та випробували його на собі.

Під час традиційних лекцій студенти часто намагаються засвоїти те, що вони чують у момент мовлення лектора. У них немає можливості зупинитися, щоб обміркувати сказане, і, таким чином, вони можуть упускати важливі моменти, тому що намагаються записати лекцію викладача.

Використовуючи відео та інші попередньо записані інформаційні носії на лекції, студенти повністю контролюють хід лекції: вони можуть дивитися, перемотувати назад або вперед по мірі необхідності. Така можливість має особливе значення для студентів з певними фізичними обмеженнями.

Перевернуте навчання передбачає зміну ролі викладачів, які здають свої передові позиції на користь більш тісної співпраці та спільного внеску в навчальний процес. Супутні зміни зачіпають і роль студентів, багато з яких звикли бути пасивними учасниками в процесі навчання, який подається ним в готовому вигляді.

Перевернута модель покладає велику відповідальність за навчання на самих студентів, даючи їм стимул для експерименту. Діяльність може очолюватися студентами, а спілкування між студентами може стати визначальною рушійною силою процесу, спрямованого на навчання за допомогою практичних навичок.

Перевернуте навчання призводить до значного зсуву пріоритетів від простої подачі матеріалу до роботи над його вдосконаленням.

 Варто відзначити активну участь всіх учасників зустрічі, їх оптимістичний настрій та цілеспрямованість на роботу. Розглянуті матеріали, були дуже корисними для викладачів, аспірантів, для тих, хто прагне навчати студентів по-сучасному, створювати актуальні освітні програми та розуміти потреби студентів.

 

Всі ми віримо в нашу перемогу та дякуємо ЗСУ за можливість жити, навчати і навчатися у вільній, соборній і процвітаючій Україні!

 

Старші викладачі кафедри гідробіології та іхтіології

Аліна МАКАРЕНКО, Максим ХАЛТУРИН

 

 

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook