«Soft-skills від проєктного менеджера компанії UKLON» - гостьова лекція Сергія Обуховського
24 квітня 2023 р. викладачами кафедри економіки було запрошено проектного менеджера компанії UKLON Сергія Обуховського для проведення гостьової лекції з метою підвищення професійної підготовки здобувачів освіти. У лекції взяли участь студенти спеціальностей: «Економіка», «Фінанси, банківська справа та страхування», «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». Сергій розповів про свій власний досвід роботи в різних компаніях, про переваги та недоліки, успіхи та невдачі. Далі для наочного розуміння, що ж таке soft-skil та як їх вирішувати, лектор запропонував студентам вирішити декілька практичних кейсів. Всесвітньо відома освітня онлайн платформа, Coursera, у своєму блозі стверджує, що дослідницька компанія Wonderlic підрахувала: 93% роботодавців вважають soft skills суттєвими під час прийняття рішень щодо найму на роботу. А дехто з них взагалі відстоює думку, що зазначені навички навіть більш цінні та значущі, ніж технічні.
Власне, soft skills - це особисті характеристики, завдяки яким людина може успішно взаємодіяти в команді під час розв’язання будь-яких робочих питань.
До зазначених характеристик належать наступні вміння:
- активне слухання (здатність уважно слухати, ставлячи допоміжні запитання, що дозволяють опоненту ширше розкрити думку та зрозуміліше пояснити свою позицію);
- вміння вести перемовини;
- невербальні елементи комунікації (вміння не тільки висловлювати думку розумно та стисло, але й застосовувати
- жести, міміку, поставу на підтвердження слів, що робить спілкування більш виразним);
- вміння переконувати;
- вміння презентувати та виступати публічно;
- storytelling (вміння розповідати);
- письмові навички (наприклад, вміння укладати звіти, вести бізнес-комунікацію).
Окремо слід згадати вміння критично мислити, а саме: аналізувати ситуацію, що склалася, робити корисні висновки та змінювати поведінку відповідно до середовища; важливою характеристикою сучасного працівника вважається емпатія, здатність відчувати, розуміти та аналізувати почуття та емоції інших людей.
Лекція була не лише цікавою, змістовною та інформативною, а й викликала живий інтерес у студентів і викладачів, що вилилось у жваву дискусію. Віталій НАГОРНИЙ, Ольга РУБАН, доценти кафедри економіки