«Смакові інновації на факультеті харчових технологій та управління якістю продукції АПК: студенти створюють сучасні десерти нового покоління»
У процесі опанування навчальної дисципліни «Технологія продукції ресторанного господарства»студенти 4 курсу 3 групи спеціальності 181 «Харчові технології» не лише здобувають теоретичні знання з технології приготування страв, але й формують розуміння закономірностей кулінарних процесів, властивостей сировини та принципів створення інноваційних харчових продуктів.

«Навчальний процес поєднує науково-дослідну, аналітичну та практичну діяльність. Майбутні фахівці вивчають хімічний склад, харчову цінність і функціональні властивості сировини, експериментують із поєднанням компонентів, проводять заміну традиційних інгредієнтів на більш корисні, дієтичні або збагачені нутрієнтами аналоги. Особлива увага приділяється вдосконаленню відомих технологій, пошуку нових способів термічної та механічної обробки продуктів, що забезпечує отримання продукції з покращеними споживними та оздоровчими властивостями», зауважуила лектор курсу Анастасія ІВАНЮТА.

Важливою складовою навчання є також опанування технологічної документації: студенти вчаться складати технологічні карти, калькуляційні розрахунки, визначати харчову та енергетичну цінність страв, розробляють власні рецептури й оформлюють їх відповідно до сучасних стандартів ресторанного господарства.


Цього разу студенти мали нагоду провести експериментальні дослідження у сфері десертної продукції, обравши основною сировиною банани. Вони створювали модернізований аналог відомого десерту брауні, здійснюючи заміну окремих інгредієнтів на більш корисні та дієтичні альтернативи, зокрема знижуючи вміст цукру. У процесі експериментів досліджувалися різні температурні режими випікання, співвідношення компонентів, вплив вологості тіста на консистенцію, смак та зовнішній вигляд готового продукту.


У результаті студенти отримали інноваційні варіанти бананових десертів, що відзначаються покращеними органолептичними показниками і високою харчовою цінністю.

«Це заняття стало для нас справжнім досвідом творчого пошуку. Ми не просто відтворювали рецептуру, а працювали як дослідники — експериментували, порівнювали результати, робили висновки. Було цікаво побачити, як невелика зміна інгредієнта може вплинути на структуру і смак десерту», — зазначила Єлизавета Попко.

«Мене вразило, наскільки важливим є правильний вибір температурного режиму. Ми випробували кілька варіантів, і кожен із них дав різний результат за консистенцією та кольором. Така практика допомагає краще зрозуміти технологічні процеси на рівні хімічних і фізичних змін», — зауважив Дмитро Холодов.

«Подібні заняття мотивують нас до самостійного пошуку нових ідей. Робота з банановими десертами показала, що навіть звичні продукти можна подати по-новому, зробивши їх більш корисними й цікавими для споживача», — підкреслила Вікторія Сидор.


Таким чином, дисципліна сприяє формуванню у студентів системного бачення виробничого процесу, поєднуючи наукові знання з практичними навичками. Завдяки цьому майбутні технологи набувають здатності творчо підходити до професії, впроваджуючи інновації у сфері харчових технологій та ресторанного бізнесу.