Науково-педагогічна практика магістрантів-педагогів: від ідей до їх реалізації

8 листопада 2021 року

Наука — це організовані знання.
Герберт Спенсер

Завтра нас усіх чекає осінь –
Красива, фантастична, золота!
І вересневі ранки – теплі, босі,
І вечори, й холодна ніч густа…
І кава ароматна на світанні,
І неба ясно-синя височінь…
Нехай ця осінь втілює бажання,
Тож відпускайте мрії в далечінь!
Вікторія Чорній

     Осінь – пора поетів та романтиків! То коли ж насолоджуватися красивими осінніми пейзажами, як не восени? Але як все встигнути, коли ти студент, а ще й працюєш? Як сумістити і навчання, і роботу, а ще й науково-педагогічну практику? Запитань багато, і відступати немає куди, треба все встигати, адже мрія про завершення навчання й отримання бажаного диплому нікуди не зникла! Тому відкладемо на майбутнє осінні пейзажи і поринемо у світ науки, це для нас зараз головне.

     Жовтень для студентів групи ПВШ-20001м розпочався науково–педагогічною практикою. Основна ідея якої полягає у формуванні професійних умінь здійснювати науково-педагогічну діяльність, а особливість в тому, що вона передбачає реалізацію наукової і педагогічної складових, кожна з яких знаходить відображення в змісті практики і звітних документах.

     Всі види діяльності магістранта в процесі проходження науково- педагогічної практики забезпечують формування науково-дослідницької компетентності,  необхідної для проведення науково-дослідної роботи. Її мета - закріплення та поглиблення теоретичних знань, отриманих студентами в процесі вивчення теоретичних дисциплін, набуття практичних навичок зі спеціальності, а також досвіду проведення самостійної наукової роботи, що включає формування вмінь і навичок опрацювання наукових і інформаційних джерел, підбір та аналіз фактичного матеріалу для написання магістерської роботи, та готовності магістрів до викладацької діяльності у закладах вищої освіти. Загальна тривалість навчальної практики 4 календарних тижні.

    Ми звернулись до студентів, щоб з’ясувати чи справдились їхні очікування? Чи вдалося їм досягти тієї бажаної мети до якої вони прагнули? Пропонуємо вашій увазі різні і цікаві думки, які ми почули ми почули.

     Таран Тетяна Анатоліївна, студентка групи ПВШ-20001м, проходила практику на кафедрі педагогіки гуманітарно-педагогічного факультету. Науково-педагогічна практика поглибила, закріпила мої знання з фахових психолого–педагогічних дисциплін, набутих в університеті, та дала змогу застосувати їх на практиці.  Я навчилася проводити різні види занять, застосовувати різні методи і форми роботи, що активізують пізнавальну діяльність студентів. Також я зрозуміла, що потрібно вдосконалювати свої педагогічні здібності, розширювати свою ерудицію, вчитись контролювати свою мову, мислення та уважно слідкувати за працею та мовою студентів. На практиці зрозуміла, що дуже важливий індивідуальний підхід до кожного студента. Треба враховувати, вікові, психологічні, фізіологічні та, навіть, соціальні особливості кожного.

    Загалом, протягом місяця я підготувала і провела самостійно 21 заняття. Цілком достатньо, щоб зрозуміти, що праця наших викладачів дуже важка, але від неї можна отримувати задоволення. Дуже приємно, коли твоя праця не даремна, коли ти відчуваєш віддачу та подяку за свою працю.

     Студент – головний на занятті. Викладачу потрібно не себе показати, а допомогти розкритися кожному студенту, допомогти кожному побачити у невідомому відоме,  у звичному незвичне, і навіть неординарне. Викладач – перший організатор і помічник, який вчить, виховує і розвиває молоде покоління для майбутнього.

     Білик Ірина. Під час проходження мені вдалося долучитися до самостійної дослідницької роботи, ґрунтовно ознайомитися з методикою проведення науково-дослідної роботи в нашому унверситеті, розширити науковий світогляд, оволодіти технологією дослідження проблем практики та вміннями пов’язувати їх з обраним теоретичним напрямком моєї магістерської роботи.

     Шлода Оксана. Під час проходження науково-педагогічної практики ми навчилися вивчати теоретичні класичні джерела за обраною науковою проблемою, пов’язаною зі спеціалізацією кафедри та науковоію проблемою майбутньої магістерської роботи. Одним з найважливіших власних здобутків я вважаю формування умінь визначати стан розробки обраної наукової проблеми у вітчизняній та зарубіжній літературі, а також розробляти структуру і логіку майбутньої магістерської роботи.

     Крамар Аліна. За період проходження науково-педагогічної практики я відвідала заняття професора В.М. Єрмоленка, професора О.В. Гафурової, доцента М.А. Дейнеги. Лекції були дуже цікавими, семінари завжди наповнені опитуванням студентів, вікторинами, задачами та інтелектуальними дебатами.

     Я мала змогу провести самостійно підготовлені семінари з дисциплін «Аграрне право», «Земельне право» та «Трудове право». Але головним особистим здобутком я все ж вважаю ознайомлення із структурою, науковою проблематикою та результатами наукової роботи нашого гуманітарно-педагогічного факультету, галузевих інститутів НУБіП України. Адже там, серед чудових науковців і викладачів ми оволоділи методикою обробки й аналізу статистичних даних, апробували основні теоретичні та практичні рекомендації майбутньої магістерської роботи, оформили їх у формі наукових статей та доповідей на конференції, рекомендацій до органів влади й управління тощо.

     Підсумовуючи нашу співбесіду із студентами, можна констатувати, що переважна більшість з них вважає, перш за все, ще до  обрання майбутньої процесії, варто зрозуміти - якщо ти не хочеш вчитися, то навіть найкраща програма навчання тобі не допоможе. Вступивши до університету, кожен отримує можливість розвиватися не тільки за навчальним планом, а й самостійно вивчати те, що йому подобається. Навчатися не так вже і важко, і будь-який викладач завжди готовий знайти для тебе час і допомогти у вирішенні будь-якої проблеми.

     Освітньо-професійна програма пропонує велику кількість різноманітних навчальних дисциплін,  але особливо корисними є виробнича практика з фаху та науково-педагогічна практика, які забезпечують можливість закріпити та вдосконалити набуті знання і навички.

     Дякуємо деканату гуманітарно-педагогічного факультету, особливо Ігорю Буцику, дякуємо завідувачу кафедри педагогіки Руслану Сопівнику, завідувачу кафедри управління та освітніх технологій, професору Сергію Кубіцькому, керівнику науково-педагогічної практики, доценту Василю Базелюку.

     Дякуємо нашому декану Інні Савицькій, усім викладачам гуманітарно-педагогічного факультету, які відкрили для нас справжню лабораторію науково-педагогічної майстерності. Особливу подяку висловлюємо нашому куратору Лідії Чередник, чудовому викладачу, інтелігентній та чуйній людині та справжньому вченому.

Василь Базелюк,
доцент кафедри управління та освітніх технологій

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook