Освітня програма «Міжнародна економіка» формує глибоке розуміння змісту макроекономічних засад глобальних агропродовольчих ринків: мотиваційне інтерв’ю з проректором з науково-педагогічної роботи та розвитку

1 серпня 2022 року
НУБіП України

      Сьогодні хочу поділитися ідеями від спілкування з проректором з науково-педагогічної роботи Квашею Сергієм Миколайовичем, доктором економічних наук, професором, академіком Національної академії аграрних наук, Заслуженим діячем науки і техніки України, професором кафедри глобальної економіки.

     - В НУБІП України як і в інших ЗВО розпочалася вступна кампанія 2022 року. Які особливості для вступників нинішнього року Ви бачите?
      - Так, звичайно, ці особливості як ніколи раніше складні і вони пояснюються воєнним станом, який в державі впливає на всі суспільні комунікації і в тому числі, на запровадження НМТ для випускників шкіл, окремі випробовування для випускників фахових коледжів, на тестовий вступ до магістратури. Ці нові підходи до випробовування вимушені, вони нові за змістом та інші за часом проведення. Разом з цим, університет організовано проводить заходи вступу, якісно працює приймальна комісія, інститути і факультети уже упродовж кількох місяців проводять активну дистанційну професійну агітацію на майже 60 спеціальностей освітнього ступеня «Бакалавр».

     - Відомо, що певна частинка Вашої біографії пов`язана з роботою в Міністерстві аграрної політики та продовольства України, тож які аргументи Ви маєте для вступників,які обирають ОП «Міжнародна економіка»?
      - Зазначу, що Міністерство аграрної політики та продовольства України, як центральний орган виконавчої влади діє в умовах ринкової системи і організації господарського життя країни та світу. А, отже, студенти мають знати макроекономічні засади глобальної ринкової економіки. Також знання, отримані за спеціальністю міжнародна економіка потрібні для глибокого розуміння змісту аграрної політики нашої держави, порівняння її заходів за змістом регулювання аграрного сектору в країнах ЄС, який реалізовує САР (Спільну аграрну політику Європейського Союзу). Окремі компетенції, набуті під час навчання в нашому університеті, будуть потрібні також для взаємодії з громадськими об’єднаннями аграрних товаровиробників для регулювання агропродовольчого ринку України в частині, наприклад, стимулювання експорту.


 

    - Сергію Миколайовичу, чи важливий для вступників на дану освітню програму Ваш досвід роботи в Національній академії аграрних наук України?
      - Так, звичайно, Наталіє Михайлівно. По-перше, у 2008 році я був одним із експертів з оцінки наслідків ступу України до СОТ. Саме розрахунки ефектів від вступу по аграрному сектору, з точки зору міжнародної економіки, зокрема Угоди про сільське господарство ГАТТ/СОТ формується за трьома базовими складовими, зокрема, доступом до ринків, обсягом внутрішньої підтримки виробників і наявністю експортних субсидій. Всі ці знання дає кафедра глобальної економіки за даною спеціальністю.
     По-друге, особисто відстоював позитивні макроекономічні наслідки підписання Україною ПВЗВТ - поглибленої всеохоплюючої зони вільної торгівлі між Україною та країнами-членами ЄС. Мої неодноразові виступи з презентаціями за даною проблемою перед науковцями та підприємцями розкривають зміст переваг у підписанні цієї угоди для сільськогосподарських товаровиробників. По цій темі підготовлена брошура, яка ґрунтуючись на теоретичних засадах міжнародної економіки, визначає наслідки встановлення квоти у міжнародній торгівлі з експорту та імпорту між Україною та Європейським Союзом.
     - Відомо, що під Вашим керівництвом захищено значну кількість наукових робіт - дисертацій. Чи всі ці роботи пов’язані зі спеціальністю «Міжнародна економіка»?
      - Звичайно. Оскільки й моя докторська дисертаційна робота присвячена зовнішньоекономічній діяльності, власне міжнародній економіці, то і пропозиції докторантам-аспірантам з тематики виходили саме з цього блоку моїх наукових інтересів і компетентності. У всіх цих дисертаціях глибоко досліджувались закономірності формування сукупного попиту і сукупної пропозиції на аграрну продукцію та товари, що віднесені до групи товарів 0,1-24 УКТ ЗЕД. Зазначу, що вже понад 15 років в одній з дисертаційних робіт вперше була побудована економіко-математична модель реального ринку пшениці України з визначенням точки рівноваги. В цій та інших дисертаціях докторанти й аспіранти визначать ринкові тренди, особливості формування і функціонування аграрних ринків товарів, економічні наслідки виробництва продукції для держави, виробників і споживачів. Тобто, це ті знання й вміння, які можна отримати вивчаючи міжнародну економіку у нас, на кафедрі глобальної економіки.

     - На які привабливі складові навчання студентів на кафедрі глобальної економіки за даною освітньою програмою Ви хотіли привернути увагу?
      - З першу зазначу, що на кафедрі працюють три доктори наук, які є фахівцями з глибокими професійними знаннями міжнародної економіки, фахові доценти. По-друге наша програма повністю відповідає стандарту вищої освіти за даною спеціальністю. Розроблена кафедрою глобальної економіки програма компетентності, реалізується через окремі дисципліни, що дають студентам необхідні знання для розв’язання складних економічних завдань і проблем, приймати відповідно аналітичні та управлінські рішення. Кафедра має достатнє ресурсне забезпечення для підготовки фахівців за даною спеціальністю. Зокрема за допомогою ліцензованої німецькими партнерами економіко-математичної моделі «AGMEMOD» студенти матимуть можливість оптимізувати торгівельні, виробничі процеси на аграрного ринку України.

   Детальніше інформація про ННЛ «AGMEMOD» кафедри глобальної економіки економічного факультету за покликанням: https://nubip.edu.ua/node/12373/15

     - Сергію Миколайовичу, які посади Ви порадите обіймати випускникам, і ким, на Ваш погляд, можуть працювати випускники економічного факультету університету, якими опікувалися на кафедрі «Глобальної економіки»?
       - Спектр працевлаштування дуже широкий, адже включає роботу на посадах: державних управлінців адміністрацій та міністерств, комерційних директорів, інвестиційних менеджерів-експертів, та власне засновників особистого бізнесу. Також велике поле для прикладання своїх зусиль є у сфері освіти та науки. Адже освітня програма «Міжнародна економіка» враховує сучасні тенденції глобального економічного розвитку, стан ринків, зокрема продовольчих. Нині актуальним є питання досягнення відповідного рівня продовольчої безпеки України та світу через функціонування аграрної інфраструктури, і портів, в першу чергу.

- То які Ваші побажання вступникам?

Мої побажання наступні:
Твій вибір, твоя дорога НУБіП України - твоя перемога!
Обирайте економічний факультет і кафедру «Глобальна економіка»! Обирайте спеціальність «Міжнародна економіка»!

Інтерв’ю провела
завідувач кафедри глобальної економіки
Наталія Вдовенко


 

 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook