Вступна кампанія, допомога постраждалим відокремленим підрозділам, розширення можливостей дистанційного навчання та новели трудового законодавства в умовах воєнного стану – у фокусі ректорату

7 квітня 2022, 10:33

     7 квітня 2022 року під головуванням Станіслава Ніколаєнка відбулося розширене засідання ректорату. Відкриваючи його, ректор зазначив, що університет продовжує виконувати поставлені народом України, президентом, урядом завдання з підготовки висококваліфікованих фахівців в умовах воєнного стану. Разом з тим, він виказав певні настороги, які наразі є актуальними. Турбує велика кількість студентів, які виїхали за кордон. Також багато студентів ще й досі не вийшли на зв’язок. Наше завдання утримати університет, контингент, повернути молодь до навчання, з добрим серцем ставитися до кожного студента.

     Наказом ректора створена комісія зі встановлення збитків, завданих в наслідок військової агресії росії. Відповідно працюватимуть підкомісії по підрозділам – Немішаєвському та Ірпінському фаховому коледжах, навчально-дослідному господарству «Ворзель», Боярській лісовій дослідні станції. Вони вже розпочали підготовчу роботу і як тільки з’явиться можливість – збитки будуть заактовані з виїздом на місце.

     Логічними є перестороги щодо вступної кампанії. Про її особливості проінформував відповідальний секретар приймальної комісії Сергій Ковалевський. Правила остаточно Міністерством освіти і науки України ще не затверджені, але оприлюднені загальні принципи, які ляжуть в їхню основу. Для вступників на місця державного бюджету буде запроваджений єдиний централізований тест: випускників шкіл – національний мультипредметний тест, випускників коледжів – фаховий іспит, бакалаврів до магістратури – магістерський текст. Окрім цього потрібно буде подавати заяву та мотиваційний лист. Вступ на контракт же відбуватиметься за заявою та мотиваційним листом. Певні особливості будуть на вступ на кон’юнктурні спеціальності. Усі тонкощі та фінальні правила прийому будуть оприлюднені згодом. Декан економічного факультету Анатолій Діброва озвучив питання щодо передбачуваного обсягу державного замовлення. Він очікується на рівні минулого року. Декан факультету конструювання і дизайну Зиновій Ружило запитав про роботу підготовчого відділення та проведення олімпіади для вступу в університет. Результати як навчання на підготовчих курсах, так і результати олімпіади будуть враховані при вступі, механізми також будуть оприлюднені після врахування пропозицій.

     Декан факультету інформаційних технологій Олена Глазунова представила ресурсне забезпечення дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Вона проаналізувала користування навчальним порталом з 14 березня – моменту відновлення навчання. Постійно зростає кількість учасників навчального процесу, зростає частка приєднань з-за меж України. Виправдало себе повністю створення відеоконтенту – навчальні матеріали в такому форматі також все більше користуються попитом. Міністерство освіти і науки України листом рекомендувало розширювати базу дистанційного навчання, зокрема мова йде про використання Coursera, edX. Також міністерство працює над розширенням корпоративних акаунтів zoom, на кшталт як ми вже третій рік використовуємо Cisco Webex. Проректору з науково-педагогічної роботи Василю Шинкаруку, декану Олені Глазуновій, начальнику інформаційно-обчислювального відділу Віктору Теплюку доручено провести семінар з неформальної освіти, врахуванні її в навчальному процесі, особливостей використання платформ Coursera, edX.

     По тому ректорат заслухав короткі звіти про організацію освітнього процесу керівників підрозділів: факультетів землевпорядкування Тараса Євсюкова, харчових технологій та управління якості продукції АПК Лариси Баль-Прилипко, юридичного Олена Яра, директорів Немішаєвського фахового коледжу Володимира Альохіна, Боярського фахового коледжу Сергія Кропивка. Навчальний процес триває, явка студентів на онлайн=заняття сягає 60% і вище. Триває підготовка до випуску бакалаврів, вступної кампанії та ведеться активна профорієнтаційна робота. Приємно, що незважаючи на перебування більше 30 днів в окупації, колектив Немішаєвського фахового коледжу відновив навчальний процес. Заклад потребує допомоги у відновленні матеріальної бази, зокрема комп’ютерного парку. Ректор Станіслав Ніколаєнко доручив проректору з науково-педагогічної роботи, міжнародної діяльності та розвитку Вадиму Ткачуку узагальнити потреби та внести пропозиції щодо надання допомоги.

     Доцент кафедри аграрного, земельного та екологічного права Тамара Новак проінформувала про особливість організації трудових відносин на період дії воєнного стану. Зокрема, може бути виданий наказ на призупинення трудових відносин, якщо працівник не може виконувати свої посадові обов’язки або ж роботодавець не може забезпечити виконання ним своїх обов’язків. При цьому зберігається місце роботи, а відшкодування та заробітна плата буде компенсована за рахунок агресора. Зміни трудового законодавства надають право укладати трудові договори в спрощеній формі. Роботодавець може перевести працівника на виконання інших робіт, наприклад, ліквідацію наслідків бойових дій. Також працедавець може не повідомляти про істотну зміну умов праці за два місяці, а одразу їх запроваджувати. Працівник може не повідомляти про розірвання трудових відносин за два тижні. Якщо через форс-мажорні обставини, якими є війна, роботодавець не може вчасно виплатити заробітну плату, то він не несе за це відповідальності. Також роботодавець може відхилити заяву про надання відпустки працівнику. Працедавцю надано право подовжувати робочий тиждень з відповідним обгрунтуванням. Святкові дні також не переносяться, тобто 25 квітня – звичайний робочий день.

     Начальник відділу кадрів Микола Михайліченко доповів про переведення працівників університету на простій. У квітні 23 науково-педагогічних працівників та 1025 співробітників перебувають на простої відповідно до подань керівників підрозділів.

     Директор ННЦ виховної роботи і соціального розвитку Геннадій Ржевський проінформував про можливість зробити третю вакцинацію від коронавірусної хвороби – для цього потрібно звернутися до деканату чи дирекції.

     Проректор Василь Шинкарук закликав терміново подати інформацію щодо проміжної атестації. Також до кінця тижня необхідно оновити дані щодо студентів, з якими не встановлений зв’язок.

     Проінформувала про відновлення навчального процесу та перспектив повноцінної діяльності директор Ірпінського фахового коледжу Наталія Ільченко. Корпус та гуртожиток частково пошкоджений в результаті обстрілу російською артилерією, потрібно замінити вікна та полагодити дах – це дозволить повернутися до приміщень та розпочати інші ремонтно-відновлювальні роботи. Працівникам коледжу, які втратили житло, очільник університету запропонував, як прихисток, кімнати в гуртожитку для співробітників університету.

     Підбиваючи підсумки, ректор Станіслав Ніколаєнко закцентував на кількох важливих моментах. Кожному члену колективу потрібно зберігати людяність і не прощати підлості, це вирізняє нас від ворога, дає підгрунтя для відродження та подальшого розвою. Попереду складні часи, тому вихід на простій, економія коштів є об’єктивною необхідністю. Разом з тим ректорат за можливості надає допомогу тим, хто опинився в скрутному становищі, втратив житло тощо. 8 квітня в університеті пройде День довкілля, під час якого планується прибрати та облаштувати територію нашого вишу. Проректору з навчально-науково-виробничої діяльності та адміністративно-господарських питань Валерію Іщенку доручено протягом тижня впорядкувати університетський Меморіал та Алею слави. І найголовніше – НУБіП вже давно є частиною глобального ринку освітніх послуг, де панує шалена конкуренція, а з війною вона стала ще більшою, тому якість і темпи профорієнтаційної роботи мають бути відповідними. 

 

Пресслужба

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook